zoot

Incearca si alte tipuri de lapte

Laptele este considerat un aliment complet, echilibrat din punct de vedere al macronutrientilor (proteine, carbohidrati si grasimi), bogat in vitamine si minerale. Dintr-un pahar de lapte de vaca integral (200) ml iti iei 9% din doza zilnica recomandata de vitamina A, aproape 10% din doza zilnica de magneziu, mineral esential pentru mai mult de 300 de reactii enzimatice, printre care se numara reducerea tensiunii muscare si dezactivarea adrenalinei, 23% din doza zilnica recomandata de calciu, esential pentru sanatatea sistemului osos dar si vitamina D care ajuta la absorbtia calciului in organism. Dar ai si alte variante pe langa laptele de vaca:

Tipuri de lapte

Laptele de capra

Laptele de capra contine compusi care ajuta la imbunatatirea florei intestinale, crescand numarul de bacterii bune care promoveaza digestia sanatoasa si un somn linistit. Cele mai multe tipuri de lapte de vaca din comert contin doua tipuri de proteine: cazeina (A1) si beta-cazeina (A2). Anumite persoane nu tolereaza bine cazeina, manifestand aceleasi simptome gastrice ca cele ale intolerantei la lactoza, dar sunt in regula atunci cand consuma beta-cazeina, regasita in  laptele de capra dar si laptele care privine de la vacile din Insulele Canalului si Sudul Frantei.

Prepara-ti bautura perfecta: gustul usor taios al laptelui de capra se combina excelent cu mierea. Incalzeste 200 ml lapte de capra alatri de o lingura de ulei de cocos si indulceste bautura cu o lingura de miere de albine.

Laptele de camila

Laptele de camila este bogat in triptofan, proteina care promoveaza un somn linistitor, este o sursa excelenta de vitamina A si D, sarac in grasimi saturate. In plus, contine de trei ori mai multa vitamina C decat laptele de vaca. Este de multe ori tolerat si de catre persoanele cu intoleranta la cazeina.

Prepara-ti bautura perfecta: Gustul usor sarat al laptelui de camila se combina excelent cu un condiment iute, precum turmericul. Amesteca 200ml lapte de capra cu un varf de cutit de turmeric, presara putin piper negru pentru a ajuta la absorbtia condimentului si fierbe bautura la foc mic timp de 10 minute.

Lapte de oaie

Laptele de oaie este mai bogat in proteine, calciu si zinc decat laptele obisnuit de vaca. Zncul iti relaxeaza muschii si promoveaza un somn linistitor. Grasimile din laptele de oaie sunt mai usor de digerat in comparatie cu cele din laptele de vaca, dar contine lactoza si este posibil sa nu fie tolerata de catre persoanele care nu se inteleg cu cazeina.

Prepara-ti bautura perfecta: Laptele de oaie are un gust neutru, usor cremos, fiind usor de condimentat. Incalzeste 200ml de lapte de capra cu un stick de scortisoara si cuisoare, strecoara-l si serveste-l inainte de culcare.

Lapte de bivolita

Practicantii medicinei ayurvedice sunt de parere ca laptele de bivolita ajuta la tratarea insomniei, gratie continului bogat in grasimi. Este usor mai bogat in proteine decat laptele de vaca, mult mai bogat in calciu si magneziu. Contine cam aceeasi cantitate de lactoza, astfel incat nu este potrivit pentru persoanele cu intoleranta la lactoza.

Prepara-ti bautura perfecta: Incalzeste usor 200ml de lapte de bivolita si cateva dire de safron.Iti va restaura buna dispozitie si te va ajuta sa adormi.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.