Incearca si alte tipuri de lapte

  •  
  •  

Laptele este considerat un aliment complet, echilibrat din punct de vedere al macronutrientilor (proteine, carbohidrati si grasimi), bogat in vitamine si minerale.

Dintr-un pahar de lapte de vaca integral (200) ml iti iei 9% din doza zilnica recomandata de vitamina A, aproape 10% din doza zilnica de magneziu, mineral esential pentru mai mult de 300 de reactii enzimatice, printre care se numara reducerea tensiunii muscare si dezactivarea adrenalinei, 23% din doza zilnica recomandata de calciu, esential pentru sanatatea sistemului osos dar si vitamina D care ajuta la absorbtia calciului in organism.

Dar ai si alte variante pe langa laptele de vaca:

 

Laptele de capra

Lapte de capra

Laptele de capra contine compusi care ajuta la imbunatatirea florei intestinale, crescand numarul de bacterii bune care promoveaza digestia sanatoasa si un somn linistit.

Este mai bine tolerat decat laptele de vaca

Pentru persoanele care experimeteaza un sentiment de discomfort, balonare, dureri abdominale dupa consumul de lapte de vaca, este recomandat laptele de capra. Si bebelusii se simt mai bine consumand lapte de capra, in cazul in care mama nu alapteaza.

De ce?

Cele mai multe tipuri de lapte de vaca din comert contin doua tipuri de proteine: cazeina (A1) si beta-cazeina (A2). Anumite persoane nu tolereaza bine cazeina, manifestand aceleasi simptome gastrice ca cele ale intolerantei la lactoza, dar sunt in regula atunci cand consuma beta-cazeina, regasita in  laptele de capra dar si laptele care privine de la vacile din Insulele Canalului si Sudul Frantei.

Nu numai ca laptele de capra nu irita atat de mult intestinele, dar are si un rol antiinflamator si calmant in bolile inflamatorii intestinale.

Contine si vitamine A si B

In comparatie cu laptele de vaca, laptele de capra are aceleasi cantitati de proteine, fier, grasimi, vitamina C si D. Laptele de capra contine insa vitaminele A si B intr-o forma in care poate fi mult mai usor asimilata de organism.

Este bogat in minerale usor de absorbit in organism

Studiile au demonstrat ca laptele de capra este ideal in prevetia demineralizarii osoase.

Laptele de capra este bogat in mineralele esentiale in refacerea osoasa, fiind si mai usor de absorbit de catre organism. Daca in mod normal calciul si fierul sunt in competitie pentru a fi absorbite, laptele de capra reduce aceste interactiuni, ajutand organismul sa asimileze ambii compusi.

Fata de laptele de vaca, cel de capra contine mai mult calciu, fosfor, zinc, selenium.

O substanta importanta este vitamina K2. In absenta ei, calciul are tendinta sa se depoziteze mai mult in artere, formand placile de aterom. Cand este prezenta, calciul este absorbit la nivelul oaselor si dintilor, protejandu-ti inima.

Laptele de capra este bogat in colesterol bun.

Acest tip de coleterol este esential organismului pentru o functie normala a creierului, formarea hormonilor sexuali si multe altele.

Contine toti aminoacizii esentiali

Laptele de capra contine toti aminoacizii esentiali, in cantitaile optime pentru dezvoltarea organismului. Acestia sunt implicate in multiple procese biologice, de la digestive, la transportul nutrientilor si formarea tesuturilor noi.

Favorizeaza dezvoltarea unui mediu alcalin in organism

Daca laptele de vaca are tendinta de a produce un mediu acid in organism dupa consum, laptele de capra favorizeaza formararea unui mediu alcalin.

Prepara-ti bautura perfecta: gustul usor taios al laptelui de capra se combina excelent cu mierea. Incalzeste 200 ml lapte de capra alatri de o lingura de ulei de cocos si indulceste bautura cu o lingura de miere de albine.

Te-ar putea interesa si:

Laptele de camila

Lapte de camila

Laptele de camila este bogat in triptofan, proteina care promoveaza un somn linistitor, este o sursa excelenta de vitamina A si D, sarac in grasimi saturate.

In plus, contine de trei ori mai multa vitamina C decat laptele de vaca.

Este de multe ori tolerat si de catre persoanele cu intoleranta la cazeina.

Prepara-ti bautura perfecta: Gustul usor sarat al laptelui de camila se combina excelent cu un condiment iute, precum turmericul. Amesteca 200ml lapte de capra cu un varf de cutit de turmeric, presara putin piper negru pentru a ajuta la absorbtia condimentului si fierbe bautura la foc mic timp de 10 minute.

Lapte de oaie

Lapte de oaie

Laptele de oaie este mai bogat in proteine, calciu si zinc decat laptele obisnuit de vaca.

Zincul iti relaxeaza muschii si promoveaza un somn linistitor.

Grasimile din laptele de oaie sunt mai usor de digerat in comparatie cu cele din laptele de vaca, dar contine lactoza si este posibil sa nu fie tolerata de catre persoanele care nu se inteleg cu cazeina.

Prepara-ti bautura perfecta: Laptele de oaie are un gust neutru, usor cremos, fiind usor de condimentat. Incalzeste 200ml de lapte de capra cu un stick de scortisoara si cuisoare, strecoara-l si serveste-l inainte de culcare.

Lapte de bivolita

Lapte de bivolita

Practicantii medicinei ayurvedice sunt de parere ca laptele de bivolita ajuta la tratarea insomniei, gratie continului bogat in grasimi. Este usor mai bogat in proteine decat laptele de vaca, mult mai bogat in calciu si magneziu.

Contine cam aceeasi cantitate de lactoza, astfel incat nu este potrivit pentru persoanele cu intoleranta la lactoza.

Prepara-ti bautura perfecta: Incalzeste usor 200ml de lapte de bivolita si cateva dire de safron.Iti va restaura buna dispozitie si te va ajuta sa adormi.

Lapte degresat sau integral?

Lapte integral vs lapte degresat

Pentru foarte mult timp laptele degresat a parut o optiune mai buna decat cel integral. Doar am fost programate sa credem ca grasimile sunt inamicul siluetei. De fapt, din ce in ce mai multe studii arata ca laptele integral este mai sanatos.

Cercetatorii de la Tuft University au publicat in jurnalul Circulation un studiu efectuat pe 3333 de adulti, cu varsta cuprinsa intre 30-75 de ani, pe o perioada de 15 ani.

Se pare ca cei care au consumat mai multe produse lactate integrale, cu grasimi, au avut un risc de a face diabet mai scazut cu 46% decat cei care au consumat produse lactate degresate.

Deloc surprinzator, intr-un alt studiu publicat in American Journal of Nutrition cu un esantion de 18.438 de femei chestionate dupa 11, respectiv 18 ani, se arata ca consumul de produse lactate integrale scade riscul de obezitate cu 8%

Studiile observationale nu sunt insa in masura sa ne spuna si de ce. Dr. Mario Kratz, cercetator in nutritie la Fred Hutchinson Cancer Research din Seattle declara “Acizii grasi care sunt indepartati din laptele degrasat sunt cei care-ti dau senzatia de satietate si o pastreaza pentru mai mult timp” pentru Times.

Spratt, endocrinolog si lector de medicina la Duke Universiy School of Medicine spune “Acum intelegem ca exista grasimi sanatoase si grasimi nesatoase. Carbohidrati sanatosi si mai puti sanatosi iar grasimea poate creste satietatea si, per total, sa reduca aportul total de carbohidrati.

Pot fi si alte mecanisme in joc. Pacientii care consuma produse lactate integrale pot fi pe o dieta bogata in grasimi si proteine (Atkins) si poate de aceea nu iau in greutate” – pentru CBC News.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro