zoot

Ierburi si plante care te ajuta sa slabesti

Ierburile si plantele pe care le gasim in natura vin cu numeroase proprietati benefice pentru corpului. Proaspete sau uscate, te pot ajuta sa metabolizezi mai bine carbohidratii, sa cresti rata metabolica bazala si sa-ti tii poftele sub control. Nu numai ca vei savura preparate cu un gust delicios si o aroma deosebita, te vei bucura si de proprietatile acestor plante.

Urzici pentru slabit

Urzici pentru slabit

Urzica este o planta medicinala care a fost folosita de foarte mult timp in scopuri curative si contine enzime care regleaza productia de insulina a pancreasului. Le poti consuma gatite (vor pastra senzatia de satietate mult timp si vor tine sub control poftele), sub forma de capsule sau ceai. Gillian McKeith recomanda in cartea sa “Slim for life” 3-4 cesti de ceai de urzica zilnic. Pentru a nu avea un efect diuretic, asigura-te cate hidratezi corespunzator.

Busuioc pentru slabit

Busuioc pentru slabit

Busuiocul este un condiment excelent care scade presiunea sangelui si nivelul cortizonului, fiind una dintre cele mai eficiente plante in tratarea stresului. Stim cat de greu este sa mentii un stil de viata disciplinat in perioadele in care esti stresata. Adauga-l in mancarurile preferate ca si condiment sau consuma-l ca supliment alimentar. Se gaseste in magazinele naturiste sub forma de capsule, pulbere sau ceai.

Marar pentru slabit

Marar pentru slabit

Un condiment excelent pentru peste, mancarurile care contin maioneza, sosuri si chiftelute, mararul ajuta la o mai buna metabolizare. In cazul studiilor pe soareci realizate la Traditional Medicine Clinical Trial Research Center din Iran s-a descoperit proprietatea mararului de a reduce inflamarea organismului.

Patrunjel pentru slabit

Patrunjel pentru slabit

Patrunjelul, nelipsit din debaraua oricarei gospodine, este un bine-cunoscut antioxidant, tonic si purificator al organismului. Continutul bogat de vitamina C ajuta corpul sa produca norepinefrina – un hormon responsabil pentru arderea grasimii. Da savoare mancarurilor, supelor si salatelor cu patrunjel. Cand adaugi patrunjel in preparate vei simti nevoia sa pui mai putina sare. Consuma-l si sub forma de ceai.

Leustean pentru slabit

Leustean pentru slabit

O alta planta care este ne este atat de familiara, atat bunicile cat si mamele noastre foloseau leustean in supe si tocanite. Contine uleiuri naturale care ajuta la digestie astfel incat nu te vei simti balonata dupa o masa bogata in fibre.

Usturoi pentru slabit

Usturoi pentru slabit

Puternic antioxidant si cu numeroase beneficii pentru sanatate, usturoiul poate ajuta  la scaderea in greutate si reducerea celulelor adipoase, cel putin in cazul unui experiment efectuat pe soareci de catre un grup de cercetatori coreeni. Mai multi, alicina, un compus din usturoi, suprima apetitul, instaland mai repede senzatia de satietate.

Arpagic pentru slabit

Arpagic pentru slabit

Arpagicul contine si el alicina, este uun bun diuretic si favorizeaza digestia. Nu are grasimi si colesterol si poate fi adaugat cu succes in salate. Da gust mancarii si suprima adaosul de sare.

Scortisoara pentru slabit

Scortisoara

Conform Dr. Mercola, scortisoara ajuta la reglarea nivelului de insulina, da senzatia de satietate si te ajuta sa-ti tii poftele sub control. Alte studii arata capacitatea scortisoarei de a actiona ca antimicrobian si antiparazitar. Mai mult, scortisoara este bogata in antioxidanti, putand ajuta la vindecarea ranilor, scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. Adauga scortisoara in bauturile tale preferate, de la cappuccino la vin fiert.

Menta pentru slabit

Menta pentru slabit

Ori de cate ori consumi ceva dulce, adauga cateva frunze de menta. Uleiurile esentiale din menta transmit semnale de satietate creierului tau, ceea ce inseamna ca te vei satura doar cu jumatate din portia obisnuita. Poti alege sa adaugi frunze proaspete de menta in smoothie-uri sau salate. O alta metoda neortodoxa este sa mirosi ulei esential de menta inainte de a servi masa. Multi spun ca ajuta la instalarea senzatiei de satietate mult mai repede si astfel ajungi sa mananci mai putin.

Ghimbir pentru slabit

Ghimbir pentru slabit

Studiile preliminare arata ca ghimbirul ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange, regland astfel poftele si senzatia acuta de foame, simptome care pot determina supra-alimentarea. Un alt studiu publicat in The Journal Metabolism arata ca 2g de pudra de ghimbir consumat intr-o bautura racoritoare dupa masa reduce pofta de mancare cu pana la 6 ore. S-a observat si un efect termic asupra corpului, aceasta consumand mai multe calorii sa digere mancarea. Alte studii realizate pe soareci certifica rolul ghimbirului pentru slabit: dupa 30 de zile de administrare a unui supliment pe baza de ghimbir, soarecii au inregistrat scaderi semnificative in greutate, un nivel imbunatatit al colesterolului si al leptinei – hormul care regleaza senzatia de foame.

Papadie pentru slabit

Papadia pentru slabit

Daca consumi o mancare grasa, un sos sau un dressing bogat in ulei, adauga cateva frunze de papadie. Acestea contin o enzima care reduce nivelul lipidelor care intra in sange astfel incat scad sansele sa se depuna. Papadia se poate consuma si sub forma de ceai, ideal intr-o cura de detoxifiere a organismului.

Moringa pentru slabit

Moringa pentru slabit

Considerata a fi un panaceu universal, chiar mai puternica decat ginsengul, detoxifica si purifica organismul. Se poate consuma ca duleat, suc, infuzie, ceai sau pulbere. Datorita continutului de fibre si proteine, instaleaza si pastreaza satietatea pentru mai mult timp.

Ienupar pentru slabit

Ienupar pentru slabit

Boanele de ienupar prajite sunt recomandate persoanelor care vor sa piarda in greutate si celor care retin apa. Ajuta la rezolvarea multor probleme de digestie, la pierderea apetitului, fiind folosit si pentru infectii gastrointestinale si viermi intestinali.

Oregano pentru slabit

Oregano pentru slabit

Condimentul preferat pentru diferite preparate italiene, inclusiv delicioase bruschete, stimuleaza digestia si poate ajuta la slabit. Studiile recente arata ca oregano contine o substanta numita carvacrol care are capacitatea de a reduce tesuturile adipoase. Il mai poti consuma si sub forma de ceai.

Tarhon pentru slabit

Tarhon pentru slabit

Ultimele studii arata ca tarhonul ajuta muschii sa absoarba creatina. Pe masura ce creste masa musculara, se consuma mai multe calorii in timp de repaos.

Rozmarin pentru slabit

Rozmarin pentru slabit

Un alt condiment dupa care ne dam in vant, se poate adauga in paste si mancaruri de cartofi pentru a stabiliza nivelul insulinei. Contine enzime care ajuta la incetinirea digestie carbohidratilor si elibereaza energie constant, evitand varfurile glicemice dupa masa.

Yerba mate pentru slabit

Yerba mate

Ceaiul mate, bogat in antioxidanti, este folosit cu succes pentru imbunatatirea capacitatii de concentrare, a rezistentei fizice si a digestiei. Instaleaza mai repede senzatia de satietate si incetineste eliberarea carbohidratilor. Este recomandat si de catre Tim Ferris in cartea “4 Hour Body”.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.