zoot

Idei de sandvisuri sanatoase pentru un mic dejun complet

Incarcate-te de energie la micul dejun, alegand un sandvis sanatos, echilibrat nutritiv, usor si rapid de preparat. Daca ai la dispozitie numai cateva minute inainte de a iesi pe usa, incearca aceste cinci combinatii de alimente care iti surprind papilele gustative prin explozia de gusturi si-ti furnizeaza necesarul de macronutrienti pentru un boost de energie si o stare de bine.

1 Sandvis cu branza ardei si germeni

  1. Sandvisuri sanatoase cu paine integrala din seminte

Iti poti incepe ziua printr-o alegere sanatoasa, inlocuind painea obisnuita din faina alba cu painea din fainuri integrale si seminte. Unge-o cu un varf de cutit de unt 80% grasime sau ulei de cocos, adauga cateva felii subtiri de branza Brie sau tofu, daca esti vegetariana, completeaza sandvisul cu cateva felii de ananas, 2-3 smochine si o mana de germeni de grau.

2 Sandvisuri low carb

  1. Sandvisuri low carb cu somon afumat

Iti monitorizezi cu atentie consumul de carbohidrati? Inlocuieste felia de paine cu o felie de vinete grill, adauga un mix de salata, ceapa rosie si ridichii, o fasie de somon afumat si condimenteaza sandvisul cu patrunjel proaspat.

3 Ou ochi in sandvis

  1. Ou ochi in sandvis

Pregateste-ti la tigaie un mic dejun echilibrat nutritiv, alegand sa-ti faci un ou ochi in coaja de paine. Taie miezul unei felii de paine graham cu ajutorul unui cilindru, pulverizeaza ulei de palmier sau alt ulei vegetal cu punct de ardere mare, intr-o tigaie de teflon, adauga felia de paine scobita si sparge un ou in interiorul acesteia. Condimenteaza oul cu sare si piper si pune capacul pe tigaie. Oul ochi gatit intr-o felie de paine se poate servi cu o salata de rucola sau baby spanac si rosii cherry.

4 sandvisuri sanatoase cu peste

  1. Sandvisuri sanatoase cu peste

Alege un peste in ulei natural precum heringul si aseaza-le peste o felie de paine integrala cu seminte, pe un pat de rucola si rosii cherry.

5 Sandvisuri sanatoase cu piept de pui si avocado

  1. Sandvisuri proteice

Pregateste-ti un mic dejun echilibrat nutritiv din ‘resturile’ de la cina. Taie cateva felii de piept de pui la cuptor sau grill, aseaza-le peste o bagheta asezonata cu salata, adauga cateva seminte si cateva felii de avocado, ambele bogate in grasimi bune. Vei obtine astfel o masa rapida si sanatoase, bogata in proteine si grasimi, care-ti va mentine senzatia de satietate pana la pranz.

 

Pricipalele reguli ale unui sandvis sanatos:

Schimbarea in regimul alimentar incepe cu un mic dejun sanatos, consistent si delicios. Te vei incarca nutritiv pentru prima parte a zilei, fara a-ti pune in pericol sanatatea sau silueta:

  • Alege o singura felie de paine integrala, cu seminte, in locul clasicei painici din faina alba. De asemenea, poti folosi painea uscata de tipul Wassa, bogata in fibre si micronutrienti.
  • Alege o sursa de proteine: branzeturi proaspete sau tofu, oua, carne slaba sau peste (peste la cutie in ulei natural, somon afumat, ton) si evita mezelurile procesate.
  • Inlocuieste maioneza clasica cu grasimi sanatoase precum avocado-ul si semintele.
  • Adauga intotdeauna salata si legume proaspete pentru micronutrientii pe care ti-i furnizeaza (salata verde, mix de salata, rucola, valeriana, baby spanac, germeni, rosii cherry, castraveti, ridichii, ardei verde sau gogosari)

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.