Iaurt grecesc. Pro si contra

  •  
  •  

Iaurt grecesc calorii si nutrienti

Iaurtul grecesc, cunoscut si sub denumirea de ‘iaurt strecurat’ se obtine prin combinarea laptelui cu culturi active, lichid care este ulterior strecurat pentru a se indeparta zerul. Prin strecurare se pierd multe dintre zaharurile din lactoza, sare si apa.

Din acest motiv, iaurtul grecesc are o consistenta mai cremoasa, este mai putin acru si contine mai putini carbohidrati decat iaurtul obisnuit.

Iaurt grecesc: PRO

Este ideal in dieta low-carb

Daca in cazul iaurtului obisnuit, cele mai multe calorii provin din carbohidrati (53%) iar restul din proteine (44%) si grasimi (4%), in cazul iaurtului grecesc cele mai multe calorii provin din grasimi (54%), restul din proteine (34%) si carbohidrati (12%).

Dupa cum vezi, se pliaza perfect pe o dieta low-carb, datorita continutului scazut de carbohidrati. Implicit, si incarcatura glicemica este una mai scazuta.

Se poate consuma ca o gustare intre mese sau la micul dejun. Continutul bogat in grasimi instaleaza si mentin senzatia de satietate pentru mult timp.

Iaurtul grecesc contine probiotice

Iaurtul grecesc este o sursa de probiotice la indemana oricui. Microorganismele vii din iaurt pot ajuta la mentinerea sanatatii sistemului digestiv, pot facilita absorbtia de nutrienti si imbunatati sistemul imunitar.

Mizeaza pe etichetele care certifica prezenta culturilor active (mai mult de o tulpina probiotica) dar ai grija cand gatesti cu iaurt grecesc.

Temperaturile de peste 48 C pot distruge culturile active.

Iaurtul grecesc are un continut scazut de sodiu

In 100g de iaurt grecesc se gasesc doar 47mg de sodiu (aproximativ 2% din doza zilnica recomadata), spre deosebire de iaurtul natural, care poate avea un continut dublu. Excesul de sodiu este corelat cu hipertensiunea arteriala dar si alte afectiuni agravate de retentia de apa.

Se crede ca cei mai multi oameni consuma prea multa sare.

 

Iaurt grecesc: CONTRA

Iaurtul grecesc contine mai putin calciu decat iaurtul obisnuit

Daca 100g de iaurt obisnuit iti furnizeaza 20% din doza zilnica recomandata de calciu, aceeasi cantitate de iaurt grecesc asigura doar 7% din necesarul zilnic al unui adult, bazat pe o dieta normala de 2000 de calorii, aflam de la USDA.

Iaurtul grecesc pierde o parte din calciu in procesul de strecurare.

Iaurtul grecesc contine mai multe calorii decat iaurtul obisnuit

Cu peste 50% mai mult. Raportat la cantitate (100g) nu este vorba decat de cateva zeci de calorii insa, pentru o persoana care urmeaza o dieta bazata pe restrictie calorica si obisnuieste sa consume iaurt in mod obisnuit, acest aspect poate fundamenta decizia de a opta pentru unul sau altul.

Nu poate fi consumat de catre cei cu intoleranta la lactoza

Din acest punct de vedere, nu difera de iaurtul obisnuit. Anumite persoane pot tolera lactatele foarte bine, pe cand altora le este greu sa le digere, avand reactii dure la lactoza, cazeina sau alti compusi din lapte care pot cauza acnee, diaree, tulburari intestinale sau inflamatie.

 

Cum alegi un iaurt grecesc sanatos?

Evident, nu toate iaurturile grecesti sunt la fel. Ghideaza-te dupa aceste considerente la raft:

  • Alege intotdeauna varianta BIO. Fermele conventionale folosesc adesea hormoni de crestere pentru a stimula productia de lapte, problematici pentru persoanele predispuse la dezechilibre hormonale. Certificarea BIO garanteaza faptul ca iaurtul a fost obtinut din lapte de vaci care au fost hranite cu iarba proaspata. In plus, iaurtul grecesc BIO are un continut mai ridicat de acizi grasimi Omega 3.
  • Evita iaurtul cu zahar adaugat. De regula, este cazul iaurturilor low-fat. Pentru a compensa lipsa gustului, se adauga diferite surse de zaharuri care, altfel, nu ar fi prezente in iaurt.
  • Mizeaza pe iaurtul simplu. Fara fructe si alte arome. Pe acesta il poti personaliza dupa bunul plac. Cateva idei gasesti mai jos.

 

Retete cu iaurt grecesc

Bineinteles, il poti consuma ca atare insa cateva idei creative iti pot veni in ajutor:

Iaurt grecesc cu piure de fructe.

Inlocuire iaurt alimentatie

Te incarca de energie la micul dejun. Alege o mana de fructe de padure si pulseaza-le in blender. Poti adauga o lingurita de sirop de artar sau miere.

Iaurt grecesc cu cereale.

Iaurt grecesc cu cereale

Pentru a mentine senzatia de satietate si mai mult timp timp, amesteca iaurtul grecesc cu cereale integrale sau granola. Garniseste bolul cu cateva cubulete de fructe. Noua ne place aroma exotica pe care o aduce fructul de mango.

Gustare dulce cu iaurt grecesc.

Gustae cu iaurt grecesc

Ti s-a facut pofta de ceva dulce? Amesteca un pahar de iaurt grecesc cu o lingurita de miere, adauga o lingurita de seminte de chia si cateva bucati dintr-un fruct dulce. Nu numai ca-ti satisface pofta de dulce, instaleaza si mentine senzatia de satietate intre mese.

Clatite cu iaurt grecesc si fructe de padure.

Clatite cu iaurt grecesc si fructe de padure

Inlocuieste siropul de artar cu iaurt grecesc si o mana de fructe de padure daca vrei sa consumi o portie de clatite sanatoase.

Smoothie cu iaurt grecesc.

Smoothie cu iaurt grecesc

Iaurtul grecesc aduce o cremozitate aparte smoothie-urilor din fructe. Incearca o combinatie de mar cu ananas, indulceste cu sirop de artar si presara putina scortisoara pentru un deliciu aparte, de sezon.

Iaurtul grecesc se poate adauga si in smoothie-urile proteice.

Sos de iaurt grecesc.

Sos iaurt grecesc

Probabil cea mai cunoscuta si apreciata varianta a sosului de iaurt este tzatziki. Consuma-l cu felii de legume pentru o portie dubla de fibre.

Dressing salata cu iaurt.

Dressing salata cu iaurt

Garniseste-ti salata cu un dressing din iaurt. Amesteca-l cu putin mustar, miere, zeama de lamaie, sare si pudra de usturoi si poti uita de uleiul de masline.

Supa rece cu iaurt grecesc.

Supa rece de castraveti cu iaurt

Iaurtul grecesc confera o cremozitate aparte supelor reci. Se combina excelent cu castravetele si mararul. Incearca si tu supa rece de castraveti.

Inghetata pe bat cu iaurt grecesc.

Inghetata pe bat cu iaurt grecesc

Ai toate motivele sa pregatesti inghetata pe bat acasa. Poti alege ingrediente organice de sezon si poti renunta la indulcitorii artificiali, coloranti si alte substante chimice adaugate. Te poti folosi de dulceata naturala a ingredientelor pentru a evita orice adaos de zahar, inghetata transformandu-se astlfe intr-un desert sanatos si foarte prietenos cu silueta.

Pe langa faptul ca detii controlul ingredientelor care intra in preparat, faci si economii. Inghetata pe bat de acasa este mult mai economa decat cea cumparata din comert. O poti pregati atat pentru copii cat si pentru adulti, ba chiar vei gasi in ea o modalitate de a-i implica pe cei mici in bucatarie.

Copii tind sa manance orice, atata vreme cat vine pe bat si o numesti inghetata.

Este suficient sa o pregatesti o singura data ca apoi sa nu te mai intorci la variantele disponibile in comert. Si cum o vei pregati periodic, iti recomandam sa investesti in forme reutilizabile fara BPA.

Nu sunt toxice, foarte economice si practice, putand fi curatate in masina de spalat vase.

  • 2 cani de fructe de padure (alege dintre afine, mure, capsuni etc)
  • 2 cani de iaurt grecesc
  • 2 linguri de miere sau sirop de agave

Pulseaza de cateva ori fructele in blender pana se transforma intr-un piure. Rastoarna piure-ul de fructe intr-un bol si toarna iaurtul grecesc. Amesteca bine sa se omogenize si indulceste inghetata pe bat dupa gust. Trebuie sa obtii un amestec gros, colorat si dulceag cat sa-ti satisfaca pofta de dulce.

Toarna amestecul in recipiente.

Nu umple pana la refuz recipientul. Compozitia tinde sa se extinda pe masura ce ingheata si se va revarsa din forma, in congelator. Lasa intotdeauna un spatiu in varf cand umpli formele.

Daca forma are loc pentru bat, insereaza inainte de a da inghetata la congelator, daca nu are, adauga betisoare din lemn cam dupa doua ore de stat la congelator.

Congeleaza inghetata pe bat din iaurt grecesc pentru 4-6 ore sau peste noapte.

Pentru a o indeparta mai usor din forme, trece-o usor prin apa calda.

Supa crema cu iaurt

Supa crema de cartofi cu iaurt grecesc

Foloseste iaurtul grecesc pentru a garnisi supele crema. Nu trebuie decat sa te asiguri ca nu este prea fierbinte pentru a nu distruge culturile de microorganisme vii. Preferata noastra? Supa crema de cartofi garnisita cu iaurt grecesc.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro