zoot

Iata de ce este sanatos sa mesteci bine alimentele

Mananci curat, detii controlul portiilor, nu abuzezi de carbohidrati si tot nu reusesti sa slabesti? Faptul ca mananci prea repede si nu mesteci corespunzator alimentele ar putea fi cauza.

Mesteca incet

 

De ce este sanatos sa mesteci bine

Dr. Hiromi Shinya, autor al carii <Enzima Minune>, ne sfatuieste sa mestecam temeinic mancarea inainte de ingurgitare. El insusi mesteca de 30-50 fiecare imbucatura pana o transforma intr-o pasta si coboara pe gat fara cel mai mic efort. In cazul alimentelor tari, doctorul le mesteca de 70-75 de ori! Mestecatul corespunzator ajuta la o buna digestie, mai multi nutrienti sunt absorbiti si mai putine toxine se elimina. Mai mult, mestecatul corespunzator ii poate ajuta pe cei cu probleme de greutate sa slabeasca. Mestecand alimentele de mai multe ori, prelungesti timpul in care consumi hrana si senzatia de satietate se instaleaza mai repede. In plus, acest obicei te impiedica sa exagerezi cu mancatul pentru simplu motiv ca te saturi mai devreme.

Un studiu recent publicat in British Journal of Nutrition analizeaza influenta masticatiei asupra satietatii si raspunsului glicemic prin intermediul unui experiment in care participantii de sex masculin au fost rugati sa consume pizza, mestecand fiecare imbucatura de cincisprezece, respectiv patruzeci de ori inainte de ingurgitare. Concentratia de grelina – hormonul peptidic responsabil de stimularea apetitului – a fost mai scazut in cazul celor din urma si tot acestia au raportat o senzatie de foame mai redusa intre mese. Concluzia este ca o masticatie eficienta a bolului alimentar instaleaza mai repede senzatia de satietate dar si o pastreaza pentru mai mult timp intre mesele principale, chiar si atunci cand alegi un aliment bogat in carbohidrati si grasimi rele, precum pizza.

Un alt studiu publicat in Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, la un an mai tarziu, arata ca poti consuma mai multe calorii cand mananci incet. Atat indivizii cu o greutate normala cat si cei supraponderali au consumat cu 88 , respectiv 58 mai putine calorii  cand au mestecat constient si incet. De altfel, studiul vine sa confirme faptul ca oamenii cu probleme de greutate tind sa manance mai repede decat cei cu o greutate normala.

Un experiment similar a fost desfasurat in cadrul Harbin Medical University din China si publicat ulterior in American Journal of Clinical Nutrition. Participantii, atat persoane cu greutate normala cat si obezi, au fost infometati timp de 12 ore inainte sa li se serveasca un mic dejun bogat in carbohidrati. Rezultatele au confirmat studiile existente, participantii obezi au mancat mai repede decat cei cu greutate normala. In a doua parte a studiului, participantii au fost rugati sa mestece fiecare bol de cincisprezece, respectiv patruzeci de ori inainte de ingurgitare. Ambele grupe, atat persoanele cu greutate normala cat si obezii au consumat cu 12% mai putine calorii cand au mestecat alimentele mai mult. Mai mult, in cazul acestora din urma, concentratie de grelina a fost mai scazuta.

Cercetatori ai universtiatii Brigham Young University si Colorado State University au descoperit ca sunetul produs in timpul masticatiei afecteaza cantitatea de mancare ingerata. Studiul publicat in revista academica Food Quality and Preference arata ca cei prezenti si constienti de sunetele pe care le fac cand mesteca mancarea tind sa manance mai putin. In concluzie se recomanda  mindful eating, intr-o atmosfera potrivita. Asta ar insemna sa renunti sa mai servesti masa in fata televizorului sau cand asculti muzica la casti.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.