zoot

Iata de ce ar trebui sa te cantaresti zilnic

Iata de ce ar trebui sa te cantaresti zilnic

Persoanele care urmeaza un regim de slabire tind sa se cantareasca foarte des. Datele a milioane de istorii de pierdere in greutate finalizate cu succes arata ca a existat o relatie foarte puternica intre cantarirea zilnica si kilogramele pierdute.

  • Studiile efectuate recent sustin ca verificarea greutatii zilnic este asociata cu o pierdere mai mare in greutate si cu o rata scazuta de adaugare a kilogramelor inapoi.

Un astfel de studiu a aratat ca participantii care s-au cantarit zilnic timp de sase luni au pierdut in medie cu 6 kg mai mult decat cei care s-au cantarit mai rar.  Mai mult decat atat, cei care se cantaresc zilnic tind sa adopte comportamente mai favorabile privind controlul greutatii, exercitand o mai buna retinere fata de alimentele tentante si fata de mancatul impulsiv. Interesant este faptul ca adoptarea unui comportament sanatos legat de greutatea corporala s-a dovedit a fi deosebit de important in perioada in care oamenii ies din adolescenta pana la maturitate.

Un alt studiu a aratat ca persoanele care s-au cantarit in fiecare zi au consumat cu aproximativ 347 mai putine calorii pe zi, decat cei care nu au facut-o.

  • Parerile specialistilor sunt insa impartite.

Nu cu mult timp in urma, cantarirea frecventa a fost considerata daunatoare pentru sanatatea mintala. Aceasta ipoteza exista inca si astazi si este sustinuta de catre unii psihologi.

Acestia presupun ca verificarea zilnica a greutatii corporale are efecte negative asupra starii de spirit prin mentinerea gandului ca dimensiunea corporala nu este ideala sau adecvata, avand ca rezultat un risc crescut de dezvoltare a tulburarilor de alimentatie.

Exista un grup mic de oameni care si-au creat o imagine negativa despre propriul corp sau si-au pierdut increderea in sine ca urmare a urcatului zilnic pe cantar.

Daca va cantariti des, iar dupa aceea ramaneti dezamagiti si fara dispozitie pe parcursul intregii zile, atunci un sfat pentru dumneavoastra ar fi sa verificati greutatea mai rar, o data pe saptamana.

Cum sa va cantariti pentru a avea rezultate mai bune?

Cel mai bun moment pentru a va cantari este dimineata dupa ce va treziti, dupa care mergeti la baie si inainte de a manca sau a bea ceva. Greutatea tinde sa fluctueze mai putin dimineata decat pe parcursul zilei, mai ales daca ati consumat o cantitate mare de alimente si lichide. De asemenea, este de dorit sa va cantariti intotdeauna imbracati in haine similare in fiecare zi. Cu toate acestea, trebuie sa tineti cont de faptul ca greutatea poate fluctua de la o zi la alta si poate fi afectata de mai multi factori, printre care:

  • Ce ati mancat sau baut in ziua precedenta;
  • Balonarea sau retentia de apa;
  • Ciclul menstrual.

Prin urmare, este important sa evaluati tendinta greutatii corporale pe o perioada mai lunga de timp, in loc sa trageti concluzii din fiecare cantarire. Exista, de asemenea, mai multe aplicatii disponibile pentru telefon sau calculator care va permit sa introduceti cu usurinta greutatea dumneavoastra de zi cu zi si sa vedeti tendinta generala.

Alte modalitati de a urmari progresul

Desi cantarirea zilnica poate fi un instrument valoros, ea are si unele limitari. Daca faceti exercitii fizice ati putea avea castig muscular, scara nu poate arata aceasta si in schimb, pur si simplu arata ca ati castigat in greutate.

In timp ce scaderea in greutate poate indica un progres, cantarul simplu nu poate face diferenta intre greutate sanatoasa (muschi) si greutatea nesanatoasa (grasime).

Prin urmare, sunt indicate si alte modalitati de urmarire a progresului dumneavoastra la capitolul slabire.

Aici sunt cateva exemple:

  • Masurarea circumferintei:Muschiul are un volum mult mai mic decat grasimea, deci circumferinta dvs. poate sa scada, chiar daca greutatea ramane aceeasi sau creste.
  • Se masoara procentul degrasime: Prin masurarea procentului de grasime, puteti observa modificarile masei de grasime, indiferent de greutate.
  • Fotografiati-va cu regularitate:Puteti observa orice modificari ale aspectului fizic prin compararea fotografiilor cu dvs. in haine similare.
  • Analizati modul in care va vin hainele: Orice modificare a greutatii va afecta, probabil modul in care hainele vi se vor  Senzatia ca va sunt mai largi sau mai stranse este unul dintre cei mai buni indicatori ai schimbarilor din corpul vostru.

Daca sunteti capabili sa urmati tendintele generale si sa nu va abateti din cauza fluctuatiilor, atunci verificarea zilnica a greutatii va va aduce doar avantaje.  Indiferent daca obiectivul dvs. este de a pierde 5 kg, 10 kg, sau de a va mentine greutatea actuala, un lucru este foarte clar: cantarirea in fiecare zi este solutia potrivita.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.