zoot

Iata de ce ar trebui sa mananci mai incet

Mananca mai incet

Creierul nostru inregistreaza semnalele de satietate aproximativ cu 20 de minute in urma fata de stomac. Acest decalaj de timp cauzeaza supraalimentarea si, in cele din urma, cresterea in greutate. Doar cateva modificari usoare ale stilului de a manca pot incetini deglutitia si permite creierului sa prinda la timp semnalele ce vin de la stomac. Ca rezultat, vei consuma mai putine calorii, fara nici o senzatie ca inca nu te-ai saturat.

Daca iei masa mai incet, atunci vei manca mult mai putin

Apetitul si aportul caloric sunt controlate in mare parte de hormoni. In mod normal dupa masa, intestinul suprima un hormon numit grelina, care controleaza foamea si elibereaza hormoni anti-foame, precum: colecistochinina (CCK), peptida YY (PYY) si glucagon-like peptide-1 (GLP-1).

Acesti hormoni transmit mesaje la creier, facandu-l sa stie ca ai mancat si ca substantele nutritive sunt absorbite. In rezultat pofta de mancare se reduce si survine senzatia de plenitudine, care te influenteaza sa te opresti de mancat.

Intr-un studiu efectuat la Universitatea din Rhode Islanda, cercetatorii au servit masa de pranz in doua ocazii diferite, la 30 de femei cu greutate normala. Mancarea in ambele cazuri a constat din paste cu sos de rosii, branza parmezan si un pahar de apa. Cercetatorii au instruit femeile sa manance pana la punctul de satietate confortabil.

In timpul unei vizite, ele au fost rugate sa manance cat mai repede posibil, in timp ce in timpul altei vizite, doamnele au fost rugate sa manance incet si sa puna jos ustensilele intre muscaturi.

Cand cercetatorii au comparat diferenta consumului de alimente intre masa de pranz mancata repede si masa de pranz mancata incet, au facut urmatoarele concluzii:

  • Cand masa a fost luata in 9 minute consumul de calorii a constituit 646;
  • Cand masa a fost luata in 29 de minute, femeile au consumat in total 579 de calorii, adica cu 67 de calorii mai putine.

Daca presupunem ca cele trei mese principale ale zilei vor fi luate tot in graba, atunci imaginativa cate calorii in plus ar putea fi consumate.

Si aici este o alta intorsatura interesanta: cand femeile au mancat masa de pranz rapid, au raportat din nou senzatie de foame peste o ora dupa masa.

Care sunt beneficiile mancatului mai lent

Luarea mesei mai incet si mestecarea alimentelor mai bine poate grabi senzatia de plenitudine si te poate ajuta sa pierzi in greutate.

Cu toate acestea, mancatul mai lent poate imbunatati sanatatea si calitatea vietii in alte moduri:

  • Creste placerea alimentelor consumate;
  • Imbunatateste digestia;
  • Ajuta la absorbtia mai buna a nutrientilor;
  • Mentine dintii sanatosi;
  • Reduce stresul.

Cum iti imbunatatesti digestia daca mananci mai incet?

Ganditi-va la procesul de digestie ca la o reactie in lant. De indata ce vom simti miros de bucate, sau ne vom gandi la alimente, vom incepe sa salivam, adica, involuntar, ne pregatim pentru a pune produsele alimentare in gura. Saliva contine enzime care descompun produsele alimentare, iar umezeala din gura usureaza procesul de deglutitie. Intre timp, stomacul nostru incepe sa secrete mai mult acid, intestinul subtire incepe sa se pregateasca pentru lucrul sau. Si tot asa mai departe.

Daca vom grabi acest proces, ne-am forta tractul gastrointestinal sa isi faca treaba inainte ca terenul sa fie pe deplin pregatit.

Cum sa mananci mai incet si sa pierzi in greutate?

  • Evita foamea extrema:Este greu sa mananci incet atunci cand esti cu adevarat infometat. Pentru a preveni foamea extrema, pastreza tot timpul unele gustari sanatoase la indemana;
  • Mesteca mai mult:Numara de cate ori mesteci mancarea in gura, ar fibine cel putin de 10-20 de ori sa mesteci apoi sa inghiti;
  • Atentie la ustensile:Pune furculita jos intre muscaturi, asta te va ajuta sa mananci mai incet si sa savurezi fiecare muscatura;
  • Mananca alimente care trebuiesc mestecate bine:Consuma alimente fibroase care necesita mai mult mestecate, cum ar fi legumele, fructele si fructele cu coaja. Fibrele pot promova, de asemenea, pierderea in greutate;
  • Bea apa:Asigura-te ca bei multa apa sau alte bauturi non-calorice intre mese;
  • Utilizati un cronometru:Seteaza cronometrul de bucatarie pentru 20 de minute si fa tot posibilul sa nu termini mancatul inainte de semnalul cronometrului. Scopul este de a manca intr-un ritm lent, consecvent pe tot parcursul mesei;
  • Evita distragerile:Incearca sa eviti ecranele electronice in timp ce mananci. Daca trebuie sa te uiti la televizor, atunci opteaza pentru un spectacol de 20-30 minute si mananca exact cat dureaza acesta;
  • Respira adanc:Daca incepi sa mananci prea repede, fa cateva respiratii adanci. Acest lucru te va ajuta sa te reorientezi;
  • Mnanca constientAcesta lucru te poate ajuta sa acorzi mai multa atentie la ceea ce mananci si sa castigi controlul asupra poftelor tale;
  • Ai rabdare:Schimbarea are nevoie de timp si de fapt, dureaza aproximativ 66 de zile ca un nou comportament sa devina un obicei;
  • Inlocuieste furculita cu betisoarele: Acesta este un alt mod care iti garanteaza ca vei manca mai lent. Incepe prin cumpararea unei perechi foarte frumoase, care sa te faca fericit cand vei manca cu ele. Apoi, foloseste-le chiar si la mesele non-asiatice. Betisoarele ridica alimente mult mai putine decat furculita. Ele necesita, de asemenea, mai multa dexteritate si concentrare. Daca consideri betisoarele prea frustrante, incearca sa tii furculita sau lingura in mana non-dominanta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.