zoot

IATA de ce ar trebui sa consumi alimente bogate in polifenoli

Sunt compusi pe care-i gasesti in cele mai multe fructe si legume in culori vii, ceai verdem vin rosu, cacao, nuci, ierburi si mirodenii. Polifenolii sunt cei mai buni antioxidanti din dieta ta, au proprietati anti-inflamatoare si vin cu numeroase beneficii pentru sanatate:

Alimente bogate in polifenoli beneficii

Sunt antioxidanti puternici

Antioxidantii ajuta la combaterea stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi, molecule care altereaza celulele si cauzeaza imbatranirea prematura si diferite tipuri de cancer. Studiile arata ca persoanele cu o dieta bogata in antioxidanti au o incidenta a cancerului si o rata a mortalitatii mai scazute.

Ajuta la scaderea colesterolului

Nivelul crescut de colesterol este un factor major pentru declansarea bolilor de inima. In particular, polifenolii din cacao s-au dovedit a reduce colesterolul rau si a creste colesterolul bun. Alti compusi din alimente precum ceaiul verde si uleiul de masline au beneficii similare.

Ajuta la scaderea tensiunii arteriale

Un alt factor de risc pentru bolile de inima, tensiunea arteriala poate fi cauzata de acumularea de placa la nivelul vasele de sange sau artere. Aceasta creeaza presiune, ceea ce poate duce la ingrosarea arterelor, crescand riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral. Consumul de polifenoli poate ajuta endoteliul – stratul interior al vaselor de sange sa se relaxeze, reducand presiunea arteriala.  Studiile au fost efectuate pe ceai verde, masliene si ulei de masline. Un alt studiu a aratat ca si portocalele / sucul de portocale pot imbunatati sanatatea vaselor de sange.

Ajuta la scaderea nivelului zaharului din sange

Un nivel ridicat al zaharului in sange creste riscul dezvoltarii diabetului zaharat. Un studiu cu 250.000 respondenti arata ca cei cu un consum ridicat de polifenoli, au un risc cu 9% mai scazut de a dezvolta diabet, in comparatie cu cei care nu consuma alimente bogate in polifenoli.Mai mult, ceaiul verde, fructele de padure si maslinele imbunatatesc factorii de risc si simptomele diabetului.

Promoveaza sanatatea sistemului osos

Atat stresul oxidativ cat si inflamatia iti pot afecta oasele, ducand la boli precum osteoporoza care creste riscul de fracturi osoase. Studiile arata ca cei cu un consum ridicat de polifenoli au si cea mai mare densitate minerala osoasa.

Promoveaza sanatatea intestinelor

Cea mai mare parte a polifenilor consumati traverseaza in colon, unde constituie hrana pentru bacteriile bune. Strugurii sunt o sursa grozava de polifenoli, precum si vinul.

Poate ajuta la scaderea in greutate

Studiile recente arata ca polifenolii pot ajuta la scaderea in greutate in cazul persoanelor obeze, supraponderale sau cu o greutate normala. Poate este momentul sa consumi mai mult ceai verde. Nu uita ca este cea mai consumata bautura in tarile asiatice, dupa apa.

Pot preveni aparitia anumitor tipuri de cancer

Polifenolii reduc stresul oxidativ, inflamatia si dezvoltarea celulelor canceroase, desi exista putine dovezi din studiile efectuate pe oameni. Femeile cu o dieta bogata in polifenoli au rate mai scazute de dezvolatare a cancerului de sange, ovarian si endometrial.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.