zoot

Iata cum te pot ajuta fibrele alimentare sa scapi de burta

Grasimea de pe burta este extrem de nesanatoasa. De fapt, creste riscul bolilor de inima, diabetului de tip 2 si al altor afectiuni ce pun viata in pericol. Din fericire, poti scapa de aceasta grasime, iar cercetarile recente arata ca un consum mai mare de fibre este legat de un risc mai scazut de formare a depozitelor adipoase. Dar interesant, se pare ca acest concept include doar un singur tip de fibre si anume cele solubile.

Fibrele solubile va pot ajuta sa scapati de burta

Fibre alimentare solubile burta

Fibrele sunt impartite in doua categorii: fibre insolubile si solubile. Ele difera dupa modul in care interactioneaza cu apa din interiorul corpului. Fibra insolubila nu se amesteca cu apa si actioneaza mai mult ca agent de umflare pentru a ajuta la trecerea bolului alimentar prin intestin, la formarea scaunului si la eliminarea lui. Fibrele solubile, cum ar fi beta-glucanul si glucomannanul, se amesteca cu apa pentru a forma o substanta vascoasa, asemanatoare gelului, care incetineste eliberarea alimentelor digerate din stomac in intestin.

Rezultatele unui studiu au aratat ca o crestere cu 10 grame a consumului zilnic de fibre solubile duce la scaderea cu 3,7% a riscului de a acumula grasime pe burta.

Fibrele solubile incurajeaza proliferarea bacteriilor intestinale

Exista peste 100 de miliarde de bacterii utile care traiesc in intestin. Spre deosebire de alte bacterii, acestea sunt inofensive si au o relatie reciproca avantajoasa cu organismul uman. Oamenii furnizeaza bacteriilor o casa si substante nutritive, in timp ce bacteriile ajuta proceselor de producere a vitaminelor si procesare a deseurilor.

Deoarece corpul nu poate digera fibrele singur, ele ajung la nivelul intestinului in mare parte neschimbate. Acolo, enzimele specifice din bacteriile intestinale incep a digera fibrele solubile. Acesta este un mod important in care bacteriile intestinale promoveaza sanatatea optima. Intre timp, fibrele solubile actioneaza ca prebiotice, oferind bacteriilor substante nutritive.

Acest proces de digerare si descompunere a fibrelor solubile se numeste fermentatie. El duce la obtinerea acizilor grasi cu lant scurt, care pot ajuta la reducerea grasimii de pe abdomen. Un anumit tip de acizi grasi cu catena scurta pot ajuta la reglarea metabolismului grasimilor prin cresterea ratei de ardere a lor sau prin scaderea ratei de depozitare, desi, exact cum are loc acest lucru nu este complet inteles.

Fibrele solubile ajuta la reducerea poftei de mancare

O modalitate de a pierde grasimea de pe burta este de a pierde in greutate. Si avand in vedere ca fibrele solubile sunt un puternic supresor al apetitului, va pot ajuta sa faceti acest lucru. Prin suprimarea poftei de mancare, este mult mai probabil sa reduceti consumul de calorii, ceea ce va poate ajuta sa pierdeti in greutate.

Exista cateva teorii despre modul in care fibrele solubile contribuie la reducerea apetitului. In primul rand, ele ajuta la reglarea nivelului hormonilor (colecistokinina, GLP-1 si peptida YY)  implicati in controlul apetitului si va pot garanta senzatia de satietate pe o perioada mai mare de timp. In al doilea rand, fibrele reduc pofta de mancare prin faptul ca incetinesc miscarea alimentelor prin intestin.

Surse de fibre solubile

Alimente bogate in fibre solubile sunt: seminte de in, cartofi dulci, fructe ca caisele si portocalele, varza de Bruxelles, leguminoasele si fulgii de ovaz.

Cu toate acestea, desi fibrele solubile va pot ajuta sa pierdeti grasimea abdominala, nu este o idee buna sa mancati o cantitate foarte mare de fibre la o singura masa. Se recomanda ca barbatii sa consume 30-38 grame de fibre pe zi, in timp ce femeile, ar trebui sa consume 21-25 grame pe zi.

Administrarea suplimentelor de fibre ajuta la reducerea grasimii abdominale?

Consumul de alimente intregi este cea mai buna modalitate de a creste aportul de fibre solubile. Dar daca acest lucru nu este posibil pentru dvs., luarea unui supliment de fibre solubile ar putea fi o optiune. Sunt disponibile diferite tipuri, inclusiv coji de psyllium, glucomannan si inulina, iar cercetarile arata ca au aceleasi efecte ca si fibrele ce provin din alimente si va pot ajuta sa slabiti in regiunea abdominala..

Fibrele solubile au rolul de a mentine sanatatea tractului gastro-intestinal si de a facilita pierderea globala in greutate prin reducerea apetitului. Pentru a beneficia in continuare de pierderea tesutului adipos din zona abdomenului, dar si de pe alte parti ale corpului, combinati aportul de fibre solubile cu alte modificari ale stilului de viata, cum ar fi consumarea alimentelor mai sanatoase si practicarea activitatii fizice in mod regulat.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.