zoot

HIIT cu ajutorul bicicletei eliptice

Cum sa pierzi in greutate cu ajutorul bicicletei eliptice

Bicicleta eliptica este un aparat cu impact redus asupra articulatiilor si spatelor, spre deosebire de banda de alergat, motiv pentru care este preferata in detrimentul celei din urma. Intr-o jumatate de ora de alergat pe bicicleta eliptica poti pierde intre 270 si 400 de calorii. Cantitatea de calorii arse depinde de mai multi factori, printre care se numara viteza, nivelul de rezistenta dar si inaltimea rampelor.

Beneficiile bicicletei eliptice:

  • Picioarele tale nu parasesc pedalele iar antrenamenul are un impact redus asupra articulatiilor si spatelui.
  • Antrenamentul vizeaza atat partea inferioara cat si partea superioara a corpului.
  • Bicicleta eliptica ajuta la scaderea pierderii de minerale din oase.
  • Iti poti personaliza antrenamentul, ajustand nivelul rezistentei si viteza.
  • Cand antrenamentul cu bicicleta eliptica este insotit de o dieta sanatoasa, pierderile in greutate se pot vedea dupa o saptamana.
  • Antrenamentele de tip cardio ajuta la reducerea stresului, imbunatatesc starea de spirit, scresc imnitatea si scad riscul bolilor asociate cu obezitatea.

Cum alergi pe bicicleta eliptica?

Daca-ti pastrezi postura corecta, te vei bucura de mai multe beneficii.

Incepe prin a sta drept, cu capul aliniat umerilor si cu umerii aliniati soldurilor. Pentru a lucra partea superioara, trebuie sa impingi si sa tragi de manere, nu doar sa te tii de ele. Dar nu tine prea tare de manare caci vei obosi antebratele si soldurilor iar pe termen lung iti poti face rau umerilor si spatelui.

In timp ce alergi, monitorizeaza-ti viteaza. Alergand prea tare iti poti pierde forma.

HIIT

Seteaza programul cu interval scurt. Daca nu exista unul, foloseste modul manual si controleaza rezistenta. Seteaza inclinatia (sau rampa) la nivel scazut catre moderat.

  • Dupa o incalzire de 3 minute, urmeaza programul (de obicei 30-120secude). Daca esti in programul manual, crestere rezistenta pana la un nivel de efort care se simte la un 8-9 (pe o scala de la 1-10). Fa asta timp de 1-2 minute.
  • Redu intensitatea si incetineste pentru o perioada de odihna egala cu lungimea intervalului. Nivelul de efort resimtit ar trebui sa fie undeva la 2-3.
  • Repeta inca un interval si odihna.
  • In timpul celui de-al treilea interval pedaleaza inapoi.
  • Repeta intervalele timp de 27 de minute apoi relaxeaza 3-5 minute.

Bicicleta eliptica vs. alte aparte de cardio

Daca repeti acelasi antrenament zilnic, corpul se va adapta. In timp, vei pierde mai putine calori si iti vei mentine, in loc sa-ti imbunatatesti capacitatea cardiovasculara. Mizand pe mai multe tipuri de antrenamente cardio, vei pierde mai multe calorii si-ti vei intra in forma mai repede. Foloseste bicicleta eliptica in combinatie cu alte aparate si tipuri de activitati:

  • Bicicleta stationara
  • Ciclismul in aer liber
  • Banda de alergat
  • Alergatul in aer liber
  • Stepperul / urcatul scarilor

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.