zoot

Granola facuta acasa, reteta low-carb de baton de seminte si cereale

Pentru multi dintre noi granola este o modalitate excelenta de a ne incepe micul dejun. Ne incarca de energie si se suprima pofta de dulce pana la pranz cand putem lua o masa principala. Alteori ne place sa servim granola pe post de gustare, intre mesele principale si inainte de antrenamentul de fitness.

Daca alegi sa faci granola acasa, partea buna este ca vei sti de fiecare data ce contine iar daca esti adepta stilului de viata low-carb poti aduce cateva transformari la traditionala reteta de granola (baton de seminte si cereale) astfel incat numarul de carbohidrati sa fie cat mai mic.

Cum se face granola

Ingrediente:

  • O ceasca de migdale crude, taiate in bucati mici
  • O ceasca de nuci, , taiate in bucati mici
  • O ceasca de fulgi de secara
  • O ceasca de nuca de cocos
  • O ceasca de seminte (mix de semine de floarea soarelui, de dovleac, de in, de susan)
  • Jumatate de ceasca de ulei de cocos
  • Un sfert de ceasca de unt de arahide
  • Vanilie sau scortisoara dupa preferinte
  • Indulcitor de stevie (echivalent a jumatate de ceasca de zahar) sau jumatate de ceasca de sirop de artar sau miere (daca nu tii o dieta low carb) – dupa gust
  • Un varf de lingurita de sare

 

Cum se face GRANOLA

Granola

Incalzeste cuptorul din timp si pregateste o tava de cuptor peste care asezi o folie de aluminiu de gatit. Las-o deoparte pana pregatesti amestecul de nuci si cereale.

* Poti alege ca o parte din nuci si migdale sa le faramitezi in blender, batonul se va inchega mai bine.

Intr-un bol larg amesteca nucile si migdalele taiate in bucati mici cu cele faramitate in blender, cu fulgii de secara, nuca de cocos si semintele. Adauga peste ele uleiul de cocos si untul de arahide si amesteca pana cand se distribuie uniform. Adauga un strop de sare apoi stevia, siropul de artar sau mierea pentru a-i da gust dulce, dupa preferinte. Adauga mirodenii dupa gust (extract de vanilie, scortisoara sau chiar cateva lingurite de ciocolata neagra rasa).

* Unii prefera sa lase nucile si semintele la inmuiat (6-8 ore pentru nuci si 1-2 ore pt seminte). In acest caz trebuie sa le clatesti bine dupa inmuiere si sa le lasi sa se scurga perfect.

Acest amestec se intinde in tava de cuptor peste folia de aluminiu, distribuindu-se uniform. Se introduce in cuptor, la foc mediu, pret de 30-40 de minute, in functie de cat de crocanta vrei sa fie. La fiecare 15 minute se scoate tava pentru a se amesteca. Se verifica din cand in cand pentru a nu se arde.

Cand capata aspect rumenit si consistenat dorita, se scoate tava si se lasa sa se raceasca.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.