zoot

Garcinia cambogia ajuta la slabit?

Garcinia cambogia este un supliment popular folosit cu scopul de a pierde in greutate. Este derivat din fructul cu acelasi nume, denumit si Garcinia gummi-gutta sau Malabar tamarind. Coaja fructului contine cantitati mari de acid hidroxicitric (HCA), care este ingredientul activ considerat a fi responsabil pentru majoritatea beneficiilor.

Garcinia cambodgia

Cum influenteaza Garcinia cambogia pierderea in greutate

Exista doua moduri prin care acest supliment ajuta in procesul de slabire:

  1. Reduce apetitul. Studiile efectuate au aratat ca Garcinia cambogia este capabil dea suprima pofta de mancare si de a grabi aparitia senzatiei de satietate.

Mecanismul prin care se reduce apetitul nu este pe deplin cunoscut, dar unele experimente facute pe sobolani au sugerat ca ingredientul activ din cambogia garcinia creste nivelul hormonului serotonina.

Teoretic vorbind, din moment ce serotonina este un cunoscut inhibitor al apetitului, nivelurile mai ridicate ale acesteia din sange ar putea avea efecte pozitive in timpul curelor de slabire.

  1. Blocheaza producerea grasimilor. Cea mai importanta activitate a suplimentului de Garcinia este, probabil, influenta sa asupra grasimilor din sange si impiedicarea sintezei de acizi grasi noi.

Studiile la om si la animale au aratat ca aceasta reduce nivelurile ridicate de lipide din sange si minimizeaza stresul oxidativ.

2800 de mg supliment de Garcinia au fost oferite zilnic, timp de 8 saptamani persoanelor participante la un studiu. Pana a ajunge la sfarsitul studiului la acest grup de oameni s-au observat mai multe schimbari importante, printre care:

  • Nivelul colesterolului total a scazut cu 6,3%;
  • Nivelul colesterolului LDL (,,rau”) a scazut cu 22,3%;
  • Nivelul colesterolului HDL (,,bun”) a crescut cu 10,7%;
  • Nivelul trigliceridelor sanguine a scazut cu 8,6%;
  • Metabolitii grasimilor, cu 125-258% mai mult au fost excretati prin urina.

Principalul motiv pentru care Garcinia cambogia manifesta asemenea efecte, este capacitatea ei de a inhiba enzima cytrat-lyasa. In urma blocarii acestei enzime in organism are loc incetinirea producerii de grasimi si scade riscul cresterii in greutate.

Alte beneficii pentru sanatate

Cercetarile de laborator demonstreaza ca Garcinia poate avea si efecte anti-diabetice, cum ar fi:

  • Reducerea nivelului de insulina;
  • Reducerea nivelului de leptina;
  • Reducerea inflamatiei;
  • Imbunatatirea controlului glicemiei sanguine;
  • Cresterea sensibilitatii la insulina.

De asemenea, mai are unele beneficii pentru sistemul digestiv, ca:

  • Protejarea impotriva ulcerului gastric;
  • Reducerea deteriorarii captuselii interioare a tubului digestiv.

Garcinia cambogia impiedica raspandirea celulelor tumorale. In urma cercetarilor efectuate cu cativa ani in urma, oamenii de stiinta japonezi de la Institutul International de Biotehnologie din Gigu, au relatat ca xanthochymol-ul (un component important ce se gaseste in coaja fructului Garcinia) este capabil de a inhiba cresterea si raspandirea celulelor canceroase, precum si accelerarea distrugerii altor celule anormale din organism.

Garcinia, de asemenea, s-a dovedit a fi utila in lupta cu unele microorganisme rezistente la meticilina, precum, Staphylococcus aureus (MRSA). Acest lucru este important, deoarece MRSA este o amenintare serioasa pentru pacientii spitalizati pe o perioada mai mare, deoarece acestia sunt predispusi la diferite infectii intraspitalicesti.

Rezultatele studierii produselor pe baza de Garcinia au aratat ca aceasta a blocat si cresterea altor bacterii si fungi daunatori, inclusiv Candida albicans (care provoaca afte) si Cryptococcus neoformans.

Masuri de siguranta si efecte adverse

Cele mai multe studii au ajuns la concluzia ca pentru oamenii sanatosi administrarea de 2800 mg de HCA care provin din suplimentele de Garcinia, este sigura.

Odata ce suplimentele nu sunt reglementate de Food and Drug Administration (FDA), inseamna ca nu exista nici o garantie ca continutul real al HCA din suplimente se va potrivi cu continutul HCA scris pe eticheta.

Prin urmare, asigurati-va ca achizitionati produsul dintr-un loc sigur sau de la un producator de renume.

Oamenii au raportat unele efecte secundare ale utilizarii Garcinia cambogia. Cele mai frecvente sunt: simptome digestive, dureri de cap, iritatii ale pielii.

O recomandare ar fi, ca in cazul in care aveti o afectiune sau luati un medicament, sa consultati medicul inainte de a incepe sa administrati acest supliment.

Cum sa luati Garcinia cambogia pentru a maximiza beneficiile

Multe magazine alimentare, de sanatate si farmacii ofera diferite feluri de Garcinia cambogia. Alegeti unul ce vine de la un producator renumit, care contine acid hidroxicitric 50-60% (HCA).

Dozele recomandate pot varia in dependenta de marca. In general, se recomanda sa se ia 500 mg, de trei ori pe zi, cu 30-60 minute inainte de mese, dar intotdeauna cel mai bine e sa urmati instructiunile de dozare de pe eticheta.

Studiile au analizat efectele acestor suplimente la administrarea de pana la 12 saptamani. Prin urmare, ar fi bine sa faceti pauza cateva saptamani la fiecare trei luni de utilizare.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.