zoot

Freekeh, un tip de grau bogat in fibre si proteine

Freekeh, un tip de grau bogat in fibre si proteinePeste hotare este considerat urmatorul super aliment, deoseori comparat cu quinoa. Freekeh, un tip de grau dur recoltat tanar si verde, ulterior prajit. Gustul sau este similar bulgurului iar textura se aseamana cu cea a orzului. Afla care sunt proprietatile sale nutritive si masura in care il putem compara cu quinoa, in randurile de mai jos.

O cantitate de 100g de grau freekeh cotine 353 calorii, 60.8g de carbohidrati, 14.9g de priteine, 2g de grasimi si 12.9 grame de fibre. Aceeasi cantitate de freekeh iti aduce 207% din doza zilnica recomandata de zinc, 178% din DZR de fier, 170% din DZR de cupru, 113% din DZR de potasiu, 37% din DZR de calciu si 28% din DZR de magneziu. Spre deosebire de quinoa, freekeh nu este o cereala fara gluten. Cu toate acestea, are mai multe proteine si un continut dublu de fibre fata de quinoa. Un alt plus al acestui tip de grau este indicele glicemic scazut, 43.

Beneficiile graului Freekeh

  • Te poate ajuta sa slabesti. Fibrele confera satietate, fiind o optiune excelenta in acest sens. Freekeh are de doua ori mai multe fibre decat quinoa, si de trei ori mai multe fibre decat orezul brun.
  • Faciliteaza digestia, fiind un adjuvant in constipatie.
  • Graul contine luteina si zeaxantina, antioxidanti care ajuta la prevenirea degenerescentei maculare datorita varstei.
  • Freekeh contine prebiotice care hranesc bacteriile bune din organism.
  • Freekeh contine aproximativ 2.27g de acid glutamic per portie. Cunoscut printre sportivi, creste rezistenta si forta.

Graul Freekeh se gaseste online sub forma de faina organica si poate fi folosita in cocaturi si shake-uri.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.