zoot

Fitness Trends: La ce sa te astepti in 2016

Tendinte in fitness 2016. A zecea editie a sondajului Fitness Trends, publicata in ACSM Health & Fitness Journal aduce in atentia publicului cele mai noi tendinte in materie de fitness si sanatate car par sa castige din ce in ce mai multi adepti. Daca anul trecut antrenamentele efectuate cu propria greutate corporata, HIIT (high intensity interval training) si instructorii personali se regaseau in top 3 preferinte in materie de fitness, in 2016 lucrurile s-au schimbat putin si primul loc este luat de tehnologia purtabila:

Tendinte fitness 2016
Foto: ACSM Health & Fitness Journal

1. Tehnologia purtabila

Aparuta cu doar cativa ani in urma, domina piata de fitness care si-a facut un obicei din a-si inregistra si masura performanta fizica. In aceasta categorie intra toate dispozitivele care contorizeaza activitatea fizica, ceasurile smart, dispozitivele de masurare a pulsului si trackele GPS.  Tehnologia purtabila include si ochelarii smart sau tesaturile inteligente din care sunt confectionate echipamentele de fitness. Vorbim de o piata care se va aproapia de valoarea de 6 miliarde de dolari in 2016.

2. Antrenamentul cu greutatea personala

Antrenamentele efectuate cu propria greutate isi pastreaza acelasi loc fruntas in topul preferintelor consumatorilor de fitness in ultimii trei ani. Asta nu inseamna ca oamenii au inceput relativ recent sa-si foloseseasca propria greutate pentru a se antrena ci doar ca in ultimii ani a suferit o recosmetizare si a fost introdus in salile de fitness din intreaga lume. Deosebit de accesibil, pentru ca nu cere un echipament special (salteaua de fitness si un dispozitiv de contorizare sunt suficiente pentru a duce la capat un astfel de antrenament) a devenit foarte popular si pe YouTube.

3. HIIT

Desi a cazut de pe locul 1 de anul trecut, se mentine in topul tendintelor de fitness pentru 2016. Implica antrenamentul pe intervale de mare intensitate, urmate de perioade scurte de recuperare. O serie intreaga de studii de specialitate l-au pozitionat ca fiind cel mai bun tip de antrenament pe diferite criterii de eficienta. N-au intarziat sa apara dvd-urile cu antrenamente pentru acasa (vezi INSANITY), fimuletele pe Youtube (unul dintre ele promite pierderea a 1000 de calorii per antrenament) si nici clasele de fitness specializate (unul dintre locurile in care poti practica HIIT in Bucuresti este Daimon Club). Desi sesiunile sunt de regula mai scurte decat cele de cardio, se pierd mai multe calorii in timpul antrenamentului cat si dupa antrenament, in timp de repaus. Rezultatele celor care fac HIIT sunt de-a dreptul spectaculoase (verifica-le cautand pe YouTube dupa interogarea ‘Insanity before and after’).

4. Antrenamentul de forta

Unul dintre pilonii fitness-ului, se bucura de o popularitate constanta in toate sectoarele industriei de sanatate si fitness si se adreseaza mai multor categorii de persoane pe diferite categorii de varsta, cu diferite conditii fizice, atat femei cat si barbati. Este esential in dezvoltarea masei musculare si slabire.

5. Profesionisti educati, certificati, cu expertiza

Nu ne mira continuitatea acestui trend intr-o societate bazata pe cunoastere. Certificarile si expertiza unui antrenor sunt esentiale pentru a se pozitiona pe o piata concurentiala si pentru a castiga cati mai multi adepti.

6. Antrenorul personal

Antrenorul personal joaca un rol esential in adoptarea diferitelor activitati fizice. Chiar si intr-o societate DIY (do-it-yourself) avem nevoie de o persoana calificata si certificata care sa ne ghideze si sa particularizeze programul de antrenament, in functie de nevoile noastre personale, mai ales atunci cand trecem de la sedentarism la un stil de viata activ si fitness-ul nu ne este familiar.

7. Fitness functional

Un segment destinat in special varstnicilor si celor care au nevoie de recuperare, imbunatateste echilibrul, coordonarea, forta si rezistenta corpului pentru a imbunatati activitatile zilnice, obisnuite.

8. Fitness pentru varstnici

Un segment de fitness care s-a dezvoltat in ultima perioada, include antrenamente si exercitii specifice varstei si conditiei fizice ale unui varstnic.

9. Programe de slabire

Combina exercitiile fizice cu o dieta bazata pe restrictia calorica pentru a se pierde in greutate. Multe dintre aceste programe existente peste hotare includ livrarea mesele principale la domiciliu.

10. Yoga

A pierdut cateva locuri de anul trecut, dar ramane in top 10 tendinte in materie de fitness pentru 2016. Se reinventeaza de la an la an, fiind disponibile o variatate de clase yoga: power yoga (o abordare intensa a practicii Vinyasa), bikram yoga (yoga efectuat in medii fierbinti, cu umiditate), yogalates (imbina yoga cu exerciile pilates) si altele.

Printre alte tendinte in materie de fitness intalnim si: antrenorul personal pentru grupuri restranse (mult mai accesibil ca pret), programe nutritionale si de fitness la domiciliu / birou, coaching pe diferite segmente de wellness (se concentreaza pe valorile, nevoile, telurile si viziunea fiecarui client in parte), activitati in aer liber, antrenamente sportive specifice (precum tenis sau baschet), flexibilitate si mobilitate, exercitiile fizice efectuate dupa programe destinate dizpozitivelor mobile, circuite, antrenamentul partii superioare a corpului (core) si masurarea rezultatelor.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.