zoot

Fitness pentru minte. Hraneste-ti creierul

Functiile cognitive intra in declin dupa varsta de 24 de ani, concluzie la care au ajuns cercetatorii de la Universitatea Simon Fraser din Canada. Viteza de decizie, puterea de concentrare, memoria pe termen scurt si pe termen lung descresc desi odata cu inaintarea in varsta devenim capabili sa folosim scurtaturile mentale, prin asocieri intre informatia noua si cunostintele deja acumulate. Nu trebuie sa ne bazam pe asta ci sa ‘exersam’ creierul, sa-l hranim cu exercitii mentale menite sa-l stimuleze permanent. Iata cateva exercitii simple pe care le poti face zi de zi:

Fitness pentru minte. Hraneste-ti creierul

Foto: pixabay.com

1. Sudoku, puzzle-uri sau rebus-uri

Pune-ti mintea in miscare ci dezvolt-o ca pe un muschi. Un studiu recent arata ca persoanele care completeaza astfel de stimulari, reduc aparitia dementei cu 47%. Un alt studiu longitudinal efectuat pe parcursul a 10 ani arata ca rezolvarea rebus-urilor intinereste mintea cu pana la 10 ani. Iar daca esti tanara si nu ai rabdare pentru astfel de activita, iata un studiu recent care arata ca orgasmul poate avea acelasi efect asupra creierului nostru.

2. Foloseste mana stanga

Sau mana dreapta daca esti stangaci. Foloseste cealalta mana inca de dimineata, incepand sa te speli pe dinti cu mana stanga, sa duci cana de cafea la gura cu mana stanga (ai grija sa nu fie fierbinte cand faci acest experiment pentru prima data), sa inchizi usa cu cheia cu mana stanga. Ai prins ideea.

3. Schimba locul aparatelor electrice si electrocasnice de mici dimensiuni

Si cel al ustensilelor. Muta paharul in care obisnuiesti sa tii periuta si pasta de dinti. Muta expressorul sau ceasul cu alarma. Porneste pe un alt drum catre birou chiar si in lipsa unui gps. Creierul tau va fi mult mai alert incercand sa se adapteze noilor schimbari, inca de dimineata.

4. Invata permanent

Pe tot parcursul vietii. Chit ca este vorba de o limba noua, de cunostinte sau abilitati noi, dezvolta-te pe parcursul intregii vieti. Limbile straine stimulesc lobul frontal, parte a creierului care functioneaza mai lent pe masaura ce inaintam in varsta. Nu lasa sa treaca o luna fara ca tu sa fi finalizat o carte. Chit ca este vorba de beletristica sau de o carte de specialitate, beneficiile sunt la fel de importante.

5. Hraneste-ti creierul

Fa-ti un ceai de salvie. Ceaiul verde si ceaiul negru pentru a preveni pierderea memoriei odata cu inaintarea in varsta. Ia un extract sau un supliment alimentar pe baza de Ginko biloba. Consuma salata si legume verzi. Alege pestele pentru cina si consuma seminte si nuci ca gustari. Ai nevoie de zincul din aceste alimente minune.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.