zoot

Fii in forma si dupa 40 ani

Fii in forma si dupa 40 ani

Inaintarea in varsta n-ar trebui sa fie un motiv pentru a-ti pierde conditia fizica. Multe dintre problemele inaintarii in varsta au mai putin de-a face cu imbatranirea si mai mult cu sedentarismul.

Fiecare deceniu vine cu anumite provocari care conspira in a te face mai putin activa pe an ce trece. Cu putina bunavointa, le poti depasi.

Intervalul 40-50 ani

Treci printr-o perioada aglomerata. Te simti nevoita sa prioritizezi alte aspecte ale vietii inaintea exercitiului fizic dar fara acesta, forta si capacitatea cardiovasculara incep sa scada rapid dupa 40 de ani.

Solutia?

  • Fa mai multe intr-un timp mai scurt.

Cercetarile arata ca exercitiile intense efectuate in intervale scurte (HIIT) sunt poate mai eficiente decat sedintele lungi. Intr-un studiu efectuat la McMaster University din Canada, participantii la un studiu au fost impartiti in doua grupuri:

  • Cei din primul grup au pedalat pe bicicleta medicinala intr-un ritm constant si moderat, timp de 45 de minute, de trei ori pe saptamana.
  • Cei din al doilea grup au pedalat in intervale de maxima intensitate, urmate de intervale moderate, timp de 7 minute, de trei ori pe saptamana.

La sfarsitul experimentului, cei din al doilea grup si-au imbunatatit markerii cardiocasculari la fel de mult ca cei din primul grup.

  • Creste rezistenta

Antrenamentul de rezistenta este esential in aceasta perioada a vietii dar si in perioadele urmatoarele. Dupa 40 de ani incepi sa pierzi masa musculara daca nu-ti angajezi muschii cu regularitate iar pierderea masei musculare duce la scaderea metabolismului, castigarea in greutate si pierderea rezistentei de care ai nevoie pentru a te bucura de activitatile zilnice.

Incepe prin a lucra cu greutatea propriului corp, dupa care solicita-l si mai mult cu greutati, aparate sau echipamente speciale (de tipul benzilor de rezistenta).

  • Incearca sa gasesti portite

Gaseste metode de a fi mereu activa. Pentru asta nu-ti trebuie un abonament la sala.

Intervalul 50-60 de ani

Este decada provocarilor. Estrogenul incepe sa scada in perioada menopauzei iar muschii incept sa-si piarda forma si puterea. In acelasi timp, capacitatea corpului de a metaboliza zaharul din sange scade iar grasimea se acumuleaza mai repede ca pana acum, mai ales in zona abdominala.

Solutia?

  • Gaseste o activitate care-ti face placere si transform-o intr-o rutina

Este cel mai bun moment de a gasi o clasa de fitness care sa-ti placa atat de mult incat sa n-o poti rata.

  • Mentine-ti densitatea osoasa

Pierderea de estrogen slabeste oasele dar poti combate acest neajuns prin efectuarea de activitati care intaresc oasele. De la simplele plimbari, la alergat, dans, ski si tenis, ai atat de multe optiuni.

  • Impinge-ti limitele la maxim

Studiile arata ca exercitiile scurte si intense ofera cele mai mari beneficii si pot fi deosebit de utile pentru multe din problemele cu care se confrunta femeile de 50 de ani.

Daca esti incepatoare si toata viata ai fost sedentara, nu te repezi la HIIT. Intr-un studiu publicat in Journal of Physiology, femeile aflate la menopauza care obisnuiesc sa faca exercitii de intensitate medie relationeaza mai bine cu bufeurile.

Intervalul 60-70 de ani

Mentinerea conditiei fizice devine o adevarata provocare. Incepi sa pierzi tot mai mult din masa musculara daca nu esti o persoana activa. Chiar fara a lua in greutate, poti observa ca iei este din ce in ce ma igreu sa sa te ridici de pe canapea sau sa ridici pungile de cumparaturi.

Solutia?

  • Adopta antrenamentul functional

Este tipul de antrenament care tine cont de varsta si are la baza exercitii care imita felul in care iti folosesti corpul in activitatile zilnice. Acesta iti va dezvolta calitatile motrice de baza, forta, viteza, indemanare, mobilitatea si rezistenta. Poti lucra cu greutatea propriului corp sau cu gantere.

  • Continua sa faci cardio

Ai i nevoie n continuare de exercitiile cardiovasculare care cresc ritmul cardiac si-ti aduc zambetul pe fata. Fa cardio in zilele in care nu faci antrenament functional.

  • Incearca sporturile de grup

Apartenenta la grup reduce sentimentele de singuratate si izolare.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.