•  
  •  

Un articol recent, publicat in Annals of Internal Medicine atrage atentia asupra consecintelor statului prea mult pe scaun. Iata ce risti:

“Timpul pe care o persoana il petrece stand in timpul zilei este asociat cu un risc mai mare de boli de inima, diabet, cancer si moarte”.  Ceea ce este mai alarmant, este faptul ca expunerea la aceste riscuri este valabila si in cazul celor care urmeaza un program de fitness dupa program, desi riscurile sunt mai mici. Cele 30 de minute de activitate fizica nu sunt suficiente pentru a acoperi alte 23 de ore si 30 de minute de sedentarism.

 

Activitati care pot inlocui o sedinta de fitness

Cicilism femei

Daca nu ai timpul necesar sa mergi la sala si sa te dedici unui program de fitness, daca iti lipseste entuziasmul sa participi la o sedinta de aerobic zilnic iar un abonament la sala n-ar fi decat o alta povara pentru tine, atunci nu-ti ramane decat sa fii activa pe tot parcursul zilei, sa introduci exercitiile fizice in viata ta, exersand in moduri la care nici nu te-ai fi gandit.

Poti incepe stretchingul din pat

Inainte de a sari din pat ca si arsa rezerva-ti cateva minute pentru a executa cateva miscari de streching in pat. Este un mod minunat de a incepe ziua inainte de a-ti bea cafeaua si de a lua micul dejun.

Fa cateva exercitii plie in timp ce te speli pe dinti

Conteaza mai putin numarul de miscari, ci corectitudinea cu care executi miscarile lent, simtind fiecare muschi cum lucreaza. Asa ca daca nu ai timp, invata sa fii multitasking, incluzand exercitiile fizice in rutina ta zilnica.

Mergi la pas alert cand plimbi cainele

Un animal de companie, in special cainele te obliga sa iesi in aer liber si sa faci miscare iar data viitoare cand iti scoti cainele la plimbare nu-l astepta pe o banca pana isi termina nevoile ci mergi la pas alert alaturi de el.

Citeste mai multe despre beneficiile jogging-ului.

Mergi mai mult pe jos

Plimbarile. Pe cat de banale, pe atat de eficiente. Practic oricine poate merge pe jos, in propriul ritm, pe orice suprafata, in casa sau afara.

Nu ai nevoie de un echipament special, desi ar fi indicat unul atunci cand incepi sa-ti cresti ritmul cardiac, adica atunci cand te decizi sa mergi mai repejor, chiar sa alergi.

Desi este o activitate fizica cu impact redus, beneficiile nu intarzie sa apara, fiind un mod excelent de a te angaja intr-o viata activa.

Grabeste pasul

Dupa ce te-ai acomodat cu mersul pe jos poti incepe sa alergi usor. In cazul acesta ai nevoie de un echipament special care sa includa o buna pereche de pantofi sport pentru alergat.

Pentru a evita o presiune prea mare asupra corpului, poti combina alergatul cu ciclismul indoor / outdoor.

Profita de pauzele de la birou pentru a executa o serie de exercitii usoare

Intre convorbirile telefonice si intalnirile programate, este posibil sa ai cateva zeci de minute in care sa executi o serie de exercitii usoare care te vor relaxa si-ti vor mentine un fizic de invidiat.

Nu sunt exercitii in urma carora vei consuma multe calorii insa starea de bine pe care ti-o confera este de egalat.

Stai cat mai mult in picioare

Vei consuma mult mai multe calorii. In loc sa stai pe scaunul de la birou in timp ce preiei apelurile telefonice, stai in picioare iar daca vorbesti la mobil, profita de asta si plimba-te prin birou.

Incordeaza-ti muschii la semafor

In timp ce stai la semafor si te pierzi in traficul infernal din capitala, foloseste acest timp pentru a face ceva util. In timp ce asculti o caseta audio si-ti poti insusi cateva cuvinte intr-o limba straina, fa-ti un obicei din a-ti ati incorda si relaxa muschii abdomenului si pe cei ai picioarelor.

Executa aceste miscari in mod constient.

Coboara din autobuz cu o statie mai devreme

Sau parcheaza la bulevard, si continua-ti drumul spre casa, pe stradute, la pas alert. Stii vorba aceea: mersul pe jos face piciorul frumos. Profita de aceasta scurta plimbare pentru a-i observa pe cei din jur, frunzele de pe jos, mirosul florilor din gradinele pe langa care treci.

Urca scarile si evita liftul

Iar daca functia te obliga sa porti toc, pastreaza o pereche de balerini pliabili in geanta office atat de incapatoare. Incalta-i cand cobori din masina si vei putea urca scarile comod.

Mentine-ti casa curata luna

Iti spuneam intr-un articol anterioare cate calorii consumi pentru fiecare sarcina casnica. Fa-ti zilnic patul, da cu mopul, baga aspiratorul 10 minute pe zi si constientizeaza fiecare muschi care se incordeaza in timp ce executi aceste sarcini. In plus, casa ta va fi mereu primitoare si bucuroasa de musafiri.

Fa-ti exercitiile in timp ce te uiti la televizor

Sau macar in pauza publicitara. Antreneaza-ti pe rand bratele si spatele cu cateva flotari, picioarele si posteriorul cu plie-uri, fandari si genoflexiuni si abdomenul lucrand la saltea. Invata sa fii multitasking cand nu ai timp.

Invata sa mergi pe bicicleta

Mersul pe bicicleta poate fi un antrenament nu numai eficient cat si distractiv, atunci cand alegi sa-l imparti cu cei apropiati. Poti alege sa diversifici antrenamentele, alergand la diverse intensitati sau pe suprafete diferite, drepte sau inclinate.

Daca alegi varianta indoor, poti miza pe o bicicleta de spinning sau una eliptica care-ti pune in miscare mai multe grupe de muschi.

Invata sa sari coarda

Poate fi o metoda buna de invigorare sau de incalzire. Daca decizi sa sari coarda, alege sa o faci pe pamant sau pe o saltea de fitness speciala care amortizeaza impactul, atat betonul cat si asfaltul sunt suprafete dure.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro