zoot

Exercitiul de respiratie 4-7-8 te ajuta sa adormi intr-un minut

Tehnici de respiratie pentru somn

Somnul are un rol vital in viata noastra si ar trebui sa fie o prioritate pentru sanatatea corpului si buna functionare a creierului, calitatea vietii si siguranta. Daunele cauzate de lipsa unui somn de calitate se pot manifesta instant sau in timp, afectandu-ti nu numai sanatatea cat si relatii interumane, performentele scolare sau la locul de munca, deciziile, reactiile,  starile de spirit sau bunastarea emotionala si aspectul fizic, lipsa somnului fiind asociata cu obezitatea.

Dar ce faci atunci cand nu reusesti sa dormi si-ti petreci zeci de minute, chiar ore, foindu-te de pe o parte pe cealalta? Se pare ca doctorul Weil a gasit solutia: un simplu exercitiu de respiratie care, practicat de doua ori pe zi timp de cateva luni, dezvolta obiceiul de a adormi mai repede. Unii practicanti ai metodei spun ca au reusit sa adoarma intr-un minut.

Tehnica de respiratie numita sugestiv 4-7-8 (dupa timpii de inspirate -mentinere a aerului in piept-expiratie) poate fi practicata de oricine, in picioare sau sezut. Dr. Weil recomanda sa efectuam exercitiul in picioare dar se poate efectua si in sezut, stand cu spatele drept si ambele picioare pe podea. Exercitiul se bazeaza pe o practica veche indiana numita Pranayama – reglarea repiratiei si este descris de catre Dr. Weil ca fiind un tranchilizant natural pentru sistemul nervos care transpune corpul intr-o stare de calm si relaxare.

IATA cum se executa tehnica de respiratie 4-7-8

Gaseste-ti pozitia, fie in picioare, fie in sezut, cu spatele drept si talpile pe podea. Plaseaza varful limbii in spatele dintilor de sus din fata si mentine-o asa pe durata intregului exercitiu.

  1. Expirati complet aerul din plamani pe gura, tiguind buzele si facand un sunet ca de suierat.
  2. Inchideti gura si inspirati aerul pe nas in timp ce numarati in gand pana la 4
  3. Mentineti-va respiratia timp de 7 secunde
  4. Expirati tot aerul pe gura, cu buzele tuguiate in timp ce numarati in gand pana la 8

In tot acest timp limba se mentine cum am amintit. Se executa exercitiul de patru ori consecutiv,  de doua ori pe zi, timp de doua luni. Exercitiul necesita practica iar experimentarea starilor de calm si relaxare se imbunatatesc pe masura ce este practicat zilnic.

“Respiratia puternica influenteaza procesele fiziologice si de gandire, inclusiv starea de spirit. Prin simpla concentrare a atentiei asupra respiratului, te indrepti in directia de relaxare” – spune Dr. Weil pe site-ul sau.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.