zoot

Evita risipa de alimente

Risipa de alimente

Fiecare om, iroseste, in medie, 353g hrana pe zi, informeaza FoodWaste.ro. Printre aceasta se numara mancarea gatita, fructe, legume, paine si produse de panificatie, dar si, in cantitati mai mici, carne si produse din carne. Iata ce poti face pentru a diminua risipa de alimente in propria gospodarie.

Inainte sa pleci la cumparaturi, incearca sa gatesti cu ingredientele pe care le detii. Daca nu planifici sa consumi alimentele, in urmatoarele zile, congeleaza ceea ce ai pentru mai tarziu. Dupa ce vii de la cumparaturi, consuma intai alimentele perisabile, precum fructele de padure sau salata.

Depoziteaza alimentele corespunzator. Fixeaza temperatura frigiderului intre 3 si 5 grade Celsius si pe cea a congelatorului la 0 grade Celsius pentru a pastra alimentele proaspete pentru mai mult timp. Evita sa-ti supraaglomerezi frigiderul pentru a nu impiedica fluxul de aer din jurul alimentelor. Introdu alimentele perisabile in frigider, imediat ce te-ai intors de la cumparaturi. Evita sa depozitezi fructele si legumele proaspete in pungi etanse care retin umezeala si promoveaza dezintegrarea. Alege pungi perforate sau fa cateva gauri in pungile obisnuite. Depoziteaza fructele si legumele in sertare separate si evita sa introduci la frigider bananele, cartofii, rosiile sau ceapa din moment ce nu sunt amatoare de umezeala.

Gateste si consuma sau congeleaza. Poti congela sau poti cumpara alimente congelate pe care sa le folosesti ulterior in smoothie-uri, supe, garnituri sau deserturi. Poti congela resturi de aluat si chiar vinul ramas la cina in cuburi de gheata.

Regandeste resturile. Poate nu vrei nu sa consumi aceeasi mancare la cina, doua zile consecutiv, dar poti invata sa gatesti creativ. Foloseste resturile de cina la micul dejun, in sandvisuri sau omleta pentru micul dejun. Iata cateva idei:

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.