zoot

Esti constipata? Apeleaza la aceste 18 laxative naturale

Intestinul este o parte foarte capricioasa a corpului uman, care reactioneaza instantaneu la orice modificari ale dietei. Cea mai frecventa reactie este constipatia. Ca o regula, constipatia e insotita de distensie abdominala, flatulenta si dificultati de defecare.

Desigur, cea mai rapida optiune de a scapa de constipatie este procurarea unui medicament cu actiune laxativa, dar inainte de a pleca la farmacie pentru a procura asemenea preparat (care de multe ori agraveaza problema) incercati unele remedii simple de acasa pentru a calma disconfortul.

Mai jos va prezentam 18 laxative naturale si modul in care ele actioneaza.

Exemple de laxative naturale

  1. Seminte de Chia

Ele sunt deosebit de bogate in fibre solubile, acestea circula prin intestin nedigerate si absorb apa, contribuind la formarea unui gel ce usureaza procesul de defecatie si mareste frecventa scaunelor.

  1. Fructe de padure

Odata adaugate in dieta, ele isi indeplinesc bine rolul de laxative naturale, datorita continutului de fibre, atat solubile cat si insolubile.

  1. Leguminoase

Leguminoasele sunt o familie de plante comestibile, care includ fasole, naut, linte, mazare si alune.

Sunt bogate in fibre, care poate incuraja o regularitate a eliminarii scaunului, dar si pot ajuta la cresterea productiei de acid butiric, un tip de acid gras cu lant scurt, care actioneaza ca un laxativ natural.

  1. Seminte de in

Contin acizi grasi omega-3, o cantitatea mare de proteine, fibre solubile si insolubile si sunt un tratament eficient pentru ambele probleme intestinale: constipatie si diaree.

  1. Kefir

Este un produs din lapte fermentat. Acesta contine probiotice, un tip de bacterii intestinale saprofite, cu o varietate de beneficii pentru sanatate, inclusiv imbunatatirea functiei imune si stimularea sanatatii digestive.

  1. Ulei de ricin

Produs din boabe de ricin, uleiul de ricin are o istorie lunga de utilizare in calitate de laxativ natural. Dupa ce este consumat, se metabolizeaza eliminand acidul ricinoleic, un tip de acid gras nesaturat, care este responsabil pentru efectul laxativ.

  1. Frunze verzi

Frunzele verzi, cum ar fi spanacul, varza creata, salata, imbunatatesc regularitatea scaunului si previn constipatia. Ele sunt, de asemenea, bogate in magneziu. Acesta este principalul ingredient in multe tipuri de laxative, deoarece contribuie la absorbtia apei in intestin si ajuta la propulsarea scaunului.

  1. Senna

Este un extras din planta Senna alexandrina, folosit adesea in calitate de laxativ natural cu actiune stimulenta. Efectele sale sunt atribuite continutului de sennoside, care accelereaza motilitatea intestinului si eliberarea scaunului.

  1. Mere

Sunt bogate in fibre (3g fibre la 100g fruct) si pline de pectina. Acestea din urma actioneaza ca prebiotice prin cresterea cantitatii de bacterii benefice in intestin.

Consumul merelor stimuleaza miscarea bolului alimentar prin tractul digestiv si creste frecventa scaunelor.

  1. Ulei de masline

Acesta functioneaza ca un laxativ lubrifiant, oferind o acoperire rectului, ceea ce duce la  eliminarea mai usoara a scaunului, dar in acelasi timp, stimuleaza intestinul subtire si  accelereaza tranzitul.

  1. Rubarba

Rubarba contine un compus cunoscut sub numele de sennosida A. Aceasta scade nivelul de AQP3, un tip de proteina care regleaza continutul de apa in scaun.

Acest lucru duce la un efect laxativ prin cresterea absorbtiei de apa pentru a inmuia scaunul si a usura tranzitului intestinal.

  1. Aloe Vera

Gelul care provine din captuseala interioara a frunzelor de aloe, este frecvent utilizat ca tratament natural pentru constipatie, iar efectul sau laxativ este datorat glicozidelor antrachinone.

  1. Tarate de ovaz

Produsa din straturile exterioare ale boabelor de ovaz, taratea are un continut ridicat in ambele fibre: solubile si insolubile, ceea ce determina sa fie o alegere buna ca laxativ natural.

  1. Prune

Prunele sunt, probabil, unele dintre cele mai bine cunoscute laxative naturale.

Mai multe studii au constatat ca prunele, datorita continutului de fibre, pot creste frecventa scaunelor si pot imbunatati consistenta lor, mai bine decat alte laxative naturale.

  1. Fructe kiwi

O cana de kiwi feliat (177 grame) contine 5,3 grame de fibre (care acopera pana la 21% din necesarul zilnic recomandat), dar si o multime de pectine. Acestea impreuna ii confera fructului efect laxativ.

  1. Cafea

Pentru unii oameni, cafeaua poate creste nevoia de a folosi baia. Acesta stimuleaza muschii colonului si contribuie la un efect laxativ natural.

  1. Psyllium

Derivat din semintele plantei Plantago ovata, psyllium lupta eficient cu constipatia, datorita continutului mare de fibre solubile.

  1. Apa

Cercetarile arata ca mentinerea organismului permanent hidratat poate ajuta la atenuarea constipatiei prin imbunatatirea consistentei scaunului, facandu-l mai usor sa treaca prin intestin.

O dieta sanatoasa, imbogatita cu fructe si legume proaspete, produse din cereale integrale, exercitii fizice regulate, dar si consumul de cel putin opt pahare de apa pe zi pot ajuta la prevenirea constipatiei pentru majoritatea oamenilor.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.