zoot

Este o idee buna sa te antrenezi pe stomacul gol?

Teoria din spatele antrenamentului pe stomacul gol sustine ca poti arde mai multe calorii daca iti incepi dimineata cu un set de exercitii, in loc de micul de dejun. Adeptii teoriei cred ca glicogenul, un tip de carbohidrati pe care organismul il stocheaza, se epuizeaza peste noapte si, in lipsa acestuia, organismul incepe sa consume din grasimile acumulate pentru a elibera energie. Pare o teorie grozava, cel putin la prima vedere. Insa, in loc sa arzi grasimile, s-ar putea sa pierzi masa musculara.

 

Deci, este o idee buna sa te antrenezi pe stomacul gol?

Este o idee buna sa te antrenezi pe stomacul gol

Intr-un studiu publicat in British Journal of Nutrition in 2013, doisprezece barbati activi au alergat pe banda, fie dupa ce-au luat micul dejun, fie pe stomacul gol, fara sa mai consume masa de dimineata. Cei care au sarit peste micul dejun si nu au mai consumat niciun aliment de la cina din seara anterioara au ars cu pana la 20% mai multe calorii in timpul aceluiasi tip de antrenament. O alta descoperire interesanta a studiului a fost ca cei care au sarit peste micul dejun n-au simtit nevoia sa compenseze mai tarziu pentru caloriile pierdute (1).

Cu toate acestea, pentru fiecare studiu care sustine ca poti consuma mai multe calorii intr-un antrenament pe stomacul gol, exista altul care sustine exact contrariul. Un studiu publicat in International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism arata ca o gustare sau o masa usoara inainte de antrenament poate ajuta corpul sa arda mai multe grasimi (2). Autorii au vrut sa observe diferentele in metabolizarea grasimilor in cazul a doua grupuri: grupul celor care se antreneaza pe stomacul gol si grupul celor care consuma o masa usoara inainte de antrenament. Subiectii din ambele grupuri au efectuat un antrenament de intensitate moderata, alergand pe banda la un procent de 65% din VO2 max (volumul maxim de oxigen).

Alte studii arata inexistenta unei legaturi dintre consumul de alimente pre-antrenament si accelerarea ratei de ardere a grasimilor (3). Studiul, tot de naturala experimentala, a avut la baza o sedinta de o ora de exercitii aerobice in contextul unei diete bazate pe restrictie calorica. Nu s-au gasit modificari semnificative in compozitia corporala a subiectilor trecuti pe o dieta hipocalorica, indiferent daca acestia au consumat o masa inainte de antrenament sau au tinut post.

  • Gonzalez J.T. si altii (2013) Breakfast and exercise contingently affect prostprandial metabolism and energy balance in physically active males. British Journal of Nutrition.
  • Paoli A. si altii (2011) Exercising fasting or fed to enhace fat loss? Influence of Food intake on respiratory ratio and excess postoxigen consumpton after a bout of endurance training. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism
  • Schoenfeld B.J si altii (2014) Body composition changes associated with fasted versus non-fasted aerobic exercise. Journal of the International Society of Sports Nutrition.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.