zoot

Dieta ketogenica: Cum sa intri in cetoza (ketoza)

Cum sa intri in cetoza

Cetoza este un proces metabolic normal, care ofera multiple beneficii pentru sanatate. In timpul cetozei, corpul transforma grasimea in compusi cunoscuti sub numele de cetone si incepe utilizarea lor ca principala sa sursa de energie.

Studiile efectuate au descoperit ca dietele care promoveaza cetoza sunt extrem de benefice pentru pierderea in greutate, datorita efectelor de suprimare a poftei de mancare. Cercetarile sugereaza ca cetoza poate fi, de asemenea, utila pentru diabetul de tip 2 si tulburarile neurologice.

In continuare va propunem 6 sfaturi eficiente pentru a intra in cetoza.

  1. Reduceti consumul de carbohidrati

Adoptarea unei diete sarace in carbohidrati este cel mai important factor in realizarea cetozei. In mod normal, celulele folosesc glucoza ca principala lor sursa de combustibil. Cu toate acestea, cele mai multe dintre celule pot utiliza si alte surse de energie, acestea includ acizi grasi, corpi cetonici, glucoza inmagazinata  in depozitele de glicogen.

Nivelul de restrictie al carbohidratilor necesar pentru a induce cetoza este oarecum individualizat. Unii oameni au nevoie pentru a limita consumul de carbohidrati pana la 20 de grame pe zi, in timp ce altii pot ajunge la cetoza in timp ce mananca de doua ori aceasta cantitate sau si mai mult.

  1. Includeti uleiul din nuca de cocos in dieta

Consumul de ulei de cocos va poate ajuta sa intrati in cetoza, deoarece contine grasimi numite trigliceride cu lant mediu (MCT). Spre deosebire de cele mai multe grasimi, MCT sunt absorbite rapid si transportate direct la ficat, unde pot fi utilizate imediat pentru energie sau transformate in cetone. Uleiul de cocos poate fi unul dintre cele mai bune moduri de a creste nivelul de corpi cetonici la persoanele cu boala Alzheimer si alte tulburari ale sistemului nervos.

  1. Acordati mai mult timp activitatii fizice

Abordarea unui mod de viata sanatos si practicarea exercitiilor fizice regulate va poate ajuta sa intrati in cetoza. In timpul efortului fizic in organism are loc defalcarea depozitelor de glicogen pana la glucoza si folosirea ei ca combustibil, iar daca depozitele sunt insuficiente din cauza consumului scazut de carbohidrati, atunci ficatul creste productia de cetone, folosite ca o sursa alternativa de combustibil.

Efectuarea activitatii fizice in stare de repaus alimentar, a fost demonstrat ca creste simai mult nivelul de cetone sanguine.

  1. Consumati mai multe grasimi sanatoase

Dietele ketogenice sunt foarte sarace in carbohidrati, insa sunt bogate in grasimi. Un exemplu este dieta pentru pierderea in greutate, stimularea metabolismului si marirea performantei sportive, in care aproape 60-85% de calorii provin din grasimi.

Dieta clasica ketogenica pentru tratamentul epilepsiei contine si mai multe grasimi. 85-90% de calorii provin din grasimi.

Pentru ca grasimea reprezinta un procent atat de mare intr-o dieta ketogenica, este important sa se aleaga surse de inalta calitate. Grasimile bune sunt reprezentate de: ulei de masline, ulei de avocado, ulei de cocos, unt si seu. Exista multe, alimente sanatoase bogate in grasimi, dar care sunt, foarte sarace in carbohidrati.

Cu toate acestea, in cazul in care obiectivul dvs. este pierderea in greutate, atunci e important sa va asigurati ca nu consumati prea multe calorii in total, deoarece acest lucru poate duce la esec.

  1. Faceti pauze de cateva ore pe zi in care nu mancati nimic

O alta modalitate de a intra in cetoza este de a renunta la mancare timp de cateva ore. De fapt, multi oameni intra in cetoza usoara intre cina si mic dejun.

Copiii cu epilepsie sunt uneori supusi unor astfel de limitari timp de 24-48 de ore inainte de a incepe o dieta ketogenic. Acest lucru se face pentru a ajunge in cetoza rapid, astfel incat convulsiile sa fie reduse.

Consumul aproximativ a 1000 de calorii pe zi, din care 85-90% provin din grasimi, este o combinatie de continut caloric scazut si aport foarte ridicat de grasimi si va poate ajuta sa obtineti cetoza mult mai rapid.

  1. Asigurati organismul cu un aport adecvat de proteine

Realizarea cetozei necesita un aport adecvat de proteine, dar nu excesiv.

In primul rand, este important de a consuma proteine ​​suficiente pentru a furniza ficatului aminoacizi, care pot fi utilizati pentru gluconeogeneza, care se traduce ca „a face glucoza din nou“.

In acest proces, ficatul prevede glucoza pentru cateva celule si organe din corp, care nu pot utiliza drept combustibil cetonele, acestea sunt celulele rosii din sange si unele portiuni ale rinichilor si creierului.

In al doilea rand, aportul de proteine ​​ar trebui sa fie suficient de mare pentru a mentine masa musculara atunci cand aportul de carbohidrati este scazut, mai ales in timpul pierderii in greutate.

Cu toate ca procesul de slabire, de obicei, duce la pierderea atat a muschilor cat si a grasimii, consumul unor cantitati suficiente de proteine pe baza dietei ketogenice (foarte sarace in carbohidrati), poate ajuta la pastrarea masei musculare.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.