zoot

Dieta isi pune amprenta asupra sanatatii pielii tale. Dieta pentru ten stralucitor si par sanatos

O piele frumoasa incepe printr-un stil de viata sanatos: consumul alimentelor potrivite, o hidratare permanenta, un somn bun, sport, protejarea impotriva razelor UV si limitarea consumului de cofeina si alcool. Regenerarea celulelor depinde de complexul de vitamine si minerale pe care corpul tau le asimileaza in mod natural, din alimentele pe care le consumi zilnic. Nu degeaba se spune ca frumusetea porneste din interior.

DIETA PENTRU UN TEN STRALUCITOR SI UN PAR SANATOS

Piele incepe sa arate primele semne de imbatranire in jurul varstei de 30 de ani. Efectele cumulate ale mai multor procese chimice (oxidare) cat si daunele produse de soare duc la aparitia primelor riduri, pete, schimbari in textura pielii, cat si pierderea fermitatii si elasticitatii. Asa cum te poti proteja impotriva razelor solare folosind produse cosmetice cu SPF si evitand expunerea solara prelungita, in special in anumite intervale, la fel de bine te poti proteja impotriva procesului de oxidare prin dieta (nutritie).

Alimentele pe care le consumi contin o multime de antioxidanti care interactioneaza cu radicalii liberi inainte ca raul sa se produca. Abecedarul pielii sanatoase incepe cu ACE, complexul de vitamine pe care trebuie sa il introduci in alimentatie.

VITAMINA A

In lipsa unui consum de vitamina A, pielea devine excesiv de uscata si de terna. Pe langa proprietatile de exfoliere, se spune ca vitamina A ajuta la crearea fibrelor de colagen si minimizeaza aparitia ridurilor fine. Un continut ridicat de vitamina A se regaseste in morcovi si spanac. Vitamina A o mai regasesti si in: varza de Bruxelles, broccoli, cartofi dulci, ardei gras, pepene galben etc. dar si lactate.

dieta pentru ten si par. vitamina A
Vitamina A. Foto: freedigitalphotos.net

VITAMINA C

Spre deosebire de vitamina A, vitamina C nu este retinuta in organism, motiv pentru care trebuie consumata zilnic. Un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, pe baza unui esantion de peste 4000 de femei, asociaza un consum mare de vitamina C cu o mai mica probabilitate de aparitie a ridurilor, a pielii uscate si a semnelor de imbatranire. In acelasi timp, vitamina C previne consecintele expunerii prelungite la soare. Vitamina C se regaseste in foarte multe legume si fructe proaspete, in diferite cantitati, cu preponderenta in citrice, ardei rosu, broccoli etc.

dieta pentru ten si par. vitamina C
Vitamina C. Foto: freedigitalphotos.net

VITAMINA E

Vitamina E protejeaza si repara pielea impotriva expunerii la soare si alti radicali liberi din poluare, stres sau fumat. Actioneaza asupra inflamarii, lasand pielea moale si placuta la atingere. Protejeaza culoarea pielii impotriva ingalbenirii. Majoritatea cremelor de fata contin vitamina E. O vei gasi cu preponderenta in nuci, migdale, spanac si uleiuri vegetale.

dieta pentru ten si par. vitamina E
Vitamina E. Foto: freedigitalphotos.net

 ALTE ALIMENTE MINUNE PENTRU SANATATEA PIELII TALE

Afinele. In comparatie cu alte 40 de fructe si legume, Departamentul de Agricultura a SUA le-a pozitionat pe primul loc pentru activitatea antioxidanta a acestora. Daca vrei sa lupti impotriva semnelor de imbatranire, consuma afine.

Afine. Foto: freedigitalphotos.net
Afine

Rosii. Rosiile sunt o alta sursa importanta de antioxidanti. Unde mai pui ca o poti folosi si in mastile cosmetice?

rosii
Rosii. Foto: freedigitalphotos.net

Somon. Somonul este una din principalele surse de acizi grasi Omega 3, care iti pastreaza pielea supra si hidratata. Somonul mai contine seleniu, un mineral care actioneaza impotriva razelor UV si vitamina D care contribuie la sanatatea structurii osoase.

Somon. Foto: freedigitalphotos.net
Somon Foto: freedigitalphotos.net

Ciocolata neagra. Ciocolata neagra este o sursa importanta de fier, calciu, vitamina A, B1, D si E, menite sa pastreze tenul hidratat si stralucitor. Insa, atentie! Ciocolata neagra trebuie sa aiba cel putin 60% cacao pentru a i se pastra proprietatile miraculoase. Iti recomandam Heidi Dark Extreme 85% cacao.

Ciocolata neagra Heidi 85 cacao
Ciocolata neagra Heidi 85 cacao

Pe langa dieta sanatoasa asigura-te ca:

  • Faci suficienta miscare. Cel putin 30 de minute zilnic. Cand iti creste ritmul cardiac, iti creste fluxul de sange in organism si creste cantitatea de oxigen la nivelul pielii. Cum metabolismul incetineste odata cu inaintarea in varsta, iti poti mentine greutatea ideala prin miscare.
  • Te odihnesti suficient. Daca 6-7 ore de somn iti sunt suficiente pentru a te simti in forma a doua zi, foarte bine, insa sunt persoane care au nevoie de 8 ore sau mai mult. Celulele tale au nevoie de odihna pentru a se reparara si regenera.
  • Nu te expui la soare in mod excesiv. Expunerea solara este probabil inamicul numarul 1 al pielii sanatoase si stralucitoare: cauzeaza imbatranire prematura, aparitia ridurilor, pierderea elasticitatii si hiperpigmentare.
  • Reduci sau elimini consumul excesiv de alcool si tigari. Fumatul este un alt inamic al pielii, provocand imbatranire prematura datorita unui nivel scazul al oxigenului care ajunge la celule. Consumul excesiv de alcool poate cauza reactii alergice precum urticarie si eruptii cutanate.
  • Reduci nivelul stresului. Daca nu vrei sa ai probleme ale pielii sau acnee. Dieta sanatoasa, exercitiul si meditatia te vor ajuta sa reduci stresul din viata ta.

Foto © pressmaster – Fotolia.com

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.