zoot

Dieta care mimeaza postul

Probabil cunosti deja beneficiile postului pentru sanatate (si pierderea in greutate) dar ideea de a tine post pentru perioade lungi de timp nu te incanta? Nu esti singura. Tinand dieta care mimeaza postul, te poti bucura de aceleasi beneficii fara sa sari peste mesele principale.

Dieta care mimeaza postul

Dieta care mimeaza postul

Dieta care mizeaza postul (FMD) implica cinci zile pe luna de restrictie calorica severa. Fiecare ciclu al dietei dureaza cinci zile si poate fi repetat o data pe luna pentru a promova rezultatele pe termen lung. Dieta se bazeaza pe restrictia calorica severa pentru a imita efectele postului. In prima zi a dietei se consuma doar 1100 calorii iar in urmatoarele zile, restrictia se inaspreste, ajungand la 800 calorii pe zi.

Ceea ce mananci este la fel de important ca numarul de calorii. Dieta care mizeaza postul este bogata in grasimi (80% din calorii trebuie sa provina din grasimi iar restul din proteine si carbohidrati).  Grasimile trebuie sa provina din uleiuri sanatoase si nuci iar carbohidratii trebuie sa fie complecsi. Alte alimente populare in dieta sunt: supa de legume sau borsul, batoanele din orez expandat, batoanele proteice din nuci si ceaiul. Alcoolul este interzis in timpul dietei iar cafeaua ar trebuie limitata la o ceasca pe zi. Se pot consuma cantitati foarte mici de alimente de origine animala.

Iata cum arata o zi tipica din FMD

  • Micul dejun: o mana de nuci (nuci, migdale, caju etc) cu ceai (sau baton proteic)
  • Pranz: supa de legume
  • Gustare: masline
  • Cina: supa de legume sau bors
  • Gustare: baton din orez expandat

Beneficiile FMD

Desi studiile asupra dietei care mimeaza postul sunt in stare incipienta, acestea arata totusi beneficii diferite, de la pierderea in greutate la promovarea starii generale de sanatate:

  • Pierderea in greutate. Datorita restrictiei calorice si a consumului de alimente dense din punct de vedere nutritiv, persoanele care urmeaza aceasta dieta observa pierderea in greutate. Intr-un studiu recent publicat in Science Translational Medicine arata ca FMD poate scadea indicele de grasime corporala cat si indicele de masa corporala.
  • Scaderea colesterolului. FMD poate reduce mai multi factori care contribuie la dezvoltarea bolilor de inima, printre care si nivelul colesterolului. In studiul mentionat anterior se arata ca, pe langa pierderea in greutate, FMD tinuta timp de trei luni reduce nivelul general al colesterolului, cat si al colesterolului rau. Dieta este bogata in grasimi bune, inclusiv nuci si masline dar si alte alimentele care promoveaza sanatatea inimii.
  • Scade inflamatia cronica. Intr-un studiu efectuat pe animale, se arata ca FMD poate preveni deteriorarea tecii de mielina care asigura protectia fibrelor nervoase din maduva spinarii si creier si poate scadea numerosi markeri inflamatorii.
  • Regleaza nivelul zaharului din sange. Un studiu recent publicat in revista de specialitate Cell arata ca FMD poate ajuta la mentinerea unui nivel normal al zaharului din sange. Studiul a fost efectuat pe soareci.
  • Imbunatateste functia cognitiva. Tot intr-un studiu efectuat pe soareci trecuti pe o dieta care mimeaza postul s-a constatat o imbunatatire a performantei cognitive dar si regenerarea neuronilor si scaderea markerilor asociati cu imbatranirea.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.