zoot

Descopera beneficiile uitate ale alunelor de padure

Alunele de padure sunt gustari  oportune in aceasta perioada a anului. Sunt destul de uscate pentru a fi folosite in retete sau consumate direct din coaja. Ingredient principal in vestita crema de ciocolata Nutella sau in praline de ciocolata, in forma lor naturala ofera multe benedicii pentru sanatate.

 

Beneficii alune de padure

Beneficii alune de padure

O portie de 100g de alune de padure iti asigura necesarul zilnic de vitamina E. Acest nutrient protejeaza celulele corpului, neutralizand efectele radicalilor liberi. Vitamina E este cel mai notabil supliment in prevenirea cancerului. Numeroase studii au demonstrat capacitatea vitaminei E in reducerea riscului de cancer de prostata, san, colon dar si cancer pulmonar, prevenind in acelasi timp, cresterea mutatiilor si tumorilor (1).

Continutul de grasimi bune din alunele de padure este benefic pentru inima. Alunele contin 75% acid oleic, care ajuta de scaderea nivelului de grasime viscerala care inconjoara inima. Alunele au si un continut de 13% acid linoleic care scade nivelul colesterolului rau din sange. Intr-un studiu recent publicat in American Journal of Clinical Nutrition se arata ca suplimentarea dietei cu nuci scade colesterolul total, colesterolul rau, ApoB si trigliceridele (2). Mai mult, AHA (Asociatia America pentru Inima) recomanda ca majoritatea grasimilor consumate in cadrul unei zile sa fie grasimi monosaturate.

Doar douazeci de alune de padure iti aduc un aport de 87% din doza zilnica de mangan, mineral esential pentru buna functionare a creierului. Intr-un studiu recent publicat in Nutritional Neuroscience suplimentarea dietei soarecilor cu alune de padure imbunatateste memoria si amelioreaza anxietatea (3). Alunele sunt bogate si in acid folic, important pentru dezvoltarea creierului si a coloanei vertebrale in timpul si sarcinii, dar si pentru incetinirea bolilor degerative ale creierului la adultii in varsta (4).

Consumul de nuci, inclusiv alune de padure, a fost asociat cu o pierdere mai mare in greutate conform unui studiu publicat in Nutritional Journal (5). Tiamina joaca un rol major in mentinerea unui metabolism sanatos. Aceasta ajuta la convertirea carbohidratilor in glucoza, sursa de energie imediata a organismului. Tiamina are, de asemenea, rol in producerea de noi celule rosii

Surse:

  1. Algahtani S. si Kaddoumi A. (2015) Vitamin E transporters in cancer theraphy. The American Association of Pharmaceutical Scientists
  2. Del Gobbo L.C. si altii (2015) Effects of tree nuts on blood lipids, apolipoproteins and blood pressure: systematic review, meta-analysis and dose-response of 61 controlled intervention trials. Americal Journal of Clinical Nutrition.
  3. Bahaeddin Z. si altii (2016) Hazelnut and neuroprotection: Improved memory and hindered anxiety in response to intra-hippocampal Ab injection. Nutritional Neuroscience.
  4. Reynolds E.H. (2002) Folic acid, ageing, depression and dementia. British Medical Journal.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.