zoot

De ce se recomanda fulgii de ovaz la micul dejun

Un lucru de care toti nutritionistii amintesc este ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, iar faptul ca toti sarim peste ea ne face un deserviciu major. Dar in fuga permanenta care presupune pregatirea pentru plecat la munca, rareori mai avem timp si sa pregatim ceva de mancare.

Fulgii de ovaz

Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt un aliment care nu primesc atentia necesara, in ciuda numeroaselor calitati pe care le au. In primul rand sunt o masa extrem de usor de preparat, care nu iti va lua mai mult de 5 minute. Sunt o sumedenie de retete pe internet, cu care sa invingi rutina aceluiasi tip de mancare in fiecare zi.

Dar de ce fulgi de ovaz? Ce au atat de special incat merita serviti la fiecare mic dejun. Ei bine, vom vedea imediat ca sunt o bomba nutritionala, in sensul bun al cuvantului.

  1. Fulgii de ovaz sunt bogati in fibre

Fulgi de ovaz mic dejun

Fibrele din alimente sunt un important reglator al sistemului digestiv si un ajutor aproape indispensabil pentru oricine tine o cura de slabire. Odata ingerate aceste fibre absorb apa, isi cresc volumul si incetinesc mult trecerea bolului alimentar prin intestine. Astfel, senzatia de satietate se pastreaza pentru o perioada mai lunga de timp si previi mancatul in perioadele in care nu stii exact daca ti-e foame sau doar te plictisesti.

  1. Fulgii de ovaz scad colesterolul circulant si previn aparitia hipertensiunii arteriale

Fulgi de ovaz cu miere lapte si scortisoara

Nu toate fibrele sunt la fel, iar aici fulgii de ovaz au un avantaj, prin continutul lor bogat in beta-glucan, un polizaharid pe care s-au realizat numeroase studii care sa ateste capacitatea lui hipolipemianta.  Rezultatul a fost ca beta-glucanul in dieta ajuta la scaderea nivelelor de LDL colesterol cu 5-7 procente. Poate nu ti se pare mult, dar combinat cu o dieta sanatoasa poate fi de un real ajutor pentru persoanele care isi controleaza cu dificultate colesterolul.

Pe langa beta-glucan, fulgii de ovaz contin alti nutrienti, numiti fenoli, care actioneaza ca antiinflamatorii naturale. Acesti fenoli actioneaza asupra lantului patogenic al hipertensiunii, care cuprinde si o inflamatie cronica la nivelul peretelui vaselor de sange.

Prin actiunea combinata a  beta-glucanului si a fenolilor iti vei face un mare bine, incetinind procesul de aparitie a hipertensiunii arteriale si ca urmare prevenind complicatiile ei oculare, renale sau cardiace.

  1. Fulgii de ovaz ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar

Fulgi de ovaz cu lapte

Faptul ca o multime de alimente sunt vandute ca potentator al sistemului imun a mai diluat putin din importanta acestui detaliu. Dar sistemul imun dicteaza cate raceli vei avea pe an, cat de puternice vor fi, sau daca intrarea unui microb in organism va crea probleme sau va fi nimicit imediat. Beta-glucanul are un efect de recrutare a macrofagelor, un tip de celule care lupta activ cu infectia pana ajung limfocitele sa dezvolte anticorpi. Astfel, raspunsul va fi mai prompt, limitand capacitatea unei bacterii sau virus de a face daune majore. Spus altfel, fulgii de ovaz pot sa transforme o raceala de o saptamana intr-un guturai de doua zile.

  1. Fulgii de ovaz nu contin gluten

Biscuiti cu fulgi de ovaz

Desi in Romania inca nu a luat amploare cu adevarat, fenomenul gluten-free este in mare forma peste ocean. Toata lumea a aflat ce este glutenul si multi au dezvoltat o adevarata fobie, cand in realitate glutenul nu are niciun efect asupra majoritatii persoanelor.

In schimb, persoanele cu boala celiaca, o forma severa de intoleranta la gluten, precum si persoanele cu o sensibilitate la gluten au mare grija de alimentatia lor, pentru ca acest nutrient altfel inofensiv poate produce simptome precum varsaturi, diaree, iar la persoanele slabite sau cu varste extreme, le poate pune viata in pericol.

Ovazul este alimentul ideal pentru micul dejun daca suferi de aceste patologii, pentru ca nu contine gluten, deoarece nu face parte din aceeasi familie cu graul. Desigur, un lucru la care trebuie sa mii mereu atenta este modul de preparare al fulgilor de ovaz, deoarece acesta poate adauga tot felul de aditivi nedoriti. Cel mai bine e sa cauti ceva cat mai natural.

  1. Fulgii de ovaz au un index glicemic scazut

Batoane fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz nu duc lipsa de glucide, ba chiar au din belsug. O cana de fulgi poate contine pana la 30 de grame de carbohidrati. Ce este cu adevarat important este indexul lor glicemic, mai exact capacitatea lor de a creste glicemia si de a stimula pancreasul sa produca insulina. Ovazul, spre deosebire de zahar sau paine, are un idex glicemic scazut, astfel ca este recomandat persoanelor obeze, cu risc de a dezvolta diabet zaharat de tip 2.

Acum ca stii ce ar trebui sa mananci la micul dejun, nu mai sta pe ganduri si uita de zilele in care plecai la serviciu doar ca sa te apuce foamea doua ore mai tarziu.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.