zoot

De ce este bine sa consumi peste?

Consumul de peste

Pestele este considerat unul dintre cele mai sanatoase alimente de pe planeta.

Acesta este incarcat cu substante nutritive importante, cum ar fi proteine si vitamina D. Pestele este, de asemenea, cea mai buna sursa de acizi grasi omega-3, care sunt extrem de importanti pentru corp si creier.

In general vorbind, toate tipurile de peste sunt bune. Ele sunt bogate in multe substante nutritive pe care majoritatea oamenilor nu le primesc suficient din alimentatie.

Cu toate acestea, unii pesti sunt mai buni decat altii, iar pestii mai grasi sunt considerati cei mai sanatosi. Asta deoarece pestele gras (cum ar fi somonul, pastravul, sardinele, tonul si macroul) are un continut mai mare de nutrienti.

Beneficiile consumului de peste

Consumul de peste in mod regulat poate fi foarte benefic pentru sanatatea dumneavoastra si poate ajuta la reducerea riscului de anumite boli, in special cele cardiovasculare. Pentru adulti, se recomanda cel putin doua portii de peste pe saptamana.

Reduce riscul atacului de cord si accidentului vascular cerebral

Atacul de cord si accidentul vascular cerebral sunt doua cele mai frecvente cauze ale decesului prematur din lume.

Peste este in general considerat a fi printre cele mai bune alimente care garanteaza o inima sanatoasa.

Nu este surprinzator, multe studii observationale au aratat ca persoanele care consuma in mod regulat peste par a avea un risc mai mic de infarct miocardic, accident vascular cerebral si deces din cauza bolilor de inima.

Acizii grasi Omega-3 duc la scadea tensiunii arteriale, previn coagularea excesiva a sangelui, normalizeaza ritmul cardiac, scad nivelul grasimilor din sange si au proprietati anti-inflamatorii.

Asigura nutrientii cruciali pentru o dezvoltare normala

Acizii grasi omega-3 sunt absolut esentiali pentru crestere si dezvoltare.

Unul dintre acesti acizi este acidul docosahexaenoic (DHA), care are un rol deosebit de important, deoarece se acumuleaza in creierul aflat in curs de dezvoltare si in ochi.

Din acest motiv, este recomandat ca mamele care alapteaza sa consume peste.

Cu toate acestea, exista o opozitie cu recomandarea de peste la gravide. Unele tipuri de peste au un continut ridicat de mercur, care in mod ironic incurca dezvoltarii normale a creierului.

Din acest motiv, femeile gravide ar trebui sa manance nu mai mult de 340 grame pe saptamana si ar trebui sa evite, de asemenea, pestele crud (inclusiv sushi), deoarece poate contine microorganisme care pot dauna fatului.

Protejeaza de deteriorarile legate de inaintarea in varsta

Una dintre consecintele imbatranirii este ca de multe ori se deterioreaza functia creierului (denumita si declinul cognitiv asociat cu inaintarea in varsta). Acest lucru este normal, in multe cazuri, dar exista, de asemenea, boli neurodegenerative mai grave, cum ar fi boala Alzheimer.

Studiile efectuate au aratat ca persoanele care consuma mai mult peste au rate mai mici de a ajunge la declin cognitiv.

Un mecanism ar putea fi legat de materia cenusie din creier. Materia cenusie este tesutul functional major in creierului, care contine neuronii ce proceseaza informatia legata de amintiri.

Previne depresia

Depresia este o tulburare mentala grava si incredibil de comuna. Este caracterizata prin stare de spirit scazuta, tristete, nivel scazut de energie si pierderea interesului pentru viata.

Desi nu se vorbeste despre ea la fel de mult ca despre alte boli, de inima sau obezitate, depresia este in prezent una dintre problemele mari de sanatate.

Cercetarile au descoperit ca persoanele care consuma in mod regulat peste au mult mai putine sanse sa devina deprimate.

Numeroase studii clinice controlate au constatat, ca acizii grasi omega-3 sunt benefici impotriva depresiei si cresc in mod semnificativ eficacitatea medicamentelor antidepresive.

Aceasta inseamna ca consumul de peste usor poate face o persoana mai fericita.

Reduce riscul bolilor autoimune

Boala autoimuna apare atunci cand atacurile din greseala ale sistemul imunitar distrug tesuturile sanatoase ale corpului.

Un exemplu cheie este diabetul zaharat de tip 1, in care sistemul imunitar ataca celulele producatoare de insulina din pancreas.

Acizii grasi omega-3 sau uleiul de peste consumat poate reduce riscul de diabet zaharat de tip 1 la copii, dar si la adulti in unele cazuri.

Medicii cred ca consumul de peste poate scadea, de asemenea, riscul artritei reumatoide si a sclerozei multiple.

Protejeaza vederea

O boala a analizatorului vizual numita degenerescenta maculara este o cauza principala a insuficientei de vedere si orbire si afecteaza mai ales persoanele inaintate in varsta.

Exista unele dovezi ca acizii grasi din peste pot oferi protectie impotriva acestei boli.

Consumul regulat de peste este legat de un risc cu 42% mai mic de degenerescenta maculara la femei, iar consumul de peste gras o data pe saptamana este legat de un risc cu 53% mai mic de neovascularizatie si degenerare maculara.

Imbunatateste calitatea somnului

Tulburarile de somn sunt frecvent intalnite la nivel mondial.

Exista mai multe motive pentru acest lucru (cum ar fi expunerea in exces la lumina albastra), dar unii cercetatori cred ca deficitul de vitamina D poate juca, de asemenea, un rol declansator.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.