zoot

De ce ar trebui sa folosesti greutati pentru glezne si incheieturi

De ce ar trebui sa folosesti greutati pentru glezne si incheieturi

Sunt ideale pentru cei care-si doresc mai mult decat un antrenament obisnuit. Purtarea greutatilor pentru glezne si incheieturi creste instantaneu intensitatea antrenamentului. Fiind mai intens, acelasi antrenament ofera mai multe beneficii fara a prelungi durata acestuia.

Scopul principal al purtarii de greutati pentru glezne si incheieturi este de a spori rezistenta si, implicit, provocarile si beneficiile de pe urma antrenamentului. Atasamentele, de cele mai multe ori prinse cu scai, fie in jurul incheieturilor, fie in jurul gleznelor, n-ar trebui sa fie grele. Conform ACE (The American Council on Exercise), atasamente cu greutati cuprinse intre 0.5-1.5kg sunt suficiente pentru a creste aportul de oxigen si numarul de calorii consumate cu cinci pana la cincisprezece procente.

Cresc aportul de oxigen si frecventa cardiaca

Atasamentele de glezna, cu greutati cuprinse intre 0.5-1.5kg pot creste aportul de oxigen si frecventa cardiaca cu 5 pana la 10% si cu trei pana la cinci batai pe minut. In schimb, atasamentele de incheietura, cu aceleasi greutati, pot creste aportul de oxigen cu 5 pana 15% si frecventa cardiaca cu zece batai pe minut (conform ACE).

Cresc intensitatea exercitiilor

Atat greutatile pentru glezne cat si cele pentru incheieturi obliga muschii sa depuna mai mult efort. Daca te-ai obisnuit sa mergi pe jos cu o viteza de 5km/h si nu doresti sa cresti ritmul, te poti folosi de greutatile pentru glezne si incheieturi pentru a creste intensitatea plimbarii. Cu toate acestea, se recomanda alternarea zilelor in care le porti cu zilele in care te antrenezi fara greutati.

Pot cauza efecte adverse

Greutatile pot schimba modul de mers sau de alergare, deoarece corpul compenseaza greutatea. In timpul exercitiilor energice (alergare de viteza sau HIIT) pot provoca schimbarea dramatica a ritmului, putand cauza accidentari datorita presiunii suplimentare asupra muschilor, articulatiilor si ligamentelor.

Nu se recomanda folosirea acestora in cazul in care ai dureri la nivel de muschi sau articulatii sau te-ai accidentat de curand. Mai mult, daca purtarea greutatilor pentru glezne si incheieturi iti provoaca durere, ar trebui sa incetezi a le mai purta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.