zoot

Cum te ajuta ceaiul verde sa slabesti natural?

Ceaiul este bautura cea mai consumata din lume, dupa apa. Cu toate acestea, 78 la suta din ceaiul consumat la nivel mondial este negru si doar aproximativ 20 la suta este verde. Toate tipurile de ceai, cu exceptia ceaiului din plante, sunt preparate din frunzele uscate ale plantei Camellia sinensis. Nivelul de oxidare al frunzelor fiind cel care determina tipul de ceai.

Ceaiul verde este fabricat din frunze neoxidate si este unul dintre tipurile mai putin prelucrate de ceai si, prin urmare, contine cele mai multe substante antioxidante si polifenoli benefici.

Neindulcit, ceaiul verde este o bautura cu zero calorii.

Cofeina continuta intr-o ceasca de ceai poate varia in functie de durata de infuzare si de cantitatea de ceai infuzat. In general, ceaiul verde contine o cantitate relativ mica de cofeina (aproximativ 20-45 miligrame la o ceasca), comparativ cu ceaiul negru, care contine aproximativ 50 de miligrame si cafeaua cu 95 de miligrame la o ceasca.

Ceaiul verde este considerat una dintre cele mai sanatoase bauturi si contine una dintre cele mai mari cantitati de antioxidanti, comparativ cu oricare alt tip de ceai. Substantele chimice naturale numite polifenoli din ceai sunt cele responsabile de efectele anti-inflamatorii si anti-cancerigene. Ceaiul verde reprezinta aproximativ 20-45% in greutate polifenoli, dintre care 60-80 la suta sunt catehine, cum ar fi EGCG. Catehinele sunt antioxidantii care previn deteriorarea celulara.

Ceaiul verde ajuta la mobilizarea grasimii din celulele adipoase

Pentru a arde grasimea, aceasta trebuie mai intai defalcata si absorbita in sange.

Compusii activi din ceaiul verde pot ajuta in acest proces prin stimularea efectelor unor hormoni responsabili de arderea grasimilor.

Principalul antioxidant din ceai, EGCG, poate ajuta la inhibarea unei enzime care descompune hormonul noradrenalina. Cand aceasta enzima este inhibata, cantitatea de norepinefrina creste si este folosita de sistemul nervos ca un semnal pentru celulele grase, spunandu-le cand sa elibereze grasimea stocata.

Prin urmare, mai multa noradrenalina conduce la un semnal mai puternic trimis la celulele adipoase si mai multa grasime devine defalcata.

Cofeina si EGCG (ambele gasite in mod natural in ceaiul verde), de fapt, pot avea un efect sinergic, deoarece cofeina imbunatateste un alt pas in aceeasi cale.

Rezultatul final este ca celula adipoasa se descompune si mai multa grasime se elibereaza in sange, aceasta fiind utilizata ca energie de catre celulele care au nevoie, cum ar fi celulele musculare.

Ceaiul verde stimuleaza arderea grasimilor in timpul antrenamentelor

Daca te uiti la eticheta majoritatii suplimentelor comerciale pentru pierderea in greutate, sunt sanse ca vei gasi un fel de ceai acolo ca ingredient. Acest lucru se datoreaza faptului ca ceaiul verde creste arderea grasimii, mai ales in timpul exercitiului fizic.

Intr-un studiu, barbatii care au luat extract de ceai verde si au mers la sala, au ars cu 17% mai multa grasime decat barbatii care nu au primit suplimentul. Acest studiu sugereaza ca ceaiul verde poate stimula efectele de ardere a grasimii in timpul antrenamentului fizic.

Un alt studiu care a continuat timp de 8 saptamani a aratat ca ceaiul verde a crescut arderea grasimilor, atat in timpul exercitiilor fizice cat si in timpul de odihna.

Ceaiul verde stimuleaza metabolismul si te face sa arzi mai multe calorii

Corpul uman in mod constant arde calorii. Chiar si atunci cand dormim sau stam jos, celulele noastre sunt incadrate intr-o sumedenie de functii care necesita energie.

Studiile sugereaza ca ceaiul verde ne poate influenta sa ardem mai multe calorii, chiar si in repaus. In majoritatea cazurilor, aceasta se ridica la o crestere cu aproximativ 3-4%, cu toate ca unele studii arata o crestere si mai mare, pana la 8%.

Pentru o persoana care arde 2000 de calorii pe zi, 3-4% vor insemna cam 60-80 de calorii pe zi arse suplimentar.

Desi cele mai multe studii au fost de scurta durata (1-3 zile), exista, de asemenea, unele dovezi ca efectul de stimulare a metabolismului persista pe termen lung.

Alte beneficii

Ceaiul verde a fost folosit de secole in medicina traditionala chineza si Ayurveda pentru ca faciliteaza digestia, ajuta la vindecarea ranilor, promoveaza sanatatea cardio-vasculara, stabilizeaza zaharul din sange, imbunatateste digestia si stimuleaza functia mentala. Acum, aceasta traditie veche are, de asemenea, o demonstrare stiintifica puternica cu mii de studii care dovedesc ca ceaiul verde contine antioxidanti (care sunt de pana la opt ori mai puternici decat vitamina C) si alte substante care ajuta la scaderea colesterolului si protejeaza impotriva cancerului, bolilor de inima, diabetului, bolilor gingivale si infectiilo bacteriene si virale. De asemenea, ajuta la calmarea sistemului nervos, prin reducerea nivelului hormonilor de stres: cortizol si adrenalina si inlatura efectele toxice ale fumatului.

Retineti ca aceste beneficii pot fi obtinute atat din consumul de ceai verde ca bautura, precum si din luarea extractului de ceai verde ca un supliment. Majoritatea studiilor utilizand extractele.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.