zoot

Cum sa-ti gestionezi pofta de dulce

Pofta de dulce

Pofta de dulce is normala pentru majoritatea oamenilor si n-ar trebui sa te simti vinovata daca te mai rasfeti catedata. Cu toate acestea, daca este vorba de o senzatie permanenta si nejustificata, o pofta pe care nu o poti controla si careia ii cedezi de fiecare data, trebuie sa-ti analizezi dieta si stilul de viata.

Asigura-te ca dieta ta are la baza:

  1. Proteine. Chit ca este vorba de peste, carne sau oua, proteinele animale te ajuta sa-ti gestionezi apetitul si poftele de dulce. Incepe cu un mic dejun bogat in proteine. Banala omleta servita cu o felie de paine integrala iti va tine de foame pana la pranz si te va feri de pofte. Mesele bogate in proteine suprima grelina – hormonul responsabil de senzatia de foame si cresc nivelul hormonilor responsabili de senzatia de satietate.
  2. Cereale integrale. O schimbare in stilul tau de viata pe care o poti face cu usurinta. Cerealele integrale sunt bogate in fibre, vitamine si minerale, fiind asociate cu o crestere a nivelului de satietate si perpetuarea acesteia pentru mai mult timp.
  3. Probiotice. Flora intestinala este implicata intr-o multime de functii ale organismului. Anumite componente pot chiar imita hormonii responsabili de senzatia de foame si satietate, influentandu-ti apetitul si poftele de mancare. Consuma alimente precum iaurt, varza murata, ceai Kombucha si ciocolata neagra.
  4. Nuci,seminte si fructe uscate. Consuma-le intr-un mix. Dulceata fructelor uscate potoleste pofta de dulce pe moment iar nucile iti aduc grasimi esentiale pentru instalarea si mentinerea senzatie de satietate. Fiind bogate in calorii, consuma-le in moderatie.
  5. Legume. Desi consumul de legume nu-ti satisface pofta de dulce pe moment, pe termen lung ajuta. Legumele sunt si ele bogate in fibre si calorii. Poti consuma fara a te abtine, contribuind la starea generala de satietate.

Solutii rapide pentru a potoli pofta de dulce:

  • Iaurt cu miere, nuci si fructe uscate. Iaurtul este o gustare sanatoasa, bogata in proteine si calciu, o gustare ideala pentru a-ti gestiona pofta de dulce. Consuma-l indulcit cu putina miere si adauga o mana de mix din nuci si fructe uscate sau adauga toate ingredientele in blender si obtine un smoothie
  • Fructe. Poti alege orice fruct insa ideal ar fi sa optezi pentru fructele sarace in carbohidrati: fructele de padure. Fructele de padure sunt dulci la gust dar contin o cantitate mare de fibre si sunt sarace in zaharuri.
  • Ciocolata neagra. Ciocolata este alimentul la care cei mai multi se reped cand ii incearca pofta de dulce. Fa-o si tu dar inteligent. Opteaza pentru ciocolata neagra, cel putin 75% cacao. Aceasta contine polifenoli cu proprietati antioxidante si antiinflamatoare.
  • Batoane proteice. Nu toate batoanele sunt create la fel asa ca orienteaza-te catre unul bogat in proteine si sarac in glucide. N-ar trebui sa contina zahar adaugat.
  • Budinca de chia. Semintele de chia sunt o sursa grozava de nutrienti, inclusiv acizi grasi esentiali omega 3 si fibre alimentare, atat solubile (aprox 40%) cat si insolubile. Fibrele solubile absorb apa si se umfla, transformandu-se intr-o substanta gelatinoasa in intestin si-ti dau acea senzatie de satietate pentru mai mult timp, fara pofte de dulce.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.