•  
  •  

Vitamina C (cunoscuta sub numele de acid ascorbic) este o vitamina solubila in apa, izolata pentru prima data intre anii 1923-1927 din suc de lamaie. Organismul omului nu are posibilitatea de a o sintetiza, el o primeste exclusiv din produse alimentare.

Vitamina C este un antioxidant puternic care joaca un rol important in reglarea proceselor redox din organism, metabolismul acidului folic si fierului, precum si sinteza hormonilor steroizi si catecolaminelor.

Acidul ascorbic regleaza, de asemenea, procesul de coagulare a sangelui, normalizeaza permeabilitatea capilara, are actiune antiinflamatoare si antialergica, imbunatateste procesele reparative celulare, creste rezistenta la infectii.

Exista multe premise teoretice si experimentale despre administrarea vitaminei C si pentru prevenirea cancerului. Sunt date care arata rolul preventiv al vitaminei C impotriva cancerului de colon, de esofag, de vezica si de endometru.

Beneficiile consumului de vitamina C

Carenta de vitamina c

Un important studiu care a implicat peste 4.000 de femei in varsta de 40-74 ani a constatat ca aportul de vitamina C mai mare poate reduce aspectul ridat, uscaciunea pielii si poate ajuta la o imbatranire mai lentaVitamina C contribuie la formarea unei proteine importante, care intra in structura vaselor sangvine, tendoanelor si ligamentelor. Aceasta ajuta la vindecarea ranilor si formeaza tesutul cicatricial.

  • Stimuleaza sistemul imunitar

O analiza recenta a aratat ca vitamina C este benefica pentru persoanele al caror sistem imunitar a fost slabit din cauza stresului. Avand in vedere ca stresul a devenit o conditie comuna in societatea noastra, un aport suficient de vitamina C poate servi ca adjuvant pentru o sanatate buna in ansamblu;

  • Ajuta la absorbtia fierului din alimentele vegetale

Pentru ca corpul tau sa primeasca nutrientii de care are nevoie pentru a functiona corect, sistemul digestiv trebuie sa ia mai intai aceste elemente nutritive din alimentele pe care le mananci, sau din suplimente alimentare si apoi sa le absoarba in sange. Pentru a creste cantitatea de fier absorbita in sange luati intotdeauna fierul impreuna cu vitamina C;

  • Scade severitatea si durata racelii

De mult timp persista ideea ca vitamina C aduce beneficii sistemului imunitar si joaca un rol important in capacitatea organismului de a lupta cu racelile si virusii. Puteti lua 1000 mg de vitamina C pentru a preveni raceala in sezonul rece si 4000 mg pe zi, pentru a scapa de o raceala, care deja va afectat.

De asemenea, exista dovezi ca folosirea vitaminei C pentru raceala si gripa poate reduce riscul de dezvoltare ulterioara a complicatiilor, cum ar fi infectii pulmonare si pneumonie;

  • Distruge radicalii liberi

Vitamina C este unul dintre multii antioxidanti care pot proteja impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi, precum si de substante chimice toxice si poluanti, cum ar fi fumul de tigara. Radicalii liberi se pot acumula in organism contribuind la dezvoltarea conditiilor pentru cancer, bolile de inima si artrita. Acestia sunt generati atunci cand organismul descompune alimentele sau atunci cand sunteti expusi la fum, tutun, sau radiatii.

 

Semne lejere ale deficitului de vitamina C

  • Invinetire usoara;
  • Pielea genunchilor se tumefiaza;
  • Sangerarea gingiilor;
  • Vindecarea lenta a ranilor;
  • Gingivita;
  • Par uscat si despicat;
  • Piele aspra si uscata.

 

Urmari ale insuficientei vitaminei C pe termen indelungat

  • Tensiune arteriala crescuta;
  • Afectarea vezicii biliare;
  • Accident vascular cerrbral;
  • Diferite tipuri de cancer;

 

Cele mai bune surse de vitamina C

Fructele si legumele sunt cele mai bune surse de vitamina C (a se vedea tabelul de mai jos). Continutul de vitamina C in diferite produse alimentare (in mg la 100g produs)

Numele produselor alimentare Cantitatea de acid ascorbic Numele produselor alimentare Cantitatea de acid ascorbic
Legume   Fructe  
Vanata 5 Caise 10
Mazare verde conservata 10 Portocale 50
Mazare verde proaspata 25 Pepene verde 7
Dovleci 10 Banane 10
Varza 40 Merisoare 15
Conopida 75 Cirese 15
Ceapa verde 27 Pepene galben 20
Morcovi 8 Capsuni 60
Castraveti 15 Pere 8
Ardei gras verde 125 Lamai 50
Ardei rosu 250 Zmeura 25
Ridiche 50 Mandarine 30
Tomate 35 Coacaza rosie 40
Spanac 30 Coacaza neagra 250
Cartofi noi 25 Macese uscate 1500

Dupa VE Romanovsky, EA Sinkova, vitamine si terapia cu vitamine. Seria Medicina pentru tine “. – Rostov n / a ‘Phoenix’, 2000, 320 p

Retineti: cele mai bune surse de vitamina C sunt fructele si legumele in stare cruda, iar daca veti fi nevoiti sa luati suplimente atunci asigurati-va ca le alegeti pe cele de inalta calitate si fara aditivi sintetici.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro