zoot

Cum sa scapi de burta o data pentru totdeauna

Orice doamna si domnisoara aspira la un corp frumos si fermecator, iar pentru aceasta, ele mereu tind sa foloseasca diferite trucuri vestimentare pentru a astupa imperfectiunile. Dar cand se apropie sezonul de plaja, poate deveni foarte greu de ascuns colaceii de pe burta si atunci te intrebi cum sa scapi de burta o data pentru totdeauna.

Daca aveti exces de grasime in jurul taliei, chiar daca cantarul nu arata ca ati depasit greutatea ce corespunde inaltimii dumneavoastra, ar trebui sa luati unele masuri pentru a scapa de aceasta grasime, deoarece pe langa faptul ca da un aspect inestetic corpului, aceasta este si foarte daunatoare. Grasimea de pe burta mai este numita si grasime viscerala si prezinta un factor major de risc pentru diabetul zaharat de tip 2, afectiunile cardiovasculare si alte tulburari metabolice.

Cum sa scapi de burta

Cum sa scapi de burta

Vrei sa stii cum sa scapi de burta? Desi pierderea grasimii din aceasta zona pare a fi dificila, exista mai multe lucruri pe care le puteti face pentru a reduce tesutul adipos din zona abdominala. Va propunem mai jos 20 de sfaturi eficiente, sustinute de studii stiintifice.

  1. Mancati multe fibre solubile

Fibrele solubile absorb apa si formeaza un gel care ajuta la incetinirea trecerii alimentelor prin tubul digestiv. Studiile arata ca acest tip de fibre promoveaza pierderea in greutate, deoarece creste senzatia de satietate si va face sa va simtiti satul, astfel incat sa consumati mai putine alimente. Acestea pot reduce, de asemenea, cantitatea de calorii pe care organismul le absoarbe din mancare.

Surse excelente de fibre solubile includ: seminte de in, varza de Bruxelles, avocado, legume si mure.

  1. Evitati produsele ce contin grasimi trans

Grasimile trans sunt create prin pomparea hidrogenului in grasimile nesaturate, cum ar fi uleiul de soia. Un exemplu ar fi margarina, dar sa atrageti atentie, ca ea poate fi adaugata si la fabricarea altor produse alimentare, mai ales cele de cofetarie.

Aceste grasimi sunt responsabile de multe procese inflamatorii, boli de inima, cresterea rezistentei la insulina si depunerea grasimii in zona abdominala. Pentru a scapa de burta si a va proteja sanatatea, cititi etichetele cu ingrediente si evitati produsele care contin grasimi trans. Acestea sunt adesea listate ca ,,grasimi partial hidrogenate“.

  1. Limitati consumul de alcool

Alcoolul poate avea si beneficii pentru sanatate daca este consumat in cantitati mici si poate fi foarte daunator daca e luat prea mult. Nu trebuie sa renuntati cu totul la el, dar sa limitati cantitatea pe care o beti intr-o singura zi.

  1. Mancati mai multe proteine

Aportul crescut de proteine creste eliberarea hormonului satietatii, care scade apetitul si promoveaza plenitudinea. Proteinele ridica, de asemenea, rata metabolismului si va ajuta sa va pastrati masa musculara in timpul pierderii in greutate.

Surse de proteine sunt: carnea, pestele, ouale, lactatele, zerul sau nucile.

  1. Reduceti nivelul de stres

Stresul este inamicul siluetei si poate face sa castigati in greutate prin declansarea glandelor suprarenale sa produca cortizol, cunoscut sub numele de „hormonul stresului“. Pentru a scapa de burta, incadrati-va in activitati placute, care va scapa de stres. Practicati yoga sau meditatia.

  1. Consumati mai putine zaharuri

Studiile observationale arata o relatie intre aportul ridicat de zahar si cresterea tesutului adipos abdominal. Este important sa realizam ca consumul sporit de zahar rafinat poate duce si la aparitia multor boli. Chiar si zaharurile „sanatoase“ (cum ar fi mierea naturala) ar trebui sa fie utilizate cu moderatie.

  1. Efectuati gimnastica aerobica

Exercitiile aerobice (cardio) reprezinta un mod eficient de a imbunatati sanatatea si de a arde cateva calorii. Studiile arata ca este una dintre cele mai eficiente forme de antrenament pentru a scapa de burta. Cu toate acestea, rezultatele sunt mixte, deoarece o influenta are intensitatea si timpul de efectuare.

  1. Reduceti aportul de carbohidrati

Nu trebuie sa urmati o dieta stricta low-carb. Unele cercetari sugereaza ca pur si simplu inlocuirea carbohidratilor rafinati cu carbohidrati care contin amidon neprocesat pot imbunatati sanatatea metabolica si reduce grasimea abdominala. In celebrul studiu Framingham Heart, persoanele cu cel mai mare consum de cereale integrale au avut o  tendinta cu 17% mai mica de a depune grasime in zona taliei fata de cei care au consumat in mare parte cereale rafinate.

  1. Cand gatiti bucate inlocuiti o parte din grasime cu uleiul de cocos

Uleiul de cocos este una dintre cele mai sanatoase grasimi, datorita lipidelor cu lant mediu pe care le contine. Acestea pot stimula metabolismul si reduce cantitatea de grasime stocata ca raspuns la aportul caloric ridicat.

  1. Faceti exercitii fizice de rezistenta

Un studiu realizat pe adolescenti supraponderali a aratat ca combinarea exercitiilor de rezistenta si exercitiilor aerobice au condus la cea mai mare scadere de tesut adipos visceral. Exemplu de exercitii de rezistenta sunt: ridicarea greutatilor, ridicarea scarilor.

  1. Evitati bauturile indulcite

Bauturile dulci par a fi chiar mai daunatoare decat alimentele dulci, deoarece creierul nu proceseaza caloriile lichide in acelasi mod in care o face cu cele solide, este probabil sa consumati prea multe calorii, iar mai tarziu acestea sa se depuna sub forma de grasime. Pentru a scapa de burta, cel mai bine e sa evitati complet bauturile indulcite.

  1. Odihniti-va sufucient

Somnul este important pentru multe aspecte ale sanatatii, inclusiv greutatea. Studiile arata ca persoanele care nu dorm suficient tind sa castige mai mult in greutate.

  1. Mancati peste gras in fiecare saptamana

El este bogat in proteine de calitate si grasimi omega-3, care va protejeaza de multe boli. Unele dovezi sugereaza, de asemenea ca aceste grasimi omega-3 pot ajuta la reducerea grasimii viscerale.

  1. Luati cate o lingura de otet de mere in fiecare zi

Consumul de otet de mere vine cu numeroase beneficii pentru sanatate si este foarte util daca vrei sa scapi de burta. Acesta contine un compus numit acid acetic care s-a dovedit a reduce grasimea abdominala in cadrul mai multor studii pe animale. Rezultate similare s-au obtinut si in cazul barbati obezi. Celor carora le-a fost administrat otet de mere (1-2linguri) au raportat o scadere in talie cu pana la 1.4cm.

  1. Mancati alimente probiotice sau luati un supliment probiotic

Probioticele imbunatatesc flora intestinala si imbunatatesc functia imunitara a organismului. Anumite tipuri de bacterii ajuta chiar la pierderea in greutate, inclusiv la reducerea grasimii abdomiale. Acestia fac parte din familia Lactobacillus.

  1. Beti ceai verde

Ceaiul verde este o bautura sanatoasa. Contine cafeina si antioxidanti care cresc rata metabolica. In special catechina EGCG este eficienta pentru a scapa de burta. Rezultatele sunt si mai puternice cand consumul de ceai verde este sustinut de activitatea fizica.

  1. Incercati postul intermitent

Postul interminat a devenit celebru pentru pierderea in greutate. Acesta implica perioade de consum si pauza. Una dintre cele mai populare metode presupune postul negru de 24h o data sau de doua ori pe saptamana. Alta varianta propune consumul de alimente intr-o fereastra de 8 ore si 16 ore post negru.

Intr-o meta-analiza a studiilor de specialitate, s-a constatat ca oamenii tind sa piarda intre 4 si 7% din grasimea viscerala pe durata unui post intermitent de la 6 pana la 24 de saptamani.

  1. Numarati caloriile consumate

Desi sunt numeroase metode prin care poti scapa de burta, de la exercitiul fizic la diferite gadget-uri precum banda cu efect de sauna, dieta este cea care face diferenta. Foloseste-te de un jurnal online pentru a-ti monitoriza alimentele consumate pe parcursul zilei si nivelul de activitate efectuat.

  1. Reduceti cantitatea de suc de fructe consumat

Desi sucul de fructe iti furnizeaza numeroase vitamine si minerale, el este lipsit de fibre si foarte concentrat in zaharuri. Consumul exagerat de suc de fructe a fost asociat cu acelasi risc de grasime eviscerala ca si sucurile indulcite din comert.

Consuma fructele integral la micul dejun si, atunci cand ti-e sete, bea apa.

  1. Schimbati-va stilul de viata si combinati mai multe metode enumerate mai sus

Desi sunt multe lucruri si schimbari in dieta ta pe care le poti face pentru a scapa de burta, cele mai bune rezultate nu se obtin localizat. Studiaza, cunoaste-te si dezvolta un stil de viata sanatos atat in termeni de nutritie si activitate fizica, cat si atitudine.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.