zoot

Cum sa reduci circumferinta taliei printr-un stil de viata sanatos

Redu circumferinta abdomenului

Daca exercitiile la saltea si antrenamentele cardio nu sunt suficiente pentru a-ti recapata circumferinta abdominala, gasesti raspunsul tuturor frustrarilor tale in dieta ta zilnica si stilul de viata:

  1. Consuma mai multe fibre alimentare

Fibrele sunt esentiale pentru un abdomen plat intru-cat iti confera senzatia de satietate si previn balonarea. Analizeaza-ti alimentatia si asigura-te ca iti iei un aport de 30-35g de fibre din cereale integrale si legume. Poti incepe cu micul dejun. Un iaurt grecesc cu o lingura de seminte de chia si o mana de capsune iti aduc 13g de fibre iar o portie de fulgi de ovaz integral, fara gluten cu lapte si o lingura de seminte de in iti aduc 10g de fibre.

  1. Include in dieta ta somon si alti pesti bogati in acizi grasi omega 3

Consumul de acizi grasi omega 3 a fost asociat cu o reducere a circumferintei abdominale dar si o pierdere mai mare in greutate. Conform unui studiu publicat in Journal of Obesity trei portii de somon pe saptamana pot reduce circumferinta taliei cu pana la 5 cm mai mult decat in lipsa consumului de peste. Subiectii studiului au tinut o dieta saraca in calorii timp de opt saptamani. Grasimile bune mentin senzatia de satietate si, fara sa-ti dai seama, mananci mai putin.

  1. Fa din migdale gustarea ta preferata

Este timpul sa regandesti grasimile. Grasimile bune sunt satioase si pastreaza satietatea pentru mai mult timp. Inlocuieste prajiturile din orez expandat cu o mana de migdale atunci cand doresti sa serveste o gustare intre mese. Adauga nuci si seminte peste salata preferata sau fa din ele o crusta de peste. Nu neglija nici avocado, adauga cateva felii in sandvisul pe care-l servesti dimineata.

  1. Dormi suficient

Deprivarea de somn este corelata cu acumularea de kilograme in plus, in special in zona abdomenului. Un studiu publicat in revista de specialitate Sleep arata ca oamenii care dorm mai putin de sase ore pe noapte risca o crestere de pana la 32% in grasimea abdominala.

  1. Incearca ceaiul verde

Se crede ca polifenolii din ceaiul verde, numiti catechine, ajuta la cresterea ratei metabolice si reducerea straturilor adipoase din jurul abdomenului. Te poti indrepta catre pudra matcha– o sursa super concentrata de ceai verde.

  1. Adauga o portie de sparanghel langa proteina preferata

Spre deosebite de legume ca fasolea sau varza care te pot balona, sparanghelul are efecte diuretice care ajuta la eliminarea apei din organism. Serveste-l la cina alaturi de friptura la gratar sau la micul dejun, cu un ou posat. Efecte diuretice similare are si ceaiul de patrunjel. Toarna doua cani de apa fiarta peste o legatura de patrunjel tocat si lasa la infuzat timp de 20-30 de minute. Strecoara si consuma.

  1. Stai departe de solnita

Sarea retine apa in organism si daca obisnuiesti sa consumi multa sare este timpul pentru un detox. Gateste mai mult acasa, locul in care poti tine evidenta consumului de sare, spre deosebire de mesele luate in oras si alimentele procesate, vinovate de excesul de sodiu din organism.Folosind condimente si ierburi pentru a da gust mancarii, ajungi sa consumi mai putina sare.

  1. Mananca incet

Mesteca riguros fiecare imbucatura pana o transformi intr-o pasta. Mancatul in graba si ingerarea de aer duc la balonare si probleme cu greutatea. Bineinteles, daca amani prea mult urmatoarea masa iti va fi atat de foame incat nu mai poti manca constient, infulecand ce ai la indemana.

  1. Nu te invinui pentru un desert

Atata vreme cat este low-carb si are un indice glicemic mic. Un studiu recent arata ca ciocolata neagra cu min. 70% cacao ajuta la reducerea circumferintei talie pe parcursul a doar sapte zile. Aceasta contine flavonoizi cu proprietati anti-inflamatoare si ajuta la controlul sensibilitatii fata de insulina.

  1. Relaxeaza-te!

Este un fapt dovedit stiintific: greutatea in plus este strans corelata de nivelul de stres. Cand suntem stresati, adrenalina este pusa in miscare iar glandele adrenale incep sa pompeze cortizol si apar poftele si senzatiile de foame greu de controlat. Pur si simplu simti o nevoie greu de controlat de a te repezi asupra alimentelor bogate in carbohidrati rafinati si grasimi rele in masura sa activeze ‘centrul placerii’ din creier care reduce tensiunea.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.