zoot

Cum sa ramai in forma pe perioada sarcinii. Fitness pentru gravide

Foarte multe gravide isi pun problema exercitiilor fizice in timpul sarcinii. Desi acestea au un impact mai redus, beneficiile cu care vin te ajuta sa-ti pastrezi un corp tonifiat si fac recuperarea post-natala mult mai rapida. Sportul in perioada sarcinii trebuie sa se faca cu avizul medicului si asta doar daca ai o sarcina fara probleme. Mai mult, programele de fitness sunt specializate si se desfasoara doar intr-un cadru controlat, in prezenta unui instructor de specialitate. Daca inainte de sarcina ai fact fitness acasa, pe perioada sarcinii si perioada imediat urmatoare, lasa-te pe mana unor specialisti pentru ca numai acestia stiu care sunt miscarile potrivite pentru tine.

fitness pentru gravide
Credit Foto: Flickr.com CC / Ed Yourdon

Fitness pentru gravide – Mersul de jos

Cea mai simpla modalitate de a te mentine in forma pe durata sarcinii este mersul pe jos. Nu iti trebuie un echipament special, mai putin un sutien sport daca esti in ultimul trimestru. Aerul proaspat iti face bine, scapandu-te de greturile matinale, iritabilitate si plictiseala.

Fitness pentru gravide – Pilates

Pilates pentru gravide te ajuta sa te mentii pe perioada sarcinii, contribuind la imbunatatirea starii tale generale de bine. Intr-o clasa speciala de pilates pentru gravide, vei invata nu numai ca iti vei tonifia spatele si muschii planseului pelvin dar, mai important, iti vei insusi o respiratie corecta. Tehnicile speciale de relaxare si energizare fac din pilates unul dintre programele de fitness preferate de catre gravide.

Fitness pentru gravide – Gimnastica in apa (Aerobic acvatic)

Gimnastica in apa iti aduce numeroase beneficii pe perioada sarcinii, ajutandu-te sa scapi de disconfortul provocat de sarcina cu exercitii aerobice de impact minim. Bineinteles ca, la fel ca in cazul oricarei activitati fizice, trebuie sa te consulti cu doctorul inainte de a o urma. Un studiu efectuat in Brazilia pe un grup de gravide trecute de trimetrul al doilea a aratat ca acestea au avut nevoie de mai putine medicamente pentru durere in timpul nasterii decat grupul de control de gravide inactive. Gimnastica in apa se realizeaza in facilitati special amenajate, sub indrumarea instructorului care poate personaliza programul de fitness in functie de trimetrul in care te afli.

Fitness pentru gravide – Yoga

La fel ca si in cazul Pilates, se pregatesc cursuri speciale de Yoga pentru gravide, sub atenta indrumare a unui antrenor specializat. Cand spui Yoga nu te gandesti doar la corp ci si la minte, tehnicile de relaxare sunt cu atat mai binevenite in perioada sarcinii. Poti sa faci acest sport in timpul sarcinii pentru relaxare, concentrare dar si tonifiere. Chiar daca sunt exercitii fitness de impact redus, facand yoga ligamentele devin mai elastice si muschii mai tonifiati pentru ca Yoga iti pune in miscare toata musculatura corpului, inclusiv muschii planseului pelvian. In ultimul trimestru te vei concentra mai mult pe respiratie.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.