zoot

Cum sa alegi cel mai bun baton proteic?

O modalitate excelenta de a-ti suplimenta necesarul de proteine pe durata unei zile, alegeri comode si accesibile ca pret, batoanele proteice sunt preferatele sportivilor dar si a celor care tin o dieta bogata in proteine. Desi par optiuni inteligente, nu toate batoanele proteice sunt la fel. Iata criteriile dupa care sa le alegi in functie de stilul tau de viata:

  1. Cum sa alegi cel mai bun baton proteicLista de ingrediente

Fie ca le cumperi din magazin sau alegi sa le comanzi online, trebuie sa treci in revista lista de ingrediente. Multe dintre batoanele proteice contin aditivi chimici care nu se potrivesc unui stil de viata ‘curat’. In plus, este o idee buna sa le si poti pronunta sau recunoaste. Cu cat lista de ingrediente este mai  scurta, cu atat mai bine.

  1. Sursele de zahar

Batoanele proteice pot contine zahar adaugat, fructoza sau diferiti indulcitori (naturali sau artificiali). Daca ai un stomac sensibil, stai departe de indulcitorii artificiali care pot provoca disconfort, balonare sau diaree.

  1. Raportul carbohidrati – proteine

In functie de stilul de viata, poti alege de la un raport 1:1 la 4:1. Daca ai un stil de viata activ si intentionezi sa-l consumi inainte de antrenament te poti orienta catre un baton proteic cu continut ridicat de carbohidrati. In schimb, daca mizezi pe un stil de viata low-carb (sau slow carb) si n-ai in program un antrenament intens, orienteaza-te catre batoane proteice cu un continut scazut de carbohidrati. Totul tine de felul in care gestionezi consumul de carbohidrati pe durata intregii zile.

  1. Sursele de grasimi

Grasimile ‘bune’ sunt indispensabile dintr-o dieta echilibrata si te pot ajuta sa slabesti daca provin din surse naturale. Iti confera senzatia de plin, iti dau energie si pastreaza senzatia de satietate. Orienteaza-te catre batoane proteice cu un continut mai mic de 10 g de grasimi dintre care maxim 6g de grasimi saturate.

  1. Numarul de calorii

Atunci cand alegi un baton proteic trebuie sa fii atenta la numarul de calorii dar si aici intervine stilul de viata. O femeie activa de 60 de kilograme poate consuma o gustare intre 175 si 200 de calorii fara a-si face griji cu privire la luarea in greutate. In plus, daca alege sa consume batonul proteic in loc de o masa principala sau imediat dupa un antrenament intens, poate creste aportul caloric pana la 300-350 de calorii.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.