zoot

Cum gatim cu faina de cocos

Cum gatim cu faina de cocos
Adeptii unui stil de viata low-carb, paleo sau gluten-free se orienteaza deseori catre alternative la faina alba din grau. Una dintre aceste alternative este faina de cocos. Desi este o optiune excelenta pentru a-ti diversifica alimentatia sau a evita glutenul, aceasta vine cu cateva provocari.

In comparatie cu faina alba din grau, faina de cocos are un continut ridicat de fibre alimentare (38g de fibre alimentare la 100g) si absoarbe o cantitate mult mai mare de lichid. Astfel, nu o poti substitui in retete intr-un raport 1:1.

Ca regula generala, foloseste un raport 1:4 sau 1:3.

De exemplu, daca reteta cere 100g de faina alba, foloseste doar 25-33g faina de cocos. Bineinteles, fiecare reteta vine cu particularitatile sale iar recomandarea noastra este sa incepi cu retete deja testate.
Cand coci cu faina de cocos, trebuie sa cresti cantitatea de lichid si numarul de ou folosite in reteta. De regula, pentru fiecare cana de faina de cocos, va trebui sa folosesti sase oua batute si o cana de lichid (apa sau lapte de cocos).

**** Daca nu adaugi suficient lichid, risti ca produsul copt sa fie prea uscat si faramicios. Umiditatea poate fi obtinuta si printr-un adaos suplimentar de piure de fructe. Ouale, in schimb, leaga compozitia.

Daca o folosesti pentru a prepara alimente pane sau chiftelute, faina de cocos poate inlocui integral faina alba, in aceeasi cantitate. Cu toate acestea, de fiecare data cand gatesti cu faina de cocos trebuie sa o amesteci foarte bine cu celelalte ingrediente pentru a obtine o textura fina.

Daca nu vrei sa risti gatind integral cu faina de cocos, te poti bucura de ea in diferite amestecuri low-carb sau gluten-free. Pentru a nu schimba textura si gustul final al preparatului, poti substitui pana la 20% din necesarul de faina cu faina de cocos, adaugand acceasi cantitate suplimentara de lichid.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.