Cufunda-te in sesiuni scurte de meditatie mindfulness

  •  
  •  

Dezvolta-ti abilitatile de a lua decizii rationale, debaraseaza-te de ganduri negative si cultiva-ti un simt acut al prezentului cu ajutorul unor sesiuni scurte de meditatie zilnica. Ideale pentru persoanele ocupate care invoca de fiecare data lipsa timpului, s-au dovedit a fi eficiente in studiile experimentale (1).

Este suficient sa le practici timp de trei zile consecutiv pentru a te bucura de un nivel scazut al stresului (2). Meditatia nu implica sacrificarea intregului timp liber si nici macar nu este atat de complicata.

Iata cum o poti incorpora cu usurinta in rutina ta zilnica:

Tehnici de meditatie

  1. Mediteaza in timp ce te plimbi

Cand simti ca-ti pierzi focusul, te enervezi si nu mai poti lua decizii rationale, te simti stresata si coplesita de taskuri si griji, iesi la o plimbare in aer liber.

Respira adanc de cateva ori.

In timp ce pasesti, elibereaza-te treptat de fiecare gand care-ti vine in minte, concentrandu-te pe prezent.

Urmareste-ti picioarele cand pasesti, constientizeaza muschii care se contracta in mers si asculta-ti bataile inimii.

Continua sa te concentrezi pe respiratie si alunga gandurile, rand pe rand, conectandu-te deplin cu mediul exterior.

  1. Mediteaza in timp ce astepti

Nu poti evita ambuteiajele, cozile de la ghiseu sau casa de marcat. In fata a ceva ce nu poti schimba, nu-ti ramane decat sa accepti si sa folosesti constructiv timpii morti.

Indreapta-ti spatele, relaxeaza-ti postura si aseaza-ti mainile pe volan. Tine ochii deschisi si uita-te lung in fata. Indreapta-ti atentia catre respiratie, constientizand felul in care aerul intra si iese din corp, fara a interveni.

Deschide geamul pentru o gura de aer proaspat. Observa cum aerul iti umple plamanii, cum pieptul se extinde si se restrange.

Daca ai de asteptat la coada formata in fata ghiseului sau in cabinetul doctorului de familie, poti folosi castile si telefonul mobile pentru a asculta o meditatie ghidata scurta.

Daca esti asezata pe scaun, inchide usor ochii si concentreaza-te pe sunetele pe care le auzi.

  1. In fata calculatorului

Esti atat de cufundata in munca ta incat uiti sa iei o pauza pentru a te relaxa. Dezlipeste-ti ochii de la calculator cateva minute pentru a practica o meditatie ghidata.

Gaseste-ti o pozitie confortabila pe scaun si relaxeaza-ti mainile, gasindu-le un loc confortabil. Incepi prin a-ti constientiza corpul, pozitia in care se afla, felul in care se adanceste in scaunul de birou moale sau cat de bine se simt talpile sprijinite pe podea.

Relaxeaza zonele in care simti tensiune: muschii gatului si umerii.

Continua sa te concentrezi pe respiratie, insistand asupra ciclului natural.

Opreste-te asupra felului in care se simte, fara a interveni.

Cand gandurile iti inunda mintea, accepta-le apoi lasa-le sa se piarda usor, revenind la respiratie.

Devino din nou constienta de propriul corp, gandeste-te la cateva lucruri pentru care te simti recunoscatoare si incheie scurta sesiunde de meditatie mindfulness.

  1. In timp ce faci dus

Este timpul tau cu tine, cateva minute in care te poti deconecta si relaxa complet, inainte sau dupa o zi grea. Alege sa fii constienta!

Verifica temperatura apei, bucura-te de felul in care stropii de apa cad pe corp, simte gelul alunecos pe corp care-ti mangaie fiecare parte a corpului.

Opreste-te asupra sunetului produs de apa si lasa-te cuprinsa de o relaxare totala. Incepand cu scalpul, gatul, umerii, observa cum tensiunea se diminueaza, pe masura ce stropii de apa curg pe tine.

Imagineaza-ti ca apa capata culoarea rosie, un rosu vibrant care te incarca de energie si-ti spala toate grijile si fricile.

Vizualizeaza-le scurgandu-se in sistemul de canalizare.

Imagineaza-ti ulterior ca apa isi schimba culoarea in oranj, o culoare care te deschide catre noi experiente si bucurii, de aceasta data alungand vina si rusinea.

Vizualizeaza apa galbena si accepta ceea ce nu pot schimba. Galbenul iti curata mintea si-ti da claritate, calm si tarie.

Vizualiza apa intr-un ton placut de verde, simte cum iti purifica intregul corp, te umple de iubire si recunostinta. Te simti conectata cu intreg universul si iubita, acceptata, deschisa catre tot ceea ce meriti.

Respira de cateva ori inainte de a iesi din dus si profita de timpul in care te susuci cu prosopul pentru a-ti simti corpul. Este curat, energic, sanatos iar mintea ti-e clara si sufletul plin de bucurie si speranta.

Scutura-ti usor degetele, indreapta-ti postura si revino.

  1. Inainte de culcare

Este momentul ideal de a practica o meditatie ghidata, avand cele mai multe sanse sa cazi intr-un somn adanc si odihnitor.

Gaseste-ti o pozitie confortabila, introdu-ti castile in urechi (castile de tip ear-in sunt cele mai practice) si asculta o scurta meditatie ghidata pe care o poti gasi pe Internet sau pe diferite canale specializate ale Youtube.

Acestea se pot concentra pe exercitii de respiratie, pe constientizarea corpului, pe eliberarea gandurilor in cazul psihicului supra-aglomerat, pot incorpora sunete sau muzica relaxanta si afirmatii pozitive.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

starshiners.ro