zoot

Cu ce inlocuim ZAHARUL in alimentatie

Cauti alternative naturale la zaharul rafinat? Iata cu ce inlocuim zaharul in alimentatie in functie de stilul nostru de viata, obiectivele pe termen scurt si preparatele pe care le gatim:

Cu ce inlocuim zaharul in alimentatie

1. Extractul din Stevia rebaudiana

Extractul din Stevia rebaudiana se obtine din frunzele plantei uscate si infuzate in apa. Lichidul este ulterior filtrat si purificat. Spre deosebire de alti indulcitori naturali cu care putem inlocui zaharul, extractul din stevia rebaudiana are zero calorii si zero carbohidrati, fiind prima alegere a celor care tin o dieta low-carb sau sufera de diabet. Stabil termic, extractul se poate folosi in prajiturile pregatite la cuptor, in panificatie sau in compoturile de fructe (nu produce fermentatie). Cat despre gust, nu-ti face probleme! Te vei obisnui cu el in timp.

2. Zahar din nectar de flori de cocos

O alternativa sanatoasa la zahar, se obtine din nectarul florilor de cocos. Lichidul este colectat in containere plasate sub caldura pana se evapora mare parte din apa si se obtin granule maro-aurii. Spre deosebire de zaharul obisnuit care nu contine nutrienti esentiali ci doar calorii goale, zaharul din nectar de flori de cocos contine minerale precum zinc, fier, calciu si potasiu, cat si acizi grasi cu lant scurti, polifenoli si antioxidanti care pot aduce anumite beneficii pentru sanatate. Zaharul din nectar de flori de cocos contine si inulina, o fibra care poate incetini absorbtia glucozei si explica de ce are un indice glicemic mai scazut decat zaharul de masa obisnuit. Are un gust deosebit insa asta nu incurajeaza consumul in exces, mai ales daca urmezi o dieta low-carb sau suferi de diabet.

3. Siropul de artar

Indulcitor natural, provine din seva artarului care este fiarta pentru a elibera continutul de apa. Ceea ce ramane este siropul de artar cu a sa aroma si culoare caracteristica, dulce, delicios, antioxidant. Contine mangan si alte minerale esentiale: zinc, fier, calciu si potasiu, cat si vitamine. Confera o aroma deosebita dulciurilor, orezului cu lapte sau deserturilor raw, fiind aromat, lemnos si dulce. Desi se considera ca are un indice glicemic mic, trebuie consumat in moderatie.

4. Nectarul de agave

O alta alternativa cu care putem inlocui zaharul in alimentatie, considerata raw. Se extrage din inima plantei de agava, numita pina. Seva se proceseaza la temperaturi de sub 40 de grade, mentinandu-si substantele nutritive. Are un continut ridicat de fructoza, un indice glicemic mai scazut si se absoarbe mai lent in organism fata de zaharul din trestie de zahar. Nectarul de agave este si cu 25% mai dulce decat zaharul, astfel incat poate fi folosit in cantitati mai mici. Are un gust mai bun decat extractul de stevie dar si acesta trebuie consumat in moderatie, indiferent de dieta pe care o urmezi.

5. Mierea

Spre deosebire de zaharul obisnuit, mierea contine, pe langa zaharoza, 55% fructoza, de unde un indice glicemic mai mic decat al zaharului. Mierea nerafinata contine minerale precum calciu, fer, potasiu dar si vitamine din complexul B. Este o sursa imediata de energie, hranitoare, are efect antibacterian si antifungic dar are mai multe calorii decat zaharul obisnuit si trebuie consumata in moderatie, fiind, in fond, tot un tip de zahar. Gustul sau deosebit si consistenta o recomanda pentru dressinguri, vinegrete, sosuri usoare si bauturi. In schimb, isi pierde proprietatile la peste 70 de grade Celsius, ceea ce n-o recomanda pentru prajituri.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.