zoot

Cu ce inlocuim zaharul in alimentatie? Top 5 alternative sanatoase si naturale la zahar

Nu poti trai fara a consuma ‘ceva dulce’ si, in fond, de ce ai face-o cand exista alternative sanatoase si naturale la zahar ? Renuntati  la sentimentul de vina si satisfaceti-va pofta de dulce cu acesti cinci indulcitori naturali, cu mai putine calorii si carbohidrati decat zaharul si un indice glicemic mai scazut.

cu ce inlocuim zaharul rafinat in alimentatie

 

  1. Extractul de stevie

Extras din frunzele plantei Stevia rebaudiana, se diferentiaza de alti indulcitor naturali prin faptul ca nu are calorii si carbohidrati. Putem inlocui zaharul in alimentatie cu extractul de stevie atat in dietele low-carb in care se monitorizeaza cu atentie cantitatea de carbohidrati consumata, cat si in dietele restrictive din punct de vedere al caloriilor pentru ca nu vine cu un aport caloric. In plus, este mai dulce decat zaharul.

  • Se comercializeaza sub forma de extract lichid sau pudra si este usor de dozat. In functie de cantitatea utilizata poate substitui de la patru la douasprazece parti zahar (1:4-1:12).
  • Sub forma de pulbere ramane stabil pana la temperaturi de 220 grade C, ceea ce-l recomanda pentru prajituri si patiserie. Se poate folosi si in supe, dressinguri, sosuri, compoturi sau se poate folosi ca atare, presarat in cafea, ceai, peste clatite sau in iaurt.
  • In plus, se crede ca diminueaza dorinta de a fuma si de a consuma bauturi alcoolice

 

  1. Siropul din Yacon

Extras din radacina platei sud-americane Yacon, acest sirop gros si inchis la culoare, are gust de melasa si il putem folosi pentru a inlocui zaharul in alimentatie.  Cea mai buna sursa alimentara de fructooligozaharide care cumuleaza aproximativ 40-50% din produs, molecule de zahar legate intre ele astfel incat sa nu fie recunoscute de organism, motiv pentru care nu sunt diferate. Vine cu doar o treime din aportul zaharului rafinat, reduce poftade mancare si ajuta la sanatatea aparatului digestiv, avand cel mai mic indice glicemic: 1. Partea proasta este ca un dozaj necorespunzator poate avea efecte adverse, printre care crampele abdominale si balonarea. Se poate folosi in diverse retete si preparate culinare, ca inlocuitor natural al zaharului.

 

  1. Siropul de artar

Desi are un gust absolut delicios, contine cu peste 30% mai putine calorii si carbohidrati decat zaharul rafinat. Cu numeroase proprietati nutritionale, poate fi folosi ca indulcitor natural in locul zaharului rafinat pentru ceai, cafea, limonada si alte sucuri dar si turnat ca sirop / topping peste claite, iaurt, fructe, inghetata etc.

 

  1. Extras din flori de cocos

Extras din florile palmierului de cocos, cu un gust similar cu al siropului de artar, il poti gasi comercializat sub forma de sirop sau cristalizat in forma de zahar. Are un indice glicemic redus (in jur de 30, 35) si continute inulina, o fibra solubila care ajuta la reducerea colesterolului si promovarea sanatatii colonului. Cu toate acestea, nectarul contine in jur de 45% fructoza iar din punct de vedere caloric, este similar zaharului rafinat. Se poate folosi ca orice alt sirop pentru a indulci alimentele iar sub forma de cristale de zahar este perfect pentru preparate dulci cu orez, biscuiti, checuri sau sufleuri.

 

  1. Sirop de curmale

Obtinut prin fierberea si presarea curmalelor pentru a obtine sucul, siropul de curmale are un indice glicemic mai jos decat zaharul. Tocmai datorita faptului ca nu influenteaza nivelul zaharului din sange, reuseste sa mentina senzatia de satietate mai mult timp si reduce poftele alimentare. Insa, siropul de curmale este bogat in fructoza. Este ideal pentru a fi folosit in dressinguri pentru salate si in marinate.

 

Acum ca ai aflat cu ce poti inlocui zaharul rafinat in alimentatie, poti face alegerile corecte pentru tine si pentru familia ta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.