zoot

Cinci tipuri de faina fara gluten

Tot mai multi oameni reactioneaza negativ la gluten. Daca vrei sa reduci sau sa renunti la consumul de gluten, ai numeroase alte optiuni pentru a gati preparate de panificatie si prajituri. Desi nu vor creste la fel de bine precum cele in a caror componenta se gaseste glutenul, raman cel putin la fel de delicioase si mult mai sanatoase.

Faina fara gluten alternative

Faina integrala de hrisca

Faina de hrisca se obtine din semintele fructelor de hrisca macinate cu ajutorul morii traditionale cu pietre, rezultand un produs fara gluten, bogat in minerale si fibre, saraca in grasimi si calorii, insa bogata in carbohidrati (71g carbohidrati la 100g). Cu toate acestea, are un indice glicemic scazut (49), efectele asupra nivelul zaharului din sange si insulinei fiind comparativ mai mici decat  cele ale zaharului din faina alba rafinata. Poate lua locul fainii albe in panificatie si coacere, fiind hranitoare, aromata si gustoasa.

Faina din nuca de cocos

Obtinuta din pulpa proaspata de nuca de cocos in prealabil uscata si degresata este o faina fara gluten, bogata in fibre insolubile, proteine si grasimi sanatoase, furnizeaza instant energie si stimuleaza metabolismul. Este ideala in dieta paleo, low carb dar si gluten free. 100g de faina din nuca de cocos contine doar 26 de carbohidrati. In anumite preparate dulci (briose, clatite, prajituri) poate inlocui in totalitate fainurile din cereale, printr-un adaos suplimentar de 1-2 oua care sa-i confera textura potrivita. Se poate folosi si-n preparatele raw-vegane.

Quinoa

Quinoa nu contine gluten, fiind una dintre putinele optiuni vegane considerata proteina completa – contine toti aminoacizii esentiali. Nelipsita din dieta veganilor, este o sursa bogata de proteine, putand fi folosita ca garnitura dar si ca adaos in prajituri si panificatie.

Faina din seminte de in

Semintele de in nu au gluten si, cand sunt macinate in faina, se transforma intr-un veritabil sustituent al fainurilor folosite pentru copt. Cu o bogata putere nutritiva, bogata in antioxidanti si o cantitate surprinzatoare de fibre alimentare, proteine, micronutrienti si acizi grasi omega 3, ajuta la controlul inflamatiei corpului. Cand este combinata cu alte tipuri de fainuri pentru copt, se obtine un aluat elastic, cu o textura usoara si un usor gust de alune.

Faina de migdale

Bogata in proteine vegetale si grasimi bune pentru sanatate, hranitoare, aromata si usor de utilizat, faina de migdale este o optiune excelenta in dietele low-carb, paleo sau gluten-free. Cu un aport de peste 30g de proteine la 100g, contine doar 5g de carbohidrati si are un indice glicemic scazut. Poate inlocui in totalitate faina alba de grau in coacerea dulciurilor. Biscuitii, clatitele si prajiturile facute cu faina de migdale sunt mult mai satioase si gustoase. Se poate folosi si-n preparatele raw-vegane.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.