zoot

Cinci suplimente naturale care inhiba pofta de mancare

Cinci suplimente naturale care inhiba pofta de mancare

Cand vine vorba de slabit, de cele mai multe ori, inamicul nostru numarul unu suntem chiar noi. Pana la urma, de ce s-a inventat mancare atat de gustoasa daca nu trebuie sa o mananci ? Adevarul este ca mancarea a trecut de mult de stadiul sau primal de necesitate pentru supravietuire si a capatat alte roluri – functie sociala, consolare emotionala, mod de evitare a plictiselii.

Fii sincera cu tine, mananci doar cand ti-e foame? Evident ca nu. Dar, cu toate astea, are loc un fenomen paradoxal – desi mancam mult mai mult decat strabunicii nostri din pesteri, inca suntem malnutriti. Acest lucru se datoreaza calitatii alimentelor care, desi contin calorii din belsug, sufera la capitolul nutritional, fiind sarace in aminoacizi, fibre si vitamine.

Solutia, pentru a slabi fara sa ajungi malnutrit este consumi alimentele potrivite in cantitati mai mici. Dar cum faci asta cand senzatia de foame te acompaniaza toata ziua? Companiile farmaceutice propun tot felul de pastile care sa inhibe petitul, dar adevarul este ca nu s-a gasit inca pastila  care sa ofere ceea ce promite, fiind mai mult exagerari de marketing.

Si atunci ce ne facem? Ei bine, natura ne sta la dispozitie de mii de ani dar distantarea fata de ea ne-a facut sa uitam unele din beneficiile ei. Cu toate astea, e suficient sa asculti de batrani ca sa afli ca exista diferite suplimente naturale care inhiba pofta de mancare fara niciun pericol pentru sanatate. Hai sa vedem impreuna care sunt acestea:

  1. Ceaiul verde

O meta-analiza compusa din 14 studii separate a aratat un efect surprinzator al consumului zilnic de ceai verde – reducerea semnificativa a nivelului de grelina. Grelina este un hormon prezent in mod fiziologic in organismul nostru care in cantitati mari determina senzatia de foame. Mentinerea lui la cote mai reduse conduce la ameliorarea foamei continue pe care o resimtim adesea.

Daca tot am adus vorba de ceaiul verde e important sa mentionam si alte efecte ale acestuia – reduce colesterolul circulant din sange si amelioreaza rezistenta la insulina, un stadiu care poate precede diabetul zaharat de tip 2.

  1. Sofranul

Acest aliment are un efect fenomenal, iti taie pofta de mancare si imbunatateste si dispozitia. Ideea de broccoli nu te atrage foarte mult? Sofranul te poate ajuta! Lasand gluma la o parte, efectul extractului de sofran se datoreaza stimularii de catre acesta a secretiei hormonilor asociati cu fericirea – endorfine si serotonina.

Efectul sau antidepresiv are un rol foarte important pe termen lung, deoarece consumam, fara sa ne dam seama, o cantitate enorma de alimente, de cele mai multe ori junk food pentru o alinare emotionala. Daca reusim sa inlocuim acest obicei, pe termen lung efectele nu vor lipsi. Unde mai pui ca vei avea o dispozitie imbunatatita .

  1. Uleiul esential de grapefruit

Simplul miros al grapefruit-ului are un efect fenomenal – determina o senzatie de plenitudine similara cu un nivel scazut de grelina si determina formarea de tesut adipos brun. Acest mod de stocare a grasimilor este mult mai util pentru omul modern, deoarece poate fi acceesat mult mai rapid pentru energie, prin comparatie cu tesutul adipos alb, care e mult mai greu de folosit.

In plus, multitudinea de aminoacizi, vitamine si enzime continute de grapefruit il face un aliment ideal intr-o dieta, fiind un supliment natural extraordinar fara sa aduca cu sine o groaza de calorii goale.

  1. Alimentele bogate in fibre

Adevarul este ca fibrele din alimentatie sunt un subiect ce nu primeste atentia necesara. Impactul fibrelor asupra modului in care functioneaza sistemul tau digestiv este dramatic, fara exagerare. Motivul pentru care sunt atat de utile este ca aceste fibre nu sunt digerate la nivelul colonului, ele trecand practic integral pana la celalalt capat.

Pe drumul lor prin sistemul digestiv ele absorb o cantitate mare de apa, dublandu-si volumul. Astfel, se misca mai incet, pastrand astfel o senzatie de plenitudine pentru mai mult timp. In plus, reduc absorbtia de glucide la nivelul colonului si a intestinului subtire, cu intreaga pleiada de beneficii secundare.

  1. Alimentele picante

Poate ca nu e tocmai cel mai placut punct de pe lista, dar daca vei invata sa iubesti alimentele picante, vei avea parte doar de beneficii. Pentru ca un adaos de piper sau ardei iute poate sa aduca un bonus dietei tale si asa restrictive.

Capsaicina, ingredientul care determina iuteala promoveaza in momentul ingerarii o accelerare a procesului de lipoliza si termogeneza. Practic arzi grasimi in timp ce mananci. Ca bonus, studiile au aratat ca alimentele picante stimlueaza secretia de endorfine, cu o reducere a mancatului pe fond emotional.

Desigur, aceste suplimente naturale functioneaza ca un adaos al dietei si nu ca dieta in sine. Asadar tot trebuie sa te asiguri ca incluzi in alimentatia ta suficiente ingrediente necesare unui metabolism normal – proteine, glucide, lipide, vitamine si micronutrienti esentiali.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.