zoot

Cinci exercitii de respiratie care reduc stresul…

… anxietatea, imbunatatesc somnul si-ti dau o stare de bine. In plus, le poti practica oriunde, oricand, la orice ora.

Exercitii respiratie

Chiar avem nevoie de exercitii de respiratie? In fond, toti respiram insa, nu toti o facem in mod constient. Schimband felul in care respiram, putem schimba felul in care ne simtit si felul in care corpul reactioneaza la factorii externi.

In mod normal, inhalam pentru a absori oxigen si expiram pentru a elibera dioxidul de carbon dar atunci cand suntem stresate, anxioase sau suparate, respiratia se schimba. In locul unei respiratii adanci, din plamani, respiram scurt si superficial. Exercitiile de respiratie reduc starile negative si pot fi practicate ori de cate ori vrei sa te relaxezi sau te calmezi.

Fluierul

Un exercitiu simplu si efecient, presupune sa prelungesti eliminarea aerului din plamani. In acest fel ajuti la eliberarea aerului prins in plamani si sa te relaxezi.

  • Cu umerii relaxati, trage aer in piept de doua ori, consecutiv.
  • Strange-ti, rotunjeste-ti si intinde-ti buzele ca si cum ai fluiera.
  • Elimina aerul din plamani in patru transe.

Respiratia din diafragma

Cunoscuta si drept respiratia abdominala, lasa diafragma sa faca toata treaba. Rolul tau este sa respiri pe nas si sa te concentrezi pe felul in care burta se umple cu aer. Respiratia din diafragma se poate face atat in picioare cat si sezut. Se poate practica si in pat, inainte de culcare pentru a te putea ajuta sa adormi mai repede.

  • Inhaleaza aer adanc pe nas pentru doua secunde.
  • Simte cum aerul mareste stomacul.
  • Elibereaza-l pe gura, usor.

Respiratia alternativa pe nari

Una dintre cele mai simple tehnici este respiratia alternativa pe nari. Este o practica grozava pentru a te intoarce in prezent cand simti ca mintea incepe sa cutreiere, te poate linisti cand esti stresata si te poate ajuta sa adormi mai repede.

  • Incepe cu partea dreapta.
  • Acopera-ti nara dreapta cu degetul aratator si inhaleaza pe nara stanga.
  • Ia degetul de pe nara dreapta si aseaza-l pe nara stanga.
  • Expira pe nara dreapta.

Leul

Controlul respiratiei este o practica cunoscuta in yoga. O practica care elibereaza energia negativa din corp, este putin mai ciudata si va trebui sa o practici in privat.

  • Inhaleaza adanc pe nas.
  • Inclina-ti capul pe spate, inchide ochii, scoate limba.
  • Elibereaza aerul pe gura, ca un leu.

Tehnica 4-7-8

Este o metoda despre care am discutat pe larg aici. In teorie, este o tehnica simpla, in practica, este ceva mai complicata pana ajungi sa o stapanesti. Eliminand aerul din plamani treptat, timp de mai multe secunde, respiratia si ritmul cardiac sunt incetinite, te relaxezi si te ia somnul.

  • Expira tot aerul din plamani pe gura, suerand.
  • Inchide gura si inhaleaza pe nas timp de 4 secunde.
  • Mentine-ti respiratia pentru 7 secunde.
  • Elimina tot aerul pe gura, tinand buzele tuguiate timp de 8 secunde.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.