Cinci alte tehnici de relaxare (in afara de meditatie)

  •  
  •  

Tehnici de relaxare

Cunosti toate beneficiile meditatiei insa ti-e imposibil sa o practici? Iata alte cinci cai prin care te poti relaxa si obtine efecte similare:

  1. Rosteste afirmatii

Ce-ti spui cand vorbesti cu tine? Fie ca o faci constient sau nu, exista in permanenta un dialog interior. Decat sa te pui la pamant de fiecare data, foloseste puterea constructiva a afirmatiilor si transforma-le in mesaje pozitive.

Este incredibil cum oamenii reusesc sa petreaca mare parte a timpului ingrijorandu-se de aspecte legate de trecutul sau viitorul lor.

Cand astfel de ganduri te acapareaza si nu-ti permit sa traiesti in prezent, repeta-ti o afirmatie pozitiva de cateva ori “Sunt calm(a), detin controlul emotiilor mele

  1. Contempleaza natura

Data viitoare cand vrei sa te calmezi si sa te relaxezi, opreste-te cateva secunde si miroase florile. Cercetatorii japonezi au descoperit ca replantarea florilor in ghiveci calmeaza.

Exista chiar o practica japoneza numita ikebana – tehnica aranjarii plantelor in vase care il transpune atat pe artist, cat si pe contemplator, intr-o stare meditativa si pasnica, in care te conectezi cu natura.

  1. Bucura-te de puterea aromaterapiei

Iti poti schimba proasta dispozitie din momentul in care intri pe usa cu putin ajutor din partea uleiurilor esentiale. Gama uleiurilor din care poti alege este foarte ofertanta si le poti folosi in functie de nevoile tale immediate.

Mai mult a aparut o ramura specializata a aromaterapiei numit scentscaping – practica prin care se incurajeaza diverse stari in fiecare camera a locuintei, alternand arome specifice.

Spre exemplu, in sufragerie se incurajeaza o stare de mindfulness si capacitatea de a sta in prezent cu ajutorul uleiurilor esentiate de lemn de cedru, portocal si lavanda. In dormitor se pot folosi uleiuri esentiale de mandarina, musetel roman si lavanda pentru a te relaxa, calma si linisti. In birou poti folosi un amestec linistitor de tamaie, portocal si geranium.

  1. Respira

Dar fa-o constient. Vei gasi in respiratie o cale de a ramane in prezent, de a te relaxa, calma, de a atinge un grad mai inalt de constientizare sau a starii zen.

Practica nadi shodhana sau tehnica de respiratie alternativa pe nari: in oricare pozitie yoga, aseaza-ti degetul mare pe nara dreapta pentru a o infunda si inhaleaza profund pe nara stanga, inchide nara stanga cu degetul mare si expira tot aerului pe nara dreapta.

  1. Fa-ti un hobby

Dintr-o indeletnicire care te tine in prezent. Te-ai gandit la origami?

Daca pentru unii e o arta, pentru altii poate fi o joaca. O joaca care-ti poate aduce pace mentala si liniste sufleteasca angajand mai multe simturi in acelasi timp. Mainile iti lucreaza, mintea este prezenta iar privirea concentrata.

Incepe cu forme simple apoi progreseaza pe masura ca capeti experienta. N-ai nevoie decat de cateva coli de hartie si o conexiune la internet pentru a urmari tutorialele video pe un dispozitiv inteligent.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro