zoot

Ciclizarea carbohidratilor pentru pierderea in greutate

Ciclizarea carbohidratilorCiclizarea carbohidratilor presupune o periodizare a aportului de carbohidrati pentru a-ti sustine obiectivele, fie ca sunt de crestere in greutate, in masa musculara sau slabire. Cu alte cuvinte ii programezi in functie de obiectivele tale pentru a te deservi. Exista mai multe abordari ale aceste metode:

Alternarea zilelor in care consumi carbohidrati

O metoda isteata de a pierde cateva kilograme sau de a-ti mentine greutatea corporala este sa alternezi zilele low-carb cu cele in care consumi carbohidrati. Acestea din urma ajuta in recuperarea corpului dupa antrenamente si reface rezervele corpului de glicogen. O ciclizare a carbohidratilor dusa la extrem este dieta keto cu o singura zi de ‘incarcare’.

Aportul de carhobidrati in functie de tipul de antrenament

Poti alege sa cresti aportul de carbohidrati in zilele in care faci antrenamente de mare intensitate, de forta si anduranta si sa reduci aporul in zilele in care efectuezi exercitii de intensitate moderata sau te recuperezi.

Consumul de carbohidrati dupa un antrenament intens

Daca vrei sa consumi carbohidrati fara sa te ingrasi o poti face dupa un antrenament intens de anduranta sau forta cand corpul absoarbe cel mai bine nutrientii. Nu inainte.

Trucuri

Calitatea carbohidratilor este importanta in procesul de ciclizare. Alege carbohidrati din surse curate (fructe, cereale integrale, leguminoase), nu din alimentele procesate.

Consuma carbohidrati in combinatie cu proteine (carne slaba, peste, soia) pentru a instala mai repede senzatia de satietate si pentru mentine constant nivelul zaharului din sange.

Chiar daca ai liber la carbohidrati in zilele de ‘incarcare’ alege intotdeauna varianta de aliment cu cel mai mic indice glicemic. Cand zaharul este asimilat mai incet, insulina este eliberata treptat iar senzatia de satietate si starea de bine se prelungesc.

Incepi lent si observa-ti corpul cum reactioneaza. Chiar si schimbarile mici in raportul de macronutrienti produc rezultate semnificative la nivel de energie, senzatie de foame, stare si performanta. Cand faci schimbari gradual, ajungi sa-ti cunosti corpul. Nu trebuie decat sa fii atenta la ceea ce simti.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.