zoot

Cercetatorii ne spun care este cel mai eficient antrenament pentru persoanele ocupate

Daca esti o persoana ocupata si nu ai suficient timp sa dedici unui program de antrenament complet care sa includa atat exercitiile cu greutati cat si exercitiile aerobice, cercetatorii vin cu o veste buna: te poti concentra pe acestea din urma pentru a obtine maximul din activitatea fizica.

Studiul condus de L. H. Willis si altii, publicat in Journal of Applied Physiology, a avut la baza trei grupe de participanti sedentari care au efectuat exercitii de rezistenta, exercitii aerobice si o combinatie intre cele doua, pe parcursul a trei luni. Programul a cuprins serii de cate 45 de minute de activitate fizica, programate de trei ori pe saptamana iar la sfarsitul acestora s-au masurat indicii de fitness.

cel mai bun program de fitness pentru persoanele ocupate

Foto: pixabay.com

Rezultatele studiului indica:

  • masa de grasimi si circumferinta taliei s-au redus considerabil in cazul celor care au practicat exercitii aerobice sau o combinatie de exercitii aerobice cu exercitii de rezistenta.
  • cei care au efectuat exercitii aerobice sau exercitii combinate au slabit mai mult decat cei care au facut doar exercitii de rezistenta. Mai mult, cei care au doar exercitii de rezistenta au luat in greutate datorita cresterii masei musculare.
  • rezistenta si masa musculara au crescut mai mult in cazul celor care au facut exercitii de rezistenta.

In functie de obiectivele tale de fitness si de timpul pe care il ai la dispozitie, te poti orienta catre un program de fitness potrivit nevoilor tale. Daca obiectivul tau este de a scapa rapid de kilogramele in plus si de a-ti micsora talia, atunci orienteaza-te catre aerobic. Insa, daca timpul iti permite, cea mai indicata este o combinatie intre cele doua.

Verifica studiul:

L. H. Willis, C. A. Slentz, L. A. Bateman, A. T. Shields, L. W. Piner, C. W. Bales, J. A. Houmard, W. E. Kraus. Effects of aerobic and/or resistance training on body mass and fat mass in overweight or obese adults. Journal of Applied Physiology, 2012; 113 (12)

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.