Cele zece reguli ale pierderii in greutate

  •  
  •  

Pe care ar trebui sa le stii:

Nu urma o dieta, ci un stil de viata

De ce nu e bine sa slabesti repede

Rezultatele imediate te motiveaza si asta este absolut normal insa, cand ai de pierdut mai multe kilograme, batalia se duce pe termen lung.

In timpul ‘dietei’ iti insusesti anumite obiceiuri sanatoase pe care trebuie sa le mentii pe tot parcursul vietii tale. Trebuie sa-ti disciplinezi corpul si mintea intr-atat incat sa adopte stilul de viata sanatos ca pe o normalitate, fara a se mai uita inapoi.

Reactioneaza rational la senzatia de foame

Dieta cu apa

Provocata de un real deficit energetic, senzatia de foame este absolut normala si sanatoasa insa de prea multe ori este confundata cu alte senzatii.

De exemplu, setea. Cand au trecut doar doua-trei ore de la o masa principala si iti este foame, bea un pahar de apa si asteapta 30 de minute. De multe ori, senzatia de foame trece.

Alteori senzatia de foame se manifesta pe fond emotional: depresie, anxietate, stres, tristete, plictiseala si pana nu te adresezi adevaratelor cauze, vei continua sa experimentezi foama emotionala, refugiandu-te in mancare pentru confort.

Sunt si alte tipuri de senzatii de foame false: pofta nestavilita resimtita pentru alimente nesatoase sau foamea anormala data de o dieta saraca in nutrienti. Daca ai consumat numai calorii goale la o masa principala, este normal sa ti se faca foame la scurt timp.

Incearca sa mananci cat mai natural

Vreau sa slabesc repede calorii

Profita de weekend-uri pentru a-ti umple portbagajul de legume, fructe, oua si carne proaspata de la bunici sau de la fermierii locali din imprejurimile orasului in care locuiesti. Nu numai ca vei manca organic dar vei face si economii.

Daca ai un spatiu mic, fie el si pe balcon, cultiva-ti propriile ingrediente pe care le gasesti la preturi astronomice in hipermarket.

Consuma cat mai multe legume si fructe de sezon, pe care sa le alegi din piata de la fermierii locali cu care poti dezvolta o adevarata legatura.

Nu te limita la un anumit tip de antrenament

Vreau sa slabesc repede exercitii intense

Exercitiile cardio sunt preferatele celor care tin dieta. Este adevarat ca sunt la indemana oricui si foarte comode pentru ca nu te solicita prea mult.

In schimb, cand le combini cu sesiuni de antrenamente scurte cu greutati sau intervale de maxima intensite, nu consumi calorii doar in timpul antrenamentului cat si in timp de repaus datorita efectului afterburn.

Rezerva cel putin doua zile antrenamentului de forta cu greutati iar cand greutatea ti-o permite, iesi din zona de confort, si antreneaza-te pe intervale.

Incearca si cateva pozitii Yoga.

Nu toate caloriile sunt egale

Dieta atkins faza de continuare a pierderii in greutate

Desi o amandina mica (80g) are tot acelasi numar de calorii ca o mana de nuci (30g) continul nutritiv este diferit.

Prima este incarcata de zaharuri, gluten si grasimi rele, pe cand a doua vine cu grasimi bune, proteine si carbohidrati complecsi, plus o serie de micronutrienti esentiali.

Prima creste nivelul zaharului din sange, ducand la inflamarea organismului si senzatii de foame la scurt timp, pe cand a doua stabilizeaza nivelul zaharului din sange, instaleaza senzatia de satietate si constituie o gustare excelenta intre mese pentru a-ti potoli foame.

Fa-ti o lista cu super-alimentele care nu ar trebui sa-ti lipseasca din camara: spanac si alte legume proaspete verzi, mix de legume congelate, oua, curcan si alte tipuri de carne slaba, peste, lactate, seminte si nuci, ulei de masline, fructe de padure, ciocolata neagra si/sau unt de arahide, cereale integrale si paine de seara low carb etc.

Acasa si mai ales seara, in fata emisiunii preferate esti tentata sa consumi alimente rafinate. Atata vreme cat nu le ai in imediata apropiere, pericolul este evitat.

Proteinele, grasimile bune si legumele sunt aliatele tale

Grasimi bune atkins

Atat atunci cand vrei sa pierzi in greutate cand si cand vrei sa-ti mentii greutatea printr-un stil de viata sanatos.

Proteinele ne furnizeaza energie si ne dau senzatia de satietate, ducand la cresterea masei musculare si, implicit un super-metabolism care arde mai multe calorii in timp de repaus. Le gasesti in soia (BIO), oua, peste, carne slaba, carne de pui, branza si iaurt (proteina de zer) dar si in legminoase, seminte si nuci (nuci, migdale, fistic, caju, alune de padure etc.) .

Legumele, salata si cerealele integrale sunt bogate in fibre care nu numai ca asigura eliminari regulate, mentin senzatia de satietate prin eliberarea treptata a carbohidratilor si vin cu putine calorii. O portie de broccoli (250g) vine cu doar 85 de calori!

Fara grasimi bune, dietele devin restrictive si greu de tinut, in lipsa gustului se pierde motivatia pe termen lung, apar starile de iritatie si nu mai este decat un pas pana la esec. In plus, grasimile sunt esentiale pentru functionarea optima a organismului. Le poti lua din peste gras, avocado, seminte de chia, seminte, nuci si uleiuri vegetale.

Gateste cat mai mult acasa

Gateste acasa

Ai mai mult control si vei sti intotdeauna ce consumi. In locul sucului de portocole cumparat din comert, stoarce-ti cateva portocale si fa-ti un fresh proaspat si delicios in propria bucatarie.

De-o maniera similara prepara-ti musli-ul sau granola acasa si vei evita adaosul de zahar cu care vin alimentele low fat din comert.

Nu sari peste mese

Nu sari peste mese

Cand te infometezi, pierzi greutate pe termen scurt insa organismul tau se adapteaza si devine ‘lenes’ consumand mai putin calorii in timp de repaus. Cand revii la normal, excesul este considerat surplus si depus.

Nu te infometa si nu sari peste mese, nici macar peste micul dejun.

Studiile arata ca persoanele care consuma micul dejun au o greutate mai mica decat cele care obisnuiesc sa sara peste prima masa a zilei, obiceiul de a sari peste micul dejun fiind asociat cu obezitatea. Nu este vorba doar de controlul greutatii cat si de propria sanatate, micul dejun fiind cea mai importanta masa a zilei, cea care te incarca de energie pentru o zi intreaga.

Lipsa timpului este tot mai des invocata atunci cand vine vorba de micul dejun insa setarea alarmei de trezire cu 10 minute mai devreme ar putea solutiona aceasta problema. La fel de eficient este sa-ti prepari micul dejun inainte de culcare.

Iti poti fierbe doua oua sau poti spala si taia salatata si legumele cu o seara inainte. Poti recurge la un mic dejun rapid si sanatos, amestecand o mana de fulgi de ovaz (se gasec in orice Plafar) cu un iaurt grecesc sau poti consuma o ceasca de fructe de padure (zmeura, mure, afine) cu cativa biscuiti crocanti dintr-un mix de faina de secara si faina de migdale, home-made, pregatite cu o zi in urma.

Mananca disciplinat

Mesteca alimentele

Desi parerile sunt impartite cand vine vorba de numarul de mese optim pentru mentinerea siluetei, cei care mananca putin si des, se simt mereu plini, au un nivel controlat al zaharului din organism si sunt mai putin predispusi a se lasa prada junk food-ului sau consumului irational de mancare.

Foarte multe diete includ, pe langa mesele principale ale zile, asa zile gustari care au rolul de a-ti potoli foamea intre mese pentru a evita tentatia de a ceda unei merdenele in drum spre casa sau cea de a devora o cutie intreaga de inghetata in fata televizorului.

Intervalele regulate cat si felul in care consumi alimentele sunt la fel de importante pentru disciplinarea organismului si instalarea senzatiei de satietate. Mananca constient, in liniste (in niciun caz in fata televizorului sau a calculatorului), mesteca bine fiecare imbucatura, lasa furculita jos intre imbucaturi si nu consuma apa in timp ce mananci.

Monitorizeaza-ti progresul

Cantar kilograme in plus

Cantareste-te. Dar nu in fiecare zi.

Greutatea oscileaza in functie de multi factori, chiar si in functie de consumul de lichide din ziua respectiva si obiceiul de a te cantari zilnic te poate deprima. Cand te cantaresti zilnic, cantarul se poate transforma din prieten in dusman.

Fa-o la intervale regulate de 7-15 zile pentru a-ti monitoriza progresul alaturi de masuratori cu ajutorul centimetrului. Centimetrul este un indicator mult mai obiectiv, alaturi de felul in care te simti si cum cad hainele pe tine.

Dormi suficient

Dieta keto insomnie

Lipsa somnului a fost si ea asociata cu obezitatea, starile de iritabilitate, depresie si anxietate. Cand ai ‘toane’ este usor sa cazi in capcana confortului imediat dat de zaharurile rafinate.

Lipsa somnului creste productia de grelina, hormonul asociat senzatie de foame si descreste productia de leptina, hormonul asociat senzatiei de satietate iar cei care nu se odihnesc suficient tind sa consume mai multe calorii. Cand te simti obosita si letargica, cauti energia in farfurie.

Treci peste efectul platou

Dieta stagnare trx

La un moment dat te vei regasi in faza de platou, cantarul continua sa arate aceleasi kilograme in ciuda eforturilor tale. Este ceva normal, corpul tau s-a obisnuit cu noul stil de viata iar tu trebuie sa schimbi placa.

Diversifica-ti antrenamentul, incluzand antrenamente bazate pe intervale de intensitate si greutati, fa-ti masaj sau apeleaza la tratamente corporale eficiente, redu numarul de carbohidrati, odihneste-te mai mult, respira, mediteaza.

Organismul tau va reactiona la schimbare si tu te vei putea bucura in continuare de pierderea in greutate.

Consuma superalimente

Ulei de masline

Nu sunt cele mai la indemana alimente si nici cele mai ieftine insa aceste superalimente, bogate in micronutrienti si antioxidanti te pot salva de o vizita la medic. Asa ca data viitoare cand mergi la cumparaturi asigura-te ca ai pe lista:

  • fructe de padure si afine,
  • nuci, migdale si seminte,
  • usturoi
  • ciocolata neagra – cel putin 85% cacao,
  • peste bogat in acizi omega 3,
  • salate si legume verzi (broccoli, baby spanac, ardei verde, fasole verde),
  • ulei de masline sau ulei de cocos.

  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

starshiners.ro