zoot

Cele mai frecvente cinci greseli ale postului intermitent

Cele mai frecvente cinci greseli ale postului intermitent

Este usor de tinut si vine cu numeroase beneficii pentru sanatate. Postul intermitent accelereaza metabolismul si promoveaza pierderea in greutate, reduce rezistenta la insulina, stresul oxidativ si stimuleaza procesul natural de reparare celulara.  Asigura-te ca nu faci aceste greseli frecvente pe durata postului intermitent:

Nu esti atenta la ‘caloriile invizibile’ din bauturi

Multe persoane nu iau in considerare caloriile sau zaharul care provin din bauturile consumate pe parcursul zilei. Daca te numeri printre cei care consuma cafeaua cu zahar si smantana dulce in bauturi precum cappuccino sau frappe, o bautura simpla, fara calorii, precum cafeaua neagra, se transforma intr-un aliment. Acestea vor genera un raspuns metabolic si intrerup postul. Este suficient sa adaugi o lingura de lapte de migdale in cafea pentru ca organismul sa treaca de la a arde energia stocata la energia din alimente.

Nu bei suficienta apa

Postul promoveaza apoptoza. Apoptoza reprezinta moartea celulara fiziologica programata sau reciclarea. Cand tinem post, corpul nu metabolizeaza mancare ci se metabolizeaza pe el insusi, regenerandu-se. Problema apare atunci cand nu suntem suficient de hidratate si corpul nu poate excreta toxinele. In plus, cand postesti, consumi din tesutul adipos si, sa ne aducem aminte, grasimea este locul unde toxinele se aduna. Atunci cand ardem grasimi, eliberam toxine si, daca nu bem suficienta apa,  nu le putem procesa si elimina din organism. Ba mai mult, atunci cand tinem post ar trebui sa consuma mai multa apa decat in mod obisnuit.

Nu-ti iei mineralele

Sare, magneziu, potasiu, toate aceste minerale sunt de o importanta majora cand tii post. Mineralele nu-ti afecteaza metabolismul prin prisma faptului ca nu genereaza un raspuns metabolic. Trebuie sa ne asiguram ca ne luam mineralele, in special cand consumam mai multa apa, acestea fiind critice pentru functioarea celulelor.  Poti adauga un sfert de lingurita de sare in bidonul de apa din care bei pe parcursul zilei. Ce se intampla cand faci asta? Celulele devin mai permeabile, se pot detoxifia si elimina toxinele.

Consumi BCAA

Un studiu din 2011 a analizat efectele suplimentarii dietei cu BCAA (aminoacizi cu catena ramificata) asupra concentratiilor plasmatice de aminoacizi liberi, insulina si substraturi energetice. Dupa un post peste noapte, subtiectilor le-au fost luate probe de sange si le-a fost administrata o bautura cu 5g de BCAA. S-a constatat ca nivelurile de insulina din plasma au crescut dupa consumul de BCAA, intrerupand efectul arderilor din postul intermitent.

La sfarsitul postului intermitent faci alegerile alimentare gresite

Stomacul nostru are ceea ce poate fi numit dispensabilitate, adica functioneaza ca un muschi. Se largeste si se micsoreaza. Daca mananci mult si frecvent, stomacul se largeste. In schimb, pe durata postului intermitent, stomacul se micsoreaza, ceea ce este grozav din punct de vedere al restrictiei calorice. Cel putin pana la sfarsitul zilei cand intrerupem postul. Esti tentata sa te repezi catre alimente cu volum (exemplu: ciorba). Problema este ca stomacul se umple repede fiind micsorat si nu mai este loc pentru legume.

Te poti adresa acestei chestiuni cu ajutorul alimentelor dense in nutrienti care-ti vor permite sa-ti iei caloriile si nutrientii necesari fara sa maresti volumul stomacului. Spre exemplu, avocado-ul. Este bogat in grasimi si nutrienti insa are un volum redus. Cand consumi astfel de alimente nu intri intr-un deficit caloric si nici nu-ti largesti stomacul.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.