Cele mai bune suplimente de slabit

  •  
  •  

Multi cred ca secretul scaderii in greutate consta in deficitului caloric. Mananci mai putine calorii decat consumi, obligand astfel organismul sa foloseasca grasimea ca pe o sursa de energie.

Problema este ca uneori poate fi extrem de frustrant sa urmezi o restrictie calorica, sa faci sport si sa nu vezi rezultate multumitoare. Aici intervin suplimentele de slabit.

Anumite suplimente alimentare pot grabi rezultatele. Totusi trebuie sa fii atenta!

Suplimentele alimentare nu sunt la fel de strict reglementate si studiate precum sunt medicamentele. Efectele adverse sau efectele pe termen lung ale anumitor compusi din suplimentele alimentare inca nu se cunosc.

Cofeina

Cafea pentru slabit

Exista studii care leaga consumul de cafeina cu o scadere moderata in greutate, prin accelerarea functiilor metabolice.

Se gaseste atat in alimente precum cafea si ceai cat si sub forma de suplimente nutritive, capsule sau guma de mestecat. Stimulandu-ti sistemul nervos central, te ajuta sa ridici greutati mai mari, arzand astfel mai multe calorii. Grasimea pierduta se transforma in energie cu care-ti poti sustine programul de antrenament.

Nu in ultimul rand, taie pofta de mancare, ajutandu-te sa-ti mentii un echilibru al numarului de calori pe care-l consumi din alimente. Consumata in cantitati medii nu provoaca efecte secundare la majoritatea persoanelor, dar excesul poate avea simptomele deja clasice: palpitatii, pierderea concentrarii, stare de alerta.

Actioneaza deosebit de bine atunci cand este luata alaturi de extractul de ceai verde. Consumul acesteia sub forma de guma de mestecat este indicat pentru sportivii care au nevoie de un stimul de energie imediat, inainte a unui antrenament.

 

Extractul de ceai verde

Cinci suplimente naturale care inhiba pofta de mancare

O meta-analiza compusa din 14 studii separate a aratat un efect surprinzator al consumului zilnic de ceai verde – reducerea semnificativa a nivelului de grelina.

Grelina este un hormon prezent in mod fiziologic in organismul nostru care in cantitati mari determina senzatia de foame. Mentinerea lui la cote mai reduse conduce la ameliorarea foamei continue pe care o resimtim adesea.

Mult mai concentrate sunt comprimatele cu extract de ceai verde. Acestea fi achizitionate din magazinele de specialitate si contine un compus numit acid clorogenic, cunoscut ca si inamic al obezitatii. In plus, controleaza nivelul insulinei din corp, ajutandu-te sa consumi carbohidratii pentru un aport energic imediat in timpul antrenamentelor fizice.

Alt studiu arata ca poate spori rezistenta la exercitiu fizica cu pana la 24%.

Incearca si:

Pudra de ceai verde Matcha contine catechine, un antioxidant puternic ce ar putea reduce masa corporala in timp ce ofera energie pentru efortul fizic. Din acest motiv este cel mai recomandat inainte de antrenament.

 

Izolatul de zer

Izolat de zer

Daca faci fitness in mod obisnuit probabil te incarci de energie consumand un shake hiperproteic dupa antrenament. Este o idee buna sa adaugi in acesta o portie de proteine din zer.

Cercetarile arata ca 20g de proteine din zer consumate zilnic, ajuta la cresterea musculara si a rezistentei la exercitiu, ajutand la recuperare dupa o sedinta de exercitii intense. Mai mult, tinde sa reduca apetitul ca orice alte proteine, instaland senzatia de satietate mai repede si pastrand-o mai mult timp.

 

L-Carnitina

Suplimente alimentare pentru sportivi

Un aminoacid de care ai nevoie pentru a avea arderi mai rapide. Aceste este produs in mod natural de catre corp dar poate fi consumat si ca supliment nutritiv atunci cand desfasori activitati fizice intense si vrei sa pierzi in greutate.

Studiile arata ca suplimentarea dietei cu l-carnitina ajuta la pierderea kilogramelor in plus.

Se consuma cu jumatate de ora inainte de antrenament, de preferat un antrenament aerobic. Vei observa o transpiratie mai abundenta si o mai mare capacitate de rezistenta la efort. L-carnitina la femei functioneaza de minune cu o dieta si exercitiu fizic intens.

 

Capsaicina

Capsaicina

Poate ca nu e tocmai cel mai placut punct de pe lista, dar daca vei invata sa iubesti alimentele picante, vei avea parte doar de beneficii. Pentru ca un adaos de piper sau ardei iute poate sa aduca un bonus dietei tale si asa restrictive.

Capsaicina, ingredientul care determina iuteala promoveaza in momentul ingerarii o accelerare a procesului de lipoliza si termogeneza (Sursa). Practic arzi grasimi in timp ce mananci. Ca bonus, studiile au aratat ca alimentele picante stimlueaza secretia de endorfine, cu o reducere a mancatului pe fond emotional.

 

Glucomannan sau faina de konjac

Fibre glucomannan

Glucomannam sunt fibre solubile extrase din radacina de Konjac.

Adevarul este ca fibrele din alimentatie sunt un subiect ce nu primeste atentia necesara. Impactul fibrelor asupra modului in care functioneaza sistemul tau digestiv este dramatic, fara exagerare. Motivul pentru care sunt atat de utile este ca aceste fibre nu sunt digerate la nivelul colonului, ele trecand practic integral pana la celalalt capat.

Pe drumul lor prin sistemul digestiv ele absorb o cantitate mare de apa, dublandu-si volumul. Astfel, se misca mai incet, pastrand astfel o senzatie de plenitudine pentru mai mult timp. In plus, reduc absorbtia de glucide la nivelul colonului si a intestinului subtire, cu intreaga pleiada de beneficii secundare.

Faina de konjac ste singura faina cu 0 carbohidrati si 0 calorii insa nu se poate consuma ca atare, ci in amestec cu alte fainuri. Se gaseste in comert si sub forma de preparate (vezi pastele Shirataki).

Datorita faptului ca induce in mod eficient satietatea, avand la baza fibre solubile care incetinesc digestia si pastreaza senzatia de satietate mai mult timp, am putea spune ca este un excelent adjuvant in lupta cu kilogramele in plus.

 

Probioticele

Alimente probiotice naturale

Probioticele sunt mecanisme vii care traiesc in intestin si sunt de o importanta cruciala pentru sanatatea intestinala si imunitate. Le gasesti in iaurt si alte produse lactate dar si sub forma de suplimente alimentare, in tablete, capsule sau pudre.

Tot mai multi cercetatori analizeaza in prezent ipoteza conform careia bacteriile din intestinul nostru sunt cele care dicteaza cat si cum ne ingrasam. Unele probiotice s-au dovedit a fi eficiente prin proliferarea bifidobacteriilor din intestin, un tip de bacterii ce predispun la slabire.

Mecanismul nu este cunoscut inca, dar se presupune ca are legatura cu modul in care bacteriile ajuta la absorbtia glucidelor.

 

Cromul

Suplimente alimentare care topesc grasimea

Cromul ar putea creste masa musculara bruta, astfel crescand si metabolismul bazal, reducand apetitul. O meta-analiza a cincisprezece studii publicata in revista de specialitate Diabetes Technology & Therapeutics arata ca prezenta optima a cromului in organism reduce nivelul zaharul din sange si fluctuatiile acestuia.

Intr-un alt studiu, publicat in Nutritional Journal, doctorul Preuss si colegii sai au testat efectul cromului asupra organismului dupa ce participanti au consumat o bautura bogata in zahar. Suplimentul a redus semnificativ atat cresterea zaharului din sange cat si nivelul insulinei.

Mai mult, cromul are si un efect asupra apetitului. Intr-un studiu publicat in Diabetes Technology & Therapeutics s-a constatat ca suplimentarea cu picolinat de crom a ajutat femeile supraponderale sa-si controleze apetitul si poftele pentru carbohidrati, desi pierderea in greutate nu a fost una semnificativa pe parcursul a opt saptamani.

Cand zaharul din alimente ajunge in sange, organismul produce insulina pentru a permite acestuia sa fie folosit drept sursa de energie.

Cu cat inaintam in varsta, cu atat mai putin eficient devine acest mecanism pentru ca sensibilitatea la insulina descreste si dezvoltam rezistanta. Asadar, daca o gogoasa din faina alba cu zahar adaugat nu ne ingrasa la 20 de ani, la 40 s-ar putea sa se depuna in locurile in care nu avem nevoie de centimetri in plus.

 

CLA (acidul linoleic conjugat)

Acidul linoleic conjugat pentru slabit

Este un tip de lipid polinesaturat care se gaseste in special in produsele lactate. Acest acid nu poate fi construit in organismul nostru, astfel ca el trebuie luat din dieta.

Efectele sale, desi nu majore, au fost demonstrate in nenumarate randuri prin variate studii. Aceste studii arata o scadere a apetitului, cresterea rezistentei la efort si per total o ardere a grasimilor mai eficienta.

Cel mai recomandat este sa iei acest supliment din produsele lactate, deoarece suplimentele cu CLA tind sa aiba alti izomeri, cu o potenta mai redusa.

 

Ulei de peste

Suplimentarea dietei cu ulei de peste

Uleiul de peste este unul dintre cele mai consumate suplimente la nivel global, datorita proprietatilor pe care i le confera cei doi acizi grasi Omega 3: Acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexaenoic (DHA). El poate fi obtinut prin consumul regulat de peste in timpul meselor, sau prin adaugarea unor suplimente.

In mod normal in organism exista cantitati aproximativ egale de Omega 3 si Omega 6, dar dieta noastra contemporana, ce include multa carne rosie inclina balanta catre un surplus de acizi Omega-6, motiv pentru care uleiul de peste vine sa contrabalanseze aceasta situatie.

In plus, corpul nostru nu poate produce in mod normal acizi omega-3, asa ca are nevoie sa ii ia din alimentatie.

Pe langa proprietatile sale curative in cazul mai multor boli precum bolile de inima, depresia, boli ale pielii, diabet , artrita etc. , uleiul de peste este bun si pentru recuperarea dupa exercitiul fizic.

Acizii grasi omega 3 sunt implicati in activarea unor hormoni locali care controleaza imunitatea si inflamatia, vitali pentru structura si fluiditatea membranelor celulare. Un aport de acizi grasi poate reduce febra musculara post-exercitiu si poate imbunatati functionarea muschilor, elasticitatea vaselor de sange si transportul oxigenului la muschi.

 

Suc de sflecla

Suc de sfecla rosie pentru performanta sportiva

Aceasta radacinoasa reprezinta o sursa bogata de antioxidanti si nitrati naturali care sunt transformati in organism in oxid nitric, ajutand la cresterea fluxului sanguin si transportul de oxigen s substante nutritite la muschi.

Mai multe studii efectuate pe atleti arata ca nitratii din sucul de sfecla pot sustine energia in cazul antrenamentelor lungi, inainte ca oboseala sa se instaleze. Un supliment grozav pentru cei care se antreneaza pentru maraon, triatlon sau oricare activitate fizica care necesita efort pe un timp mai indelungat.

 

Extractul de sofran

Sofran condiment

Acest aliment are un efect fenomenal, iti taie pofta de mancare si imbunatateste si dispozitia. Ideea de broccoli nu te atrage foarte mult? Sofranul te poate ajuta! Lasand gluma la o parte, efectul extractului de sofran se datoreaza stimularii de catre acesta a secretiei hormonilor asociati cu fericirea – endorfine si serotonina.

Efectul sau antidepresiv are un rol foarte important pe termen lung, deoarece consumam, fara sa ne dam seama, o cantitate enorma de alimente, de cele mai multe ori junk food pentru o alinare emotionala.

Daca reusim sa inlocuim acest obicei, pe termen lung efectele nu vor lipsi. Unde mai pui ca vei avea o dispozitie imbunatatita .

 

Ulei de grapefruit

Grapefruit pentru slabit

Simplul miros al grapefruit-ului are un efect fenomenal – determina o senzatie de plenitudine similara cu un nivel scazut de grelina si determina formarea de tesut adipos brun (Sursa).

Acest mod de stocare a grasimilor este mult mai util pentru omul modern, deoarece poate fi acceesat mult mai rapid pentru energie, prin comparatie cu tesutul adipos alb, care e mult mai greu de folosit.

In plus, multitudinea de aminoacizi, vitamine si enzime continute de grapefruit il face un aliment ideal intr-o dieta, fiind un supliment natural extraordinar fara sa aduca cu sine o groaza de calorii goale.

 

Vitamina D

Vitamina d te ajuta sa slabesti

Desi carenta de vitamina D n-a putut fi asociata cu obezitatea, s-au gasit, in mod repetat, carente de vitamina D in cazul personelor obeze.

Asta n-ar trebui sa vina ca o surpriza in lipsa expunerii inteligente la soare si a unei diete echilibrate.

Pe de alta parte, studiile vin sa certifice importanta suplimentarii cu vitamina D in cazul persoanelor obeze, cu carente de vitamina D, ba chiar sa asocieze un nivel optim al vitaminei D cu cresterea pierderii in greutate mai ales din grasimi.

Am selectat o serie de articole stiintifice care certifica importanta vitaminei D pentru pierderea in greutate:

  • Vitamina D este asociata mai strans cu metabolismul glucozei decat obezitatea. Carentele de vitamina D si obezitatea sporesc riscul de diabet si alte tulburari metabolice [Sursa]
  • Desi pierderea in greutate este in masura sa reduca inflamatia organismului, atunci cand este suplimentata cu vitamina D, are un efect mai puternic asupra inflamatiei cronice [Sursa]
  • Suplimentarea cu vitamina D sporeste eficacitatea unei diete hipocalorice in cazul persoanelor obeze, cu carente de vitamina D [Sursa]
  • Consumul de calciu si vitamina D in timpul unei diete sporeste beneficiile pierderii in greutate asupra profilului lipidic si lipoproteic in cazul femeilor obeze sau suprapoderale [Sursa]
  • Suplimentarea dietei cu vitamina D si calciu a rezultat intr-o scadere in greutate din grasimi semnificativ mai mare decat in cazul grupului de control, desi n-a existat nicio diferenta semnificativa in modificarea greutatii corporale [Sursa]
  • Suplimentarea cu calciu si vitamina D in studiile clinice creste pierderea in greutate indusa de dieta [Sursa]

Daca urmezi o dieta hipocalorica si totusi nu reusesti sa slabesti, fa-ti analize de sange pentru a verifica nivelul de vitamina D din sange. Daca acesta este scazut, cere-i medicului tau un plan pentru suplimentarea alimentatiei cu vitamina D, expune-te inteligent la soare un sfert de ora zilnic si consuma alimente bogate in vitamina D (peste gras, stridii, cereale integrale si alte alimente fortifiate cu vitamina D).

Acum ca ai aflat cum vitamina D te ajuta sa slabesti, cu siguranta vei fi mai atenta la alimentatie si stilul de viata.

 

Glucozamina

Glucozamina pentru slabit

Glocozamina este un zahar sintetizat in mod natural de organismul uman si se regaseste in toate tesuturile conjuctive. Glucozamina care se comercializeaza in magazinele de specialitate poate proveni din surse marine sau poate fi creata in laborator, un supliment alimentar administrat pentru reducerea durerilor articulare si imbunatatirea performantelor articulatiei.

Care este legatura acesteia cu pierderea in greutate?

Eficacitatea poliglucozaminei pentru pierderea in greutate a fost testata intr-un studiu clinic efectuat de catre Dr. Karina Pokhis si colegii sai ale carui rezultate au fost diseminate in revista de specialitate BMC Obesity.

Participantii la studiu au urmat o dieta saraca in calorii, tradusa printr-un deficit de 500 de calorii pe zi si le-a fost suplimentata activitatea fizica cu 7ore pe saptamana. Ulterior, au fost impartiti in doua grupuri: unui grup i-a fost administrat poliglucozamina iar celuilalt o pilula placebo.

La sfarsitul celor 25 de saptamani de studiu, grupul a carui dieta a fost suplimentata cu glucozamina a pierdut in medie 5.8 ± 4.09 kg, versus 4.0 ± 2.94 kg – pierderea in greutate in cazul administrarii placebo. Suplimentarea tratamentului standard cu glucozamina a rezultat intr-o pierdere in greutate aditionala de 1.8kg

Cele mai multe studii au fost efectuate pe animale.

Intr-un articol publicat in Nutrition Research, dr. Barrientos si colegii sai analizeaza efectele administrarii glucozaminei in cadrul unei diete bogate in grasimi, aratand capacitatea glucozaminei de a inhiba partial sau complet unele efecte ale dietei bogate in grasimi prin reducerea depozitelor de grasimi si a nivelurilor serice de leptina, rezultand o crestere mai mica a raspunsului insulinemic si valori mai mici ale glicemiei postprandiale.

Un studiu similar arata capacitatea glucozaminei si a chitosanului oligozaharida de a impedica cresterea in greutatea prin inhibarea diferentierii adipocitelor la sobolanii obezi in cazul unei diete bogate in grasimi, induse.

In afara studiilor limitate pe animale, nu exista inca dovezi stiintifice solide care sa confirme eficacitatea glucozaminei pentru pierderea in greutate.

Mai mult, in 2013 FTC acuza Slim Down Solution de practici comerciale inselatoare in cazul Slim Down Solution, o pilula de slabit al carui principal ingredient, D-Glucozamina, promitea pierderea in greutate fara dieta sau un program de exercitii (Sursa).

 

HGH

Hormonul cresterii

Responsabil pentru cresterea naturala, hormonul cresterii descreste pe masura inaintarii in varsta, proces cunoscut sun numele de somatopauza, declin care atrage dupa sine simptomele imbatranirii.

La 60 de ani nivelul HGH este de patru ori mai mic decat cel secretat de o persoana de 20 de ani.

Intr-un studiu publicat de catre Dr. Rudman in New England Journal of Medicine , se concluzioneaza efectele administrarii controlate a HGH pe o perioada de 6 luni au avut ca efect scaderea tesului adipos, cresterea masei musculare, ingrosarea pielii si cresterea densitatii oaselor.

Alte studii vin sa sustina beneficiile HGC, adaugand cresterea energiei, performantelor sexuale, diminuarea ridurilor , imbunatatirea functiei imunitare si a starii de bine.

Cresterea HGH se poate face prin:

  • Odihna – Un somn de calitate, linistitor
  • Nutritie – Un consum de aminoacizi (arginina, ornitrina, glutamina, OKG, BCAA, GABA, lizina) si vitamine (vitaminca C, B3 si antioxidanti)
  • Antrenament fizic intens in sedinte de 45 de minute
  • Suplimentare alimentara, sustinuta de efort fizic.

 

GUARANA

Guarana

Extractul din semintele guaranei au continut dublu de cafeina, se elibereaza mai greu in organism, pastrandu-te alerta timp de 7-8 ore de la consum. Imbunatateste functiile cognitive pe termen scurt de la consum si ajuta in procesul de pierdere a greutatii, suprimand pofta de mancare. (Sursa)

 

DHEA

Dhea

Pe cand majoritatea hormonilor descreste pe masura inaintarii in varsta, hormonul stresului creste. Cortisolul inhiba regenerarea celulara si accelereaza procesul de imbatranire. Aici intervine DHEA, reduce stresul, creste nivelul de energie si ofera un boost sistemului imunitar.

Problema este ca nivelul DHEA in organism scade pe masura ce imbatranim. La 65 de ani corpul inregistreaza doar 10% din nivelul DHEA de la 20 de ani. Partea buna este ca poti suplimenta productia DHEA in doua feluri: reducand nivelul cortisolului, luand suplimente cu DHEA dupa ce ai testat nivelul acesteia din organism

Studiile preliminare arata ca DHEA poate controla efectele obezitatii.

 

Concluzii

Cu totii stim ca secretul scaderii in greutate este sa creezi acel deficit caloric, adica sa mananci mai putine calorii decat consumi, astfel obligand organismul sa foloseasca grasimea ca pe o sursa de energie.

Problema este ca uneori poate fi extrem de frustrant sa incerci iar si iar, sa consumi doar salata si sa depui efort continuu la sala fara niste rezultate multumitoare.

Si atunci apare mirajul medicamentelor si suplimentelor care iti promit slabirea fara efort, din confortul propriei case. Iar aceasta publicitate le face extrem de atragatoare. Totusi, doctorii recomanda extrem de mare precautie atunci cand va hotarati sa le folositi, pentru ca majoritatea ofera un minim de efecte, sau chiar deloc, in schimbul unor efecte secundare neplacute.

In cazul medicamentelor lucrurile sunt simple, nu exista pe piata o pastila pe care sa o iei si sa arda activ grasimea. Este atat de simplu. De altfel, are si logica. Daca s-ar fi inventat acea pastila, acum avea renume mondial si toata lumea s-ar fi bazat pe ea. Desigur ca apar in continuare medicamente care promit intr-o anumita masura sa te ajute, aprobate de consiliile de sanatate, dar sub marketing-ul agresiv se regasesc de cele mai multe ori efecte putine.

Pe de alta parte, piata medicamentelor naturiste nu mai conteneste sa ne dea o sumedenie de produse extrase din cele mai adanci colturi ale pamantului care iti garanteaza o silueta de vis.

Problema la aceste suplimente este una majora: nu sunt reglementate in niciun fel. Asta inseamna ca pot sa iti promita cate in luna si stele, fara ca cineva sa le verifice veridicitatea afirmatiilor. Ca sa nu mai vorbim de efectele adverse pentru care ai nevoie de ani de studii.

Si totusi exista suplimente de slabit, studiate de-a lungul timpului, care te vor ajuta in lupta ta cu kilogramele. Si prin ajuta, ma refer la faptul ca tot trebuie sa mergi la sala si sa mananci sanatos, doar ca vei obtine rezultate mai bune si mai repede.

Desi aceste suplimente de slabit se elibereaza fara reteta, ele pot interfera cu alte medicamente pe care le iei sau afectiunile preexistente, motiv pentru care este recomandat sa consulti intotdeauna un medic sau un nutrionist sportiv pentru un dozaj corect.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro