zoot

Ce este bulgurul, cum se gateste si beneficii iti aduce

Bulgurul este un tip de grau dur mai putin cunoscut, cu un profil nutritional complet, incarcat de vitamine, minerale, fibre, antioxidanti si fitonutrienti. Tipul pe care-l gasim in comert este atat de usor de consumat intru-cat vine curatat, prefiert, uscat si macinat mare, un motiv in plus sa-l introduci in dieta ta!

Ce este bulgurul

Ce este bulgurul

Spre deosebire de graul rafinat, bulgurul face parte din categoria cerealelor integrale, furnizand organismului tau toate substantele nutritive stocate in bobul intreg. Studiile arata ca persoanele care consuma cereale integrale si fibre alimentare sunt mai predispuse sa-si mentina greutatea optima, sanatatea cardiovasculara si chiar sa traiasca mai multe.

Cerealele integrale sunt alimente bogate in antioxidanti, contin inclusiv urme de minerale si compus fenolici asociati cu prevenirea bolilor de inima. O meta analiza a peste 66 de studii publicata in Journal of Nutirion, arata existenta unei corelati dintre un risc mai mic de boli cardiovasculare, cresterea in greutate si un colesterol ridicat si o dieta bogata in fibre.

Alte studii sugereaza ca persoanele care consuma in mod regulat cereale integrale au niveluri mai ridicate de nutrienti esentiali pentru sanatatea inimii: niacina, vitamina B6 si betaina care pot ajuta la scaderea concentratiilor de homocisteina in sange, un indicator al unui grad mai scazut de inflamatie.

Datorita continutului de fibre alimentare, cerealele integrale, printre care se numara si bulgurul agreneaza miscarile regulate ale intestinului si ajuta la detoxifierea organismului de toxine. Mai multe studii arata ca diete bogate in fibre imbunatatesc sanatatea intestinelor, amelioreaza consipatia si sindromul colonului iritabil, dar ajuta si la mentinerea unei greutati corporale optime caci fibrele instaleaza si pastreaza senzatia de satietate pentru mai mult timp.

100g de bulgur gatit contine 5g de fibre alimentare, 18% din  doza zilnica recomanda de fibre. Fibrele nu pot fi digerite, astfel incat trec prin tractul digestiv si absorb apa. Umflandu-se, ocupa mai mult spatiu si confera senzatia de satietate pentru mai mult. Mai mult, fibrele ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange, promoveaza un apetit stabil si o greutate corporala optima. Bulgurul se poate consuma in diferite retete, fie inainte de antrenament, fie  dupa antrenament, de oarece ofera o eliberare treptata a carbohidratilor pentru energie. Spre deosebire de alti carbohidrati, bulgurul are un indice glicemic scazut, fiind prietenos cu silueta.

Cum se gateste bulgurul?

Variantele de bulgur din comert sunt prefierte, fiind usor de preparat si consumat. Nu trebuie decat sa torni apa clocotita peste el (raport 1:1) si sa-l lasi la inmuiat, acoperit, timp de 25-30 minute pana absoarbe tot lichidul. Graul bulgur se poate gati si prin fierbere. Fierbe o cana de bulgur in doua cani de apa si acopera vasul dupa primul clocot. Lasa la foc mic pana se inmoaie (12-15 minute). Scurge excesul de apa si foloseste bulgurul gatit in diferite retete.

Bulgurul se poate adauga in salate, dintre care cea mai cunoscuta ramane salata tabouleh, poate fi amestecat cu legume si consumat pe post de legume, la fel ca si orezul, se poate adauga in supe dar si in diferite umpluturi, precum burrito.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.