Cand sa faci exercitii fizice si cand sa nu

  •  
  •  

Cand este bine sa te antrenezi

Daca vrei sa iti schimbi in mod radical viata si sa adopti un stil de viata sanatos, este important sa stii cand sa iti planifici activitatea fizica si cand sa iei o pauza.

 

CEL MAI BUN MOD DE A-TI INCEPE DIMINEATA

… prin cateva exercitii fizice sau chiar si o tura de bloc de doar 10 minute. Metabolismul este elevat timp de cateva ore bune, ceea ce inseamna ca poti consuma mai multe calorii pe durata intregii zile atunci cand exersezi dimineata.

Chiar si o scurta rutina te poate incarca de energie si o stare de bine, iti poate scadea apetitul pentru mancare si-ti iti poate induce acea stare generale de bine.

PE STOMACUL GOL?

Teoria din spatele antrenamentului pe stomacul gol sustine ca poti arde mai multe calorii daca iti incepi dimineata cu un set de exercitii, in loc de micul de dejun. Adeptii teoriei cred ca glicogenul, un tip de carbohidrati pe care organismul il stocheaza, se epuizeaza peste noapte si, in lipsa acestuia, organismul incepe sa consume din grasimile acumulate pentru a elibera energie. Pare o teorie grozava, cel putin la prima vedere. Insa, in loc sa arzi grasimile, s-ar putea sa pierzi masa musculara.

Intr-un studiu publicat in British Journal of Nutrition in 2013, doisprezece barbati activi au alergat pe banda, fie dupa ce-au luat micul dejun, fie pe stomacul gol, fara sa mai consume masa de dimineata.

Cei care au sarit peste micul dejun si nu au mai consumat niciun aliment de la cina din seara anterioara au ars cu pana la 20% mai multe calorii in timpul aceluiasi tip de antrenament.

O alta descoperire interesanta a studiului a fost ca cei care au sarit peste micul dejun n-au simtit nevoia sa compenseze mai tarziu pentru caloriile pierdute .

Cu toate acestea, pentru fiecare studiu care sustine ca poti consuma mai multe calorii intr-un antrenament pe stomacul gol, exista altul care sustine exact contrariul.

Un studiu publicat in International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism arata ca o gustare sau o masa usoara inainte de antrenament poate ajuta corpul sa arda mai multe grasimi. Autorii au vrut sa observe diferentele in metabolizarea grasimilor in cazul a doua grupuri: grupul celor care se antreneaza pe stomacul gol si grupul celor care consuma o masa usoara inainte de antrenament.

Subiectii din ambele grupuri au efectuat un antrenament de intensitate moderata, alergand pe banda la un procent de 65% din VO2 max (volumul maxim de oxigen).

GUSTARE INAINTE DE ANTRENAMENT?

Alte studii arata inexistenta unei legaturi dintre consumul de alimente pre-antrenament si accelerarea ratei de ardere a grasimilor. Studiul, tot de natura experimentala, a avut la baza o sedinta de o ora de exercitii aerobice in contextul unei diete bazate pe restrictie calorica.

Nu s-au gasit modificari semnificative in compozitia corporala a subiectilor trecuti pe o dieta hipocalorica, indiferent daca acestia au consumat o masa inainte de antrenament sau au tinut post.

CONTINUA ACTIVITATEA FIZICA DUPA-AMIAZA TARZIU

Gasesti propriul apogeu. Inregistreaza-ti temperatura corporale la fiecare doua ore timp de sase zile consecutive. Apogeul se regaseste in intervalul +/- 3 ore din momentul in care inregistrezi cea mai mare temperatura corporala.

Temperatura corpului nostru fluctueaza cu +/- 1.5 grade pe parcursul zilei si sunt intervale in care corpul nostru atinge temperatura maxima.

Specialistii ne recomanda sa efectuam exercitiile fizice inainte sau dupa acest interval. In cazul unei persoane obisnuite, intervalul ideal de a efectua exercitii fizice se regaseste intre 4 pm-6 pm. Insa, daca esti o pasare de noapte, este posibil ca norma sa nu ti se aplice.

Studiile arata ca activitatea fizica in acest interval optim este cea mai productiva.

CE SPUI DE O FUGA LA SALA DE FITNESS IN TIMPUL PAUZEI DE MASA

Rezerva-ti 10 minute pentru a efectua cateva exercitii de stretching!

Se pare ca legatura dintre activitatea fizica si performanta la locul de munca este una validata stiintific. Fitness-ul creste productivitatea, capacitatea de concetrare si duce la luarea unor decizii importante mai bune. Daca locul de munca iti pune la dispozitie o sala de fitness si activitati recreative, profita de acest lucru pentru a te deconecta.

Chiar si 10 minute de stretching in pauza de masa au un efect pozitiv asupra capacitatii de concetrare, plictiselii, stresului si starii generale de bine.

EXERSEAZA USOR CAND PRIMELE SIMPTONE DE RACEALA APAR

Activitatea fizica moderata scade sansele de a contracta o raceala.

Specialistii cred ca o activitate fizica de intensitate medie te poate ajuta sa scapi de o raceala atunci cand primele simptome apar. Activitatea fizica sporeste sistemul imunitar iar practicarea unor exercitii de fitness in mod regulat scad probabilitatea de a raci.

Insa, cand simptomele racelii apar de la gat in jos (raceala in piept, dureri de spate) este indicat sa renunti la activitatile fizice pentru cateva zile, sa te odihnesti si sa te hidratezi corespunzator.

PILATES, IDEAL ATUNCI CAND ESTI LA CICLU

Atat inainte de ciclu cat si in primele zile de ciclu opteaza pentru o activitate fizica moderata, precum exercitiile Pilates.

Studiile medicale arata efectele benefice ale unei activitati fizice moderate, precum Pilates in calmarea si relaxarea corpului inainte de menstruatie. Mai mult, exercitiile usoare pot ameliora simptome precum balonarea, retinerea apei in organism si aparitia crampelor dureroase.

Miscarile usoare, de stretching reaxeaza muschii din zona pelviana si uter. In plus, enforfinele si adrenalina eliberate in timpul exercitiului fizic stimuleaza sentimentul de bine si fericire.

Insa exercitiile fizice de intensitate sporita nu sunt indicate in aceasta perioada

ALTEORI ESTE MAI BINE SA SPUI PAS!

Cand te confrunti cu a febra musculara ingrozitoare incat nu te mai poti misca. Cand esti racita sau bolnava. Cand ai suferit intinderi musculare sau alte accidente. Dupa ce ai consumat o masa foarte copioasa. Cand afara este o caldura infernala…

Este mai bine sa spui pas! Este o linie fina intre a te impinge peste limitele proprii si a te impinge prea mult.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro